Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Roms på Homebrew channel

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    0

Roms på Homebrew channel

Tänkte softmodda mitt wii med Homebrew channel och Wiiflow usb loader men undrar hur det funkar när man lägger in snes o 64 spel osv. Kan man använda samma Roms som man har när man spelar på emulator på pc, dvs .v64 för n64 o .smc för snes eller är det nåt speciellt format som man måste fixa?

Har hört att man inte får uppdatera Alls när man har homebrew channel, är det sant och hur ska man då göra för att kunna spela framtida spel om man inte kan uppdatera?

Finns säkert svar på nån annan tråd nånstans men pallar inte leta så tar bort denna tråd så fort jag får bra svar

tack på förhand

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    sök på Emulatorer i forumet under Wii sektionen så hittar du massa gott.
    http://www.forum.psxcare.com/support/search.php
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av name123 Visa Inlägg
    Tänkte softmodda mitt wii med Homebrew channel och Wiiflow usb loader men undrar hur det funkar när man lägger in snes o 64 spel osv. Kan man använda samma Roms som man har när man spelar på emulator på pc, dvs .v64 för n64 o .smc för snes eller är det nåt speciellt format som man måste fixa?

Har hört att man inte får uppdatera Alls när man har homebrew channel, är det sant och hur ska man då göra för att kunna spela framtida spel om man inte kan uppdatera?

Finns säkert svar på nån annan tråd nånstans men pallar inte leta så tar bort denna tråd så fort jag får bra svar

tack på förhand
    vad gäller emulatorerna är det troligtvis samma filformat, det är ju liksom samma filformat för Xbox som det är för PSP... du får testa och se vad emulatorerna du hittar säger

vad gäller uppdateringar så är det dumt att uppdatera system mjukvaran då det tar bort vissa saker som du har lagt in och lägger till saker du tagit bort... dessutom kanske inte HBC fungerar på nyare mjukvaror, då får man vänta på en uppdatering av HBC...

vad gäller spel som kräver nyare mjukvara får du helt enkelt vänta på att dom släpper nya versioner av softmodden som fungerar på dom nyare mjukvarorna...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Är Homebrew channel en risk?
    By SnowJim in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-08, 13:45
  2. Homebrew Channel - 4.0e - wiikey
    By thejonas in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 15:20
  3. Nybörjare med frågor om Homebrew Channel?
    By haze54 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-10, 10:19
  4. Homebrew Channel beta 9
    By DrMyxo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 12:16
  5. Wii Homebrew Channel
    By fevzi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-21, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner