Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Allt detta prat ang ban

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Allt detta prat ang ban

    Vill bara veta lite angående ban o wave 3,4,5 o allt va det är. Har en box som jag köpte 2006, den är flashad med extreme 1.4 och har en samsung läsare,alla spel har fungerat smärtfritt ialla år och ingen ban än, spelar ganska flitigt på live.Är det så enkelt att jag haft ett jävla flyt bara?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, du har haft väldigt mycket tur bara, eller så har du lyckats hålla dig borta från live under banvågorna, samt stealth checkat spelen och aldrig spelat före release... antar jag?

    i vilket fall somhelst:

    För att i fortsättningen kunna spela säkert på live bör du uppdatera till LT (om du har möjlighet till det: du har en BenQ läsare) om inte så får du väl fortsätta köra på som du gör nu, eller köpa dig en ny 360 flashad med LT (fråga efter en med Calibration data så är du extra säker på live )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    ok ne jag fortsätter väl bara o köra så länge det går,så får det bli en ny isåfall. LT vad är det? körde alltid spelen innan realese i ett par år men nu låter jag bli. tack för svar

    Mvh /sami

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sampa81 Visa Inlägg
    ok ne jag fortsätter väl bara o köra så länge det går,så får det bli en ny isåfall. LT vad är det? körde alltid spelen innan realese i ett par år men nu låter jag bli. tack för svar

    Mvh /sami
    LT är den senaste firmwaren: iXtreme Lite Touch (iXtreme LT)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    LT är den senaste firmwaren: iXtreme Lite Touch (iXtreme LT)
    Hej, lånar tråden, i julas/höstas när alla blev bannade kollade jag här ifall det skulle komma en ny uppdatering för flashning, men det verkade ta ett tag och orkade inte fortsätta vänta. Men nu när jag läser detta så undrar jag om det är den uppdateringen som alla väntade på, som nåt team jobbade på ett bra tag. Kan man fixa den å sen lira säkert på live igen?

    Mvh

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av vinter Visa Inlägg
    Hej, lånar tråden, i julas/höstas när alla blev bannade kollade jag här ifall det skulle komma en ny uppdatering för flashning, men det verkade ta ett tag och orkade inte fortsätta vänta. Men nu när jag läser detta så undrar jag om det är den uppdateringen som alla väntade på, som nåt team jobbade på ett bra tag. Kan man fixa den å sen lira säkert på live igen?

    Mvh
    Ja det var LT som var aktuell vid årskiftet men drog ut ett tag på tiden.

    Om du har LiteOn eller BenQ läsare i din box så ja då kan du uupgradera med denna annars dröjer det nog ett tag till innan det är möjligt, skulle gissa att Samsung är nästa på g. Om det kommer till Hitachi är nog ganska osäkert men det är det ingen som vet =)
    Om man kan spela säkert på Live med LT är det ingen som vet innan nästa banningsvåg, jag är personligen skeptisk till att den kommer vara livesäker under en längre tid.

Liknande diskussioner

  1. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  2. Lite hjälp ang hårddisk byte
    By Xbox_Xbox in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-28, 00:21
  3. jävligt puckat? (ang ban av live)
    By mickys in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-20, 21:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •