Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Final Fantasy XIII = Wave 7

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16

    Final Fantasy XIII = Wave 7

    Nya Final Fantasy XIII släppte (äntligen) för en stund sedan och abgx signalerar för något tråkigt tyvärr!

    Kan det vara en ny wave tro? Hur jösse namn spelar man detta?
    Någon med bättre koll tro? Bara att vänta på ännu en ny firmware för dom som inte vill patcha?

    Last edited by lejonel; 2010-03-03 at 00:12.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det där är en urkass rip, så det behöver inte növändigt vis vara Wave 7, du ser vad den säger om spel partitionen, den är korrupterad, vilket betyder att även Video Partitionen kan ha blivit korrupterad, då kommer den inte ha rätt CRC värden vänta på en bättre release!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Finns lite olika rapporter om hur den här release beter sig.. vissa hävdar att den fungerar fint trots att abgx larmar, andra att den kraschar titt som tätt och några påstår att den inte fungerar alls Någon här som bränt och testat?

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Jag har inte bränt ut den ännu iaf. Har bara 4skivor kvar hemma just nu så vill inte ödsla dom. Men fan vad retsamt det är när man vill spela

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av superboss Visa Inlägg
    Finns lite olika rapporter om hur den här release beter sig.. vissa hävdar att den fungerar fint trots att abgx larmar, andra att den kraschar titt som tätt och några påstår att den inte fungerar alls Någon här som bränt och testat?
    jag skulle tippa på att den buggar som vissa rapporter säger, dock kanske det är fram emot slutet av spelet...

    anyDVD corruption går ut på att det fattas data i Game Partitionen, det vill säga något är felaktigt, det säger sig själv lite att om det fattas delar av datan kommer maskinen självklart inte veta vad som ska hända etc...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nu har dom äntligen släppt en fix: Final Fantasy XIII X360 FIX-Allstars
    Last edited by Swizzy; 2010-03-03 at 17:26. Anledning: Fixade länk till fixen :)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    nu har dom äntligen släppt en fix: Final Fantasy XIII X360 FIX-Allstars
    Wohoo nice nice! Har du koll på vad skivorna innehåller förresten? Hittade inget om det i .nfon o de känns meningslöst att bränna ut alla tre om spelet bara ligger på skiva ett liksom

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag tror att det är som med Lost Odyssey och Starocean: Last Hope... nämligen att spelet fortsätter på flera skivor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    Finns en patch ute som fixar anydvd felet. Huruvida spelet är en ban magnet lämnar jag osagt. Körde igenom första skivan inatt utan patch. Hade inga problem.

    För er med tålamod så vänta på en retail release som verifierar eller köp spelet när det kommer. Jag tycker det är riktigt bra och då gillade jag inte ps2 spelen.
    Last edited by Lynx; 2010-03-03 at 21:30.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Jag känner mig så jädra snål nu asså.. Jag har inte gillat ett enda FF sen Final Fantasy VII och detta som släppts nu har ju fått ganska dåliga betyg oversea.. Är det värt att ödsla tre skivor tro?

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    656
    Respekt
    24
    ödsla en och se vad du tycker?

    kan iof förstå om spelet fått dåligt betyg. kommit in en bit i spelet nu och det har följ samma mönster sedan början. Följ vägen och döda monster. sen lite dialog imellan. hoppas det inte fortsätter så.
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Final fantasy är det så roligt som folk säger? har aldrig kört något av det men funderar på att göra det
    Last edited by Greim; 2010-03-06 at 01:34.
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Final fantasy är det så roligt som folk säger? har aldrig kört något av det men funderar på att göra det
    jag älskar Final Fantasy XI dom andra har jag inte lirat så mycket... men gillar man äventyr är Final Fantasy en j*vligt bra serie
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag hitta SSv2 filer för Final Fantasy XIII på något forum på nätet. De finns ju fortfarande inte på www.abgx360.net men alla verkar nöjda på forumet så de funkar nog fint. Jag sitter själv i skolan för tillfället och har inte haft möjlighet att prova dem. Men någon kan väl patcha sina filer och återkomma med ett resultat så snart som möjligt. Jag och säkert många andra är rätt intresserad av de här.

    http://www.megaupload.com/?d=2FVHAVSO

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    några nyheter om ssv2 filerna?

  16. #16
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag patcha mitt och nu det står ju iaf att det är SSv2. Problemet är att spelet fortfarande inte finns in i ABGX:s databas, så det finns inget att verifiera mot. Men jag antar att det är lika säkert för det. Vad säger ni andra? Finns det någon ABGX-expert här inne?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    int21 verkar ha bra koll på abgx, får hoppas han ser tråden

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    ABGX uppdateras först efter två oberoende dumpar verifierats o upopdateras då
    Nya spel kan ta en stund innan de kontrolleras manuellt på detta sätt så håll ut

    Jag har dumpat en drös orginalspel till ISO själv som inte gått igenom checkarna o därför bränner jag inte ut backupper till nära o kära på dem om de är Live medvetna.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    ABGX uppdateras först efter två oberoende dumpar verifierats o upopdateras då
    Nya spel kan ta en stund innan de kontrolleras manuellt på detta sätt så håll ut

    Jag har dumpat en drös orginalspel till ISO själv som inte gått igenom checkarna o därför bränner jag inte ut backupper till nära o kära på dem om de är Live medvetna.
    Satte mig för en timme sedan och börja spela. Kanske skulle ha gett sjutton i det. Får hålla tummarna att jag inte gjort bort. Har knappast någon annan att skylla än mig själv ifall jag gjort.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Nu är spelet verifierat av abgx iaf

    Pendragon känner du igen mitt nick? ;D

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ClasH Visa Inlägg
    Nu är spelet verifierat av abgx iaf
    Sweet, ibland får man ha lite is i magen, det är inte värt en riskerad banning tycker jag.

    Citat Original inlägg av ClasH Visa Inlägg
    Pendragon känner du igen mitt nick? ;D
    Mjo, men minnet sviker lite.. Efter 33 blir klistret på Post it lapparna så dåliga Ansikten glömmer jag sällan men kasta ett PM
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    släng in Final.Fantasy.XIII.X360.FIX-Allstars och kör abgx360 så är allt okej.

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Några frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 14:17
  2. Final Fantasy 8
    By hertha in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 16:52
  3. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 18:32
  4. Finns det någon fungerande release av final fantasy XI ?
    By mattias80 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 16:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •