Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Köpa Nintendo DS?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22

    Köpa Nintendo DS?

    Dottern önskar sig ett DS i födelsedagspresent i april. Vad för modell ska man köpa och vilket kort för att "chippa" spelet?

    Jocke

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det beror lite på hur mycket pengar du är villig att punga ut, DSLite är väl det bättre alternativet för yngre barn, dom behöver inte Kamera tycker jag, det är bara onödigt... DSLite går att få tag på till hyffsat bra priser också, det är inte speciellt svårt... och dom håller ganska bra i händerna på lite yngre ungar, speciellt om man har dom i ett Logitech Fodral...

    det Flashkortet jag brukar rekomendera till dom flesta som frågar mig är M3i Zero, det är lätt att få igång, och skulle man köpa en DSi eller DSi LL/XL eller liknande kan man enkelt uppdatera kortet själv, allt som behövs är en dator med USB Port, ett Micro SD kort med uppdaterings filen på samt den ström kabeln som följer med förpackningen...

    Acekard2i kan man också lätt uppdatera, men det kräver att man har en annan DS man kan starta uppdaterings programmet på... (med andra ord, är M3i Zero det bättre alternativet)

    R4 är väl också bra, dock kan det vara hyffsat svårt att hitta rätt styrfiler till dom
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    i korthet: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81

    Sen väljer du kort efter det finansiella
    Mina tips:

    Kort:
    1. M3iZero
    2. Acekard2i
    Kort hittar du här:http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81

    Minnen:

    MicroSD 4GB -> 16Gb beroende på hur tyst du vill ha det i baksätet eller hur lång mystid du o frugan vill ha för er själva

    Minnen hittar du här: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=83
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Då blir det nog ett M3i Zero kort och sen får jag se vilket DS jag ska köpa. XL verkar vara lite väl stor. Någon som har provat den? Så det blir nog att köpa ett DS Lite eller DSi.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Då blir det nog ett M3i Zero kort och sen får jag se vilket DS jag ska köpa. XL verkar vara lite väl stor. Någon som har provat den? Så det blir nog att köpa ett DS Lite eller DSi.
    om du står inför valet mellan DSi och DS Lite föreslår jag DS Lite om du vill kunna lira GBA spel också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Någon som vet hur DSTT Flashcard funkar?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Någon som vet hur DSTT Flashcard funkar?
    http://gbatemp.net/index.php?showtopic=69748 en review om kortet

    *edit:*

    efter att ha läst på lite om kortet verkar det vara ett bra kort... men det verkar inte finnas speciellt mycket info om det, och det verkar bara vara en kopia egentligen från Team Neo... eller någe sådant... det verkar dessutom vara lite halvgammalt kort (den mesta informationen jag hittade är från 2007...)
    Last edited by Swizzy; 2010-03-11 at 09:05.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Någon som vet hur DSTT Flashcard funkar?
    Inte tillräckligt bra för att vi skall sälja dem uppenbarligen
    Vi håller oss till stabila tillverkare som Acekard2i och M3iZero nuförtiden.
    Hade jag fått bestämma hade vi slutat ta in R4 i alla dess former för länge sedan men folk vill ju ha ett billigt alternativ med.
    R4 rör till det ofta med systemstyrfiler från fel modell etc...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Hong Kong versionen av DS Lite, funkar den bra med svenska spel och med M3i Zero?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Joukko Visa Inlägg
    Hong Kong versionen av DS Lite, funkar den bra med svenska spel och med M3i Zero?
    ja det gör dom jag kör en sådan

    handhållna konsoller är INTE regions låsta i dagsläget
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Nintendo MISSLYCKAS med att stämma säljare av flashkort i frankrike!
    By Hansi in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-15, 19:16
  2. Vilket Nintendo Wii är vanligast nu?
    By banan1 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-07, 02:26
  3. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 22:58
  4. Skillnad mellan Nintendo DS & NDS lite?
    By budida in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 21:13
  5. Köpa Nintendo DS - Vad behövs?
    By lintax in forum Nintendo DS
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 13:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •