Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Xbox 360 Elite, utländsk elkabel, extrem lycka!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22

    Xbox 360 Elite, utländsk elkabel, extrem lycka!

    Efter att efter många år till slut åkt på pumpen och fått min gamla trotjänare bannad ifrån Live bestämde jag mig för att ta tillfället i akt och köpa en Elite-box, kändes lika bra då jag började tröttna på att bara ha en 20gb HDD och en 120gb kostar ungefär halva priset på en ny box.

    Upptäckte att CDON hade ett gäng Elite-boxar som dom sålde till reapris då förpackningarna blivit skadade och utöver att dom var billiga var frakten hem dessutom snabb och gratis.

    Tre dar senare sitter jag här och undrar precis hur roliga dom är egentligen. Packade upp boxen, upptäckte att jag tydligen lagt beslag på en gammal guldklimp för HDMI-kabel följde med direkt i paketet vilket dom MS la ner efter ett tag. Börjar koppla in video och audio-kablarna, nätverkskabeln och...

    VAD I HELVETE?!?!



    Jag har fått med någon slags frireligiös treenighetskabel som inte är brukbar i mitt hedniska, dekadenta hem!

    Min fråga är nu - kan jag på något enkelt sätt kontrollera om själva boxen är av europeisk standard och att jag kan ansluta en gammal hederlig, svensk kvalitets-powerbrick som Sverker skulle sagt? Har ju inte den blekaste om vart man använder såna där uttag, mitt undermedvetna viskar Storbritannien men jag är inte säker.

  2. #2
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag hade blivit förbannad o vänt mig till cdon, skällt ut dem! fick du ingen info om att de va en sån kabel me? i ett land som inte använder såna där anslutningar, va jag vet iaf, så borde dem ju informera om att en sån där kabel följer me. spela roll om de varit en billig grej, du kanske ändå inte kan använda den pgr av en sketen liten jävla kabel.

    men men.. lättaste att kolla upp de är väl kanske att ringa ms o kolla me dem? de borde ju dem kunna svara på, huruvida du kan köra me en "vanlig" kabel elr inte.

    dålig stil av cdon att inte informera om sånt där tycker jag

  3. #3
    Men du , den ser ju ut att gå på någon standard .. är det inte drygt 240v i svenska elnätet? Tegelstenen är väl rätt då , bara den kabeln som är fel, kontakten som den används i Storbritannien, afrika och asien..

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Konsollen är med största sannolikhet Europeisk standard (PAL) men den lär ha varit tänkt för storbrittanien, har för mig det följer med en sådan där även i våra svenska, men även en Svensk kabel...

    hur som helst fungerar dom "svenska" nätdelarna lika bra till en Amerikansk maskin som till Svensk, samma med Japanska maskiner... det är själva tegelstenen som måste tåla ström styrkan som vi har här i sverige, gör den inte det, ja då dör den... Xboxen tar ingen som helst skada av att köras med en Tegelsten från ett annat land
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som swizzy antydde, kolla så du inte fick med en svensk kabel också, jag har sett massor med boxar som kommit med båda kablarna.

    Och kolla om boxen är lämplig att "jtagga" isåfall är det nog många som vill beställa boxar från cdon...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Det första jag gjorde var självklart att gräva igenom hela Xbox-kartongen desperat iom. att jag är medveten om att det är ganska vanligt att man skickar med lite olika stickkontakter.
    Det andra jag gjorde var att maila CDON.

    Xboxen är en Falcon/Opus att döma av hur eluttaget är och det är (tyvärr) en Lite-On drive i den att döma av dom gula kablarna. Tror dock att jag fick tag i en av ett gäng äldre boxar dom haft stående, var rea på dom pga. skadat emballage vilket visade sig vara ett tillknycklat hörn.

    Powerbricken är av model EADP-175BB A (om det nu är relevant på något sätt), Input AC är 200-240V~2.A och Output DC 175W, 12V, 14.2A. Detta skiljer sig något från min förra Xbox men det var också en Xenon/Zephyr-modell så jag tänker mig att det kanske kan vara pga. det men så är jag ingen hejare på el och ström heller.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Sci-Fi Visa Inlägg
    Det första jag gjorde var självklart att gräva igenom hela Xbox-kartongen desperat iom. att jag är medveten om att det är ganska vanligt att man skickar med lite olika stickkontakter.
    Det andra jag gjorde var att maila CDON.

    Xboxen är en Falcon/Opus att döma av hur eluttaget är och det är (tyvärr) en Lite-On drive i den att döma av dom gula kablarna. Tror dock att jag fick tag i en av ett gäng äldre boxar dom haft stående, var rea på dom pga. skadat emballage vilket visade sig vara ett tillknycklat hörn.

    Powerbricken är av model EADP-175BB A (om det nu är relevant på något sätt), Input AC är 200-240V~2.A och Output DC 175W, 12V, 14.2A. Detta skiljer sig något från min förra Xbox men det var också en Xenon/Zephyr-modell så jag tänker mig att det kanske kan vara pga. det men så är jag ingen hejare på el och ström heller.
    vad är det för tillverknings datum på maskinen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    J-Taggbar modell mao så vida inte Dashboard har för hög mjukvara.
    Kan du som köpte boxen låta bli o uppdatera den o kanske ge oss information om vilken Dashboard version du har genpom att gå in under Settings / System info
    Boxar med en mjukvara under 7371 är extremt attraktiva i dagsläge o du kan nog fått en dubbel guldklimp om du inte har uppdaterat boxen för högt

    Ang sladden, byt ut den till en normal PC nätdels strömsladd så kommer den fungera finemang, England o Sverige delar samma Strömstyrka 220-230Volt men de har gristrynen till kontakter *skratt*
    Vi har adaptrar för detta för en hundralapp ungefär ifall du inte får tag på en strömkabel själv

    Att din nätdel drar mindre ström ( Watt ) är normal evolution, dumt o låta en apparat dra mer ström än vad huvudenheten behöver
    Från 203Watt ( Universal som passar till allt ) till 175Watt Falcon som även fungerar för Jaspermodeller till senare Jasper 150Watt som inte fungerar på annat än Jaspermodeller

    Att gå från en lågwattad nätdel med adapter ( Nyko extrafläktar ) till en gammal 360 som drar me rström är ingen hit.
    Lika dumt som att svarva en metallsäkring o stoppa i proppskåpet för att man inte skall bya när de går hela tiden eller byta lilla avsäkringskeramikdelen i skåpen för att kunna trycka i större säkringar... Kabelbrand is imminent
    Last edited by Pendragon; 2010-03-17 at 11:51.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    För exempel på hur adaptrarna vi har hos oss kika på tråden : http://forum.psxcare.com/support/sho...90&postcount=3
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Att din nätdel drar mindre ström ( Watt ) är normal evolution, dumt o låta en apparat dra mer ström än vad huvudenheten behöver
    Från 203Watt ( Universal som passar till allt ) till 175Watt Falcon som även fungerar för Jaspermodeller till senare Jasper 150Watt som inte fungerar på annat än Jaspermodeller

    Att gå från en lågwattad nätdel med adapter ( Nyko extrafläktar ) till en gammal 360 som drar me rström är ingen hit.
    Lika dumt som att svarva en metallsäkring o stoppa i proppskåpet för att man inte skall bya när de går hela tiden eller byta lilla avsäkringskeramikdelen i skåpen för att kunna trycka i större säkringar... Kabelbrand is imminent
    Passar kontakten rent fysiskt i 360:n om det är nån fara för fel matningseffekt? Eller det är ingen fara att använda vilken nätdel som helst så länge den passar i 360:n?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Passar kontakten rent fysiskt i 360:n om det är nån fara för fel matningseffekt? Eller det är ingen fara att använda vilken nätdel som helst så länge den passar i 360:n?
    Om du tänkte den delen "Sladden" man stoppar i vägguttaget o sen in i nätdelen så spelar det ingen roll
    Ta en sån du har till en PC som du har liggandes över så skall det nog gå vägen.

    Dock är det inte så man gör med en nätdel från USA som går på 110Volt, för så säger det PANG o man får köpa ny nätdel om man har tur o har man otur får man köpa ny 360 med o kanske brännskador.

    203 Watts nätagg passar till alla modeller.
    175 Watts från Falcon o upp till Jasper.
    150 Watts enbart till Jasprar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om du tänkte den delen "Sladden" man stoppar i vägguttaget o sen in i nätdelen så spelar det ingen roll
    Tänkte närmare på denna kontakt
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=636
    Om den passar och startar 360:n, spelar det nån roll då eller?
    Kan det skada 360:n om man använder fel nätdel så länge den passar?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Tänkte närmare på denna kontakt
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=636
    Om den passar och startar 360:n, spelar det nån roll då eller?
    Kan det skada 360:n om man använder fel nätdel så länge den passar?

    Om din 360 drar 203 watt skall du inte med någon adapter som helst försöka få igång en 175W nätdel eller en 150W.
    Ja det kan skada maskin samt nätdel o även orsaka brand.

    läs mitt föregående inlägg där jag beskriver detta.
    Post nr #8 i denna tråd, eller klicka här om du inte orkar scrolla upp: http://forum.psxcare.com/support/sho...57&postcount=8
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om din 360 drar 203 watt skall du inte med någon adapter som helst försöka få igång en 175W nätdel eller en 150W.
    Ja det kan skada maskin samt nätdel o även orsaka brand.

    läs mitt föregående inlägg där jag beskriver detta.
    Post nr #8 i denna tråd, eller klicka här om du inte orkar scrolla upp: http://forum.psxcare.com/support/sho...57&postcount=8
    hmm, ok strunt samma, vi snackar om helt olika saker antagligen. I #8 snackar du om adaptrar (Nyko extrafläktar) vilket inte är relevant alls i min fråga.
    Du skriver vidare att 203w passar allt, 175Watt Falcon som även fungerar för Jaspermodeller till senare Jasper 150Watt som endast fungerar på Jaspermodeller.
    Min fråga var om det rent fysiskt p.g.a. olika kontakter går att plugga in en nätkabel i mitt 360 som är skadligt för den. Passar t.ex. en 150w nätdel i en 203w xbox? i Så fall är har ju meningen med olika kontakter tappat all funktion.
    Min frågeställning är inte för att jag skall försöka hitta ett sätt att driva en 203w 360 med en 150w nätdel utan tvärt om, för att undvika risken att döda min box för att jag råkar ta fel.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    hmm, ok strunt samma, vi snackar om helt olika saker antagligen. I #8 snackar du om adaptrar (Nyko extrafläktar) vilket inte är relevant alls i min fråga.
    Du skriver vidare att 203w passar allt, 175Watt Falcon som även fungerar för Jaspermodeller till senare Jasper 150Watt som endast fungerar på Jaspermodeller.
    Min fråga var om det rent fysiskt p.g.a. olika kontakter går att plugga in en nätkabel i mitt 360 som är skadligt för den. Passar t.ex. en 150w nätdel i en 203w xbox? i Så fall är har ju meningen med olika kontakter tappat all funktion.
    Min frågeställning är inte för att jag skall försöka hitta ett sätt att driva en 203w 360 med en 150w nätdel utan tvärt om, för att undvika risken att döda min box för att jag råkar ta fel.
    i see, nej du kan inte stoppa i en jaspernätdel i en Xenonmaskin av misstag nätdelarna går upp i revision men går inte ned, det sätter plastpiggar stopp för som du ser på bilden på länken som skickades från vår Webshop från Nätdels info sidan.

    Enda sättet du kan sätta en Jaspernätdel på en gammal box är just med hjälp av en Nyko Xtreme xcooler eller liknande saker som gör om strömkontakten från standard till universal i andra ändan då den har en universal plugg med Passtrough och är livsfarlig på det sättet.
    Jag har själv på ett moderkort utan DVD läsare som hade lost key innan provat en nyko kylenhet som man fäster på baksidan med en lågwattad nätdel, gick inte längre än till Dashboard då optiska enheten saknades men om den började tuffa på hade den säkert smällt något i framtiden.

    Nyko adapter inlägget hade lite relevans men jag kan nog hålla med om att det kanske var lite svårt o se en röd tråd o varför
    Länk till Nyko Intercoolern i vår Webshop: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=937&xSec=91

    Länk till våra nätdelar i olika former o bildinfo på vad för modell som kräver vilken nätdel.: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=636&xSec=93
    Last edited by Pendragon; 2010-03-17 at 17:10.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Hallå igen,

    Tillverkningsdatumet är 2008-08-23. Dashboard-updaten som förhindrar JTAG kom väl ut under hösten 2009 om jag inte minns fel så rimligtvis borde det gå. Självklart kan jag kolla vilken dash det är i den när jag väl får en passande sladd. Det hela är dock ganska bortkastat på mig tyvärr iom. att JTAG väl är en instant ban-grej och den stora anledningen till att jag tjackade den är för att kunna köra Live igen.

    Förövrigt vill jag ge en komplimang - alltid när man postar i PSXcare-forumen så får man hjälp och det är mycket tacksamt!

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Sci-Fi Visa Inlägg
    Hallå igen,

    Tillverkningsdatumet är 2008-08-23. Dashboard-updaten som förhindrar JTAG kom väl ut under hösten 2009 om jag inte minns fel så rimligtvis borde det gå. Självklart kan jag kolla vilken dash det är i den när jag väl får en passande sladd. Det hela är dock ganska bortkastat på mig tyvärr iom. att JTAG väl är en instant ban-grej och den stora anledningen till att jag tjackade den är för att kunna köra Live igen.

    Förövrigt vill jag ge en komplimang - alltid när man postar i PSXcare-forumen så får man hjälp och det är mycket tacksamt!
    Tack för det, jao, baserat på datumet kan vi konstatera att dom där konsollerna är JTAG-Hackbara! så dom som vill ha JTAG maskin som garanterat håller kan väl tänka på att köpa en därifrån... tror även att Banjoo kazzoie maskinerna kan vara JTAG-Hackbara, spelet är nämligen inte så pass nytt, och dom brukar inte bundla konsoller med piss gamla spel, iaf inte dom senaste konsollerna som inte är JTAG-Hackbara... om någon köper en Arcade maskin från CDON kanske ni kan tala om för oss andra om den är tillverkad innan eller efter 2009-06-01?

    JTAG = nästan Instant Ban, du blir garanterat bannad inom 24 timmar iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Det är tyvärr inte säkert att resterande konsoller ifrån CDON är lika gamla, den jag köpte var som sagt ett rea-exemplar med skadad förpackning och dom som fanns gick åt inom 24h ifrån det att jag beställde min.
    Kollar man beskrivningen på de Elite-paket som finns nu så kan man notera den här paragrafen:

    Xbox 360 HDMI-kabel: Med HDMI, som är en nyhet på Xbox 360, kan du få HD-video (upp till 1 080 p) och flerkanaligt surroundljud - från bara en kabel.(Ingår ej)

    Där har vi ju tyvärr ett ganska klart tecken på att dom är nyare än dom som såldes på rea där HDMI-kablage ingick.

    Tekniknörden i mig vill egentligen skaffa en till box bara för möjligheten att JTAG'a den här men min mer resonabla och, framförallt, snåla sida säger nej!
    Det är ju egentligen bara gratis DLC/arcade-titlar som lockar. Potentiella homebrew apps känns lite överflödiga när man har en HTPC såvida jag inte missat något.
    Last edited by Sci-Fi; 2010-03-17 at 22:24.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    fan också, min 360 dog precis :'( blir till att köpa en ny när lönen kommer, skickade precis iväg ett mail till CDON o fråga om dom möjligen har en tillverkad innan 2009-06-01 på lager xD

    om du inte planerar JTAG:a den där och bor i Stockholm kanske du kan vara intresserad av ett byte?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Historians dråpliga upplösning.

    Idag fick jag en sladd på posten. Släpade mig dit förkyld och jävlig med hopp om att kunna spela lite på kvällen. Fick mitt paket och slet upp det direkt bara för att konstatera att dom jävla dårarna skickat med en helt vanlig sladd, en sån som sitter i ens dator, LP-spelare, tékokare, whatever!
    Ursinnig stormade jag hem med planer på att skriva ett email som började med ordet "tjockärthjärnor". När jag kom hem stormade jag till min nya xbox och kollade på nätadaptern. Nätadaptern har två pinnar, sladden har tre och en är antagligen för jord - jag prövar. Skiten passade som handen i handsken och här har jag gått och väntat i två-tre dar på en sladd som jag har säkert 10-15 likvärdiga av här hemma. Jag skyller på... apor! Söta små apor!

    Samt att jag är en idiot.
    Ang sladden, byt ut den till en normal PC nätdels strömsladd så kommer den fungera finemang, England o Sverige delar samma Strömstyrka 220-230Volt men de har gristrynen till kontakter.
    Dashboarden är, hör och häpna - 2.0.6683.0. Det är en Falcon-modell baserat på att den har har HDMI och ett eluttag som matchar Opus/Falcon-varianten. Är sjukt sugen på att öppna upp den och kolla vad det är för Lite-On modell men vill köra den ett tag för att se att det inte är något snett med den innan jag slaktar garantin totalt.
    Last edited by Sci-Fi; 2010-03-18 at 21:55.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tack för tipset du skrev till mig i ett "PM"... men jag vill inte ha med den butiken att göra, dom är noobs en polare till mig köpte en färdig chippad Wii av dom, det skulle vara ett Wiikey2 monterat i den sa dom... när NSMB kom skulle han uppdatera chippet så att han kunde lira det också, men det gick inte... han hade nämligen ett Drivekey (vilket jag konstaterade när jag öppnade för att kika efter vad han hade för chip i den egentligen)

    så bra koll har dom alltså... (OBS: maskinen var inte av den "nyare" modellen som kräver styrkortsbyte (där Wiikey2 inte alltid fungerar)... det var en maskin som Wiikey2 ska fungera på, felfritt...)

    på grund av detta skiter jag fullständigt i deras j*vla butik... jag tog bort det "inlägget" så du slipper få skit för att du gick runt *** filtret, det finns där av en anledning och där du postade kan andra se vad du skrivit, vilket gör det mindre bra att kringå filtret där...

    jag fick mail från ndrangheta om att han har sin JTAG maskin kvar, så om han har den kvar när jag fått lön köper jag den nog av honom, såvida du inte vill gå med på ett byte? (en ny Elite, färdig flashad med den "säkra" LT om du så vill, mot din JTAG-Hackbara Elite maskin)
    Last edited by Swizzy; 2010-03-18 at 21:55.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    40
    Respekt
    22
    Jo, det där filtret alltså... Man kan ha åsikter om det!

    Jag är lite sugen på ett sånt byte men samtidigt vet jag inte om jag orkar varken vänta eller hålla på att planera upp det hela om jag ska vara ärlig.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    haha det är lungt, tror inte ndrangheta blir av med konsollen innan jag fått min lön, den har legat här på forumet ett tag... till ett ganska OK pris...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Jtag på xbox 360 elite maskiner
    By Robotach in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 13:34
  2. xbox 360 fråga
    By Red_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 16:18
  3. Xbox 360 arcade vs Xbox 360
    By Queen_Piss in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 14:00
  4. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •