Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: 6.20 problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    6.20 problem

    Har precis skaffat Dante's inferno till psp, men nu kommer stora frågan. den säger att jag måste uppdatera pspt till 6.20 för att kunna lira. har 5.03 för att kunna använda chickHEN. och som ajg har förstått det så funkar inte det att köra chickhen tricket på fw som är över 5.03? har ajg helt fel eller kan jag faktiskt uppdatera och senare fortfarande ha samma möjligheter med cfw och så?

    cheers!

    btw, om det hjälper så kan jag tillägga att ajg har en psp-3004
    Last edited by ninjasatan; 2010-02-28 at 17:57.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Tyvär kan du inte uppgradera och fortfarande ha möjligheten att köra ChickHEN vi hoppas på att det kommer en ny lösning för PSP 2000 med V3 moderkort och PSP 3000 snart!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    så du menar att jag inte kan lira dantes inferno utan att sabba cfw?
    känns som om psp hacks är en utdöende teknik. eller har jag fel?
    Last edited by ninjasatan; 2010-02-28 at 18:08.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ninjasatan Visa Inlägg
    så du menar att jag inte kan lira dantes inferno utan att sabba cfw?
    känns som om psp hacks är en utdöende teknik. eller har jag fel?
    det tar bara lite tid att hitta nya lösningar, du vet det blir färre och färre hål man kan utnyttja... men ja, för tillfället kan du inte lira dante's inferno på den där PSP'n utan att sabba CFW, du kan köra det på äldre PSP maskiner som man kan använda Pandora kitet på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Googla på det. Tidigare har det alltid gått att hitta sätt att starta spel som "tror" dom kräver 6.x firmware även om man kör med custom 5.x firmware. Kan vara så enkelt att du behöver senaste 5.x custom fw.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Angry

    Jag kör 5.50 GEN-D3 i min psp, kan inte heller starta Dantes inferno. Har en PSP 1000.

    /Fredrik

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Sist ett spel inte hoppade igång räckte det med att dra hem em ny patchad version av Programmet man startar efter man tittat på massa ägg o fått maskinen o starta om en bootsektor på sitt minneskort o köra

    Mao: Dra hem en ny version av CFWEnabler, lägg det på minneskortet, Boota upp ChickHEn PSP enheten som inte får ha en officiell mjukvara över 5.03 o starta CFWEnabler så bör det fungera, Versions.txt kan man även trolla lite med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    hade varit trevligt att få trolla lite och försöka komma på en lösning men sen hade man oturen med att lämna ifrån sig pspt i säkert flera minuter i händerna till fel människa som skriker: JAG HAR FÅTT DET ATT FUNKA! och när man kommer tillbaka så har man plötsligt insett att människan han installerat OFW 6.20. -.-

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ninjasatan Visa Inlägg
    hade varit trevligt att få trolla lite och försöka komma på en lösning men sen hade man oturen med att lämna ifrån sig pspt i säkert flera minuter i händerna till fel människa som skriker: JAG HAR FÅTT DET ATT FUNKA! och när man kommer tillbaka så har man plötsligt insett att människan han installerat OFW 6.20. -.-
    God Damn vad klantigt ... Då är det bara att köpa en ny och debitera det på miffot som pajade för dig ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    God Damn vad klantigt ... Då är det bara att köpa en ny och debitera det på miffot som pajade för dig ...
    Bitchslappa kompisen i nyllet med PSPn ( Lavetta ) o utmana honom på en duell till döden.

    Tråkigt om du sitter på en 2004 med v3 moderkort eller 3000+ maskin...

    Beklagar sorgen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    rent jävla skit men men. shit happens when you party naked som farsan brukade säga. :P

Liknande diskussioner

  1. lite-on problem
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 22:02
  2. Problem med min flashade PSP
    By mojje13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 11:29
  3. Wiimote känslighets problem
    By erariwn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 17:48
  4. E65 Problem!
    By dbergstrand in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 08:00
  5. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •