Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: flytta filer mellan 2 xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    flytta filer mellan 2 xbox 360

    Jag undrar om någon vet ifall det går att flytta sparade spel (saved game filer) mellan 2 hdd's?

    Alltså utan att använda Transfer kit eller att plocka isär hdd'n eller använda ett Memory Unit.

    Jag har ett Xbox 360 Arcade där jag har spelat Assassin's Creed 2.
    Vidare har jag ett Xbox 360 Elite som är Jtaggat, Xbreboot, Xexmenu.

    Till den senare har jag skaffat dlc materialet (expansioner) till AC2 och även installerat AC2 på samma box, och vad jag har förstått så måste man ha sina save filer från det för att kunna fortsätta med expansionerna.

    Går det att flytta över save filer till pc'n och sen vidare till den andra boxen på nåt sätt, eller finns det nån annan lösning??

    Tacksam för hjälp!

    Mvh.
    Henke

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av henkewe Visa Inlägg
    Jag undrar om någon vet ifall det går att flytta sparade spel (saved game filer) mellan 2 hdd's?

    Alltså utan att använda Transfer kit eller att plocka isär hdd'n eller använda ett Memory Unit.

    Jag har ett Xbox 360 Arcade där jag har spelat Assassin's Creed 2.
    Vidare har jag ett Xbox 360 Elite som är Jtaggat, Xbreboot, Xexmenu.

    Till den senare har jag skaffat dlc materialet (expansioner) till AC2 och även installerat AC2 på samma box, och vad jag har förstått så måste man ha sina save filer från det för att kunna fortsätta med expansionerna.

    Går det att flytta över save filer till pc'n och sen vidare till den andra boxen på nåt sätt, eller finns det nån annan lösning??

    Tacksam för hjälp!

    Mvh.
    Henke
    du kan koppla in hårddisken med sparfilerna på din JTAG:ade maskin och använda XeXMenu's filhantering för att kopiera sparfilerna till ett USB minne eller liknande, sedan byta hårddisk till den du normalt har kopplad till JTAG maskinen och kopiera över filerna från USB minnet till samma ställen på den här hårddisken...

    alternativt kan du koppla din 360 hårddisk till datorn genom ett CK3 HDD Kit, eller Microsoft Transferkit (enbart kabeln) eller Datel's 360 Hårddisk verktyg... och kopiera över allt genom datorn med ett program som t.ex. Xport360 eller Xplorer360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan koppla in hårddisken med sparfilerna på din JTAG:ade maskin och använda XeXMenu's filhantering för att kopiera sparfilerna till ett USB minne eller liknande, sedan byta hårddisk till den du normalt har kopplad till JTAG maskinen och kopiera över filerna från USB minnet till samma ställen på den här hårddisken...

    alternativt kan du koppla din 360 hårddisk till datorn genom ett CK3 HDD Kit, eller Microsoft Transferkit (enbart kabeln) eller Datel's 360 Hårddisk verktyg... och kopiera över allt genom datorn med ett program som t.ex. Xport360 eller Xplorer360
    Tyvärr så ligger ju XeXMenu på själva hårddisken så det funkar ju inte så bra, eller har jag fattat fel?

    Ang. MS's transferkit kabel, går det att få tag på den separat?

    Mvh.
    Henke

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av henkewe Visa Inlägg
    Tyvärr så ligger ju XeXMenu på själva hårddisken så det funkar ju inte så bra, eller har jag fattat fel?

    Ang. MS's transferkit kabel, går det att få tag på den separat?

    Mvh.
    Henke
    sorry, jag är nog lite trött om du laddar hem xex versionen av xexmenu kan du bränna ut den på en CD skiva, vilken som fungerar bra, det vill säga: CD-R/DVD+\-R/DVD+\-R DL whatever makes you happy... CD-R är väl att föredra om du har några sådana hemma... annars tar du bara random skiva vissa läsare kan dock ha problem med lite billigare skivor, så fungerar inte skivan du bränner med .xex filen som root på skivan byter du skivtyp/märke...

    vad gäller MS transferkit kabeln... det tvivlar jag starkt på, det skulle i så fall vara om du hittade den på någon auktions site eller liknande, du kan troligen även använda sådana du kan köpa på t.ex. Ebay... (transfer kit) det vågar jag dock inte svära på (eftersom man aldrig riktigt vet vad man egentligen får för kabel!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    gör som swizzy säger, brän xexmenu på skiva=) du kan hitta xexmenu som redan är packad i iso på xbins
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Ok, nu har jag kommit så långt att jag får igång XeXMenu frå cd-r och kopplat in hdd'n där alla save filer finns.

    Frågan nu är var save filerna ligger på disken:
    Hdd1
    HddX
    Flash

    Skriv gärna en komplett sökväg till var dom ligger, jag hittar inget med "save" så hur ska man veta vad dom heter?

    Tack så långt!
    //Henke

    Aah... Jag hittade dom men det är ju inte alla filer det står vilket spel dom tillhör, vissa filer heter ju bara en massa siffror!

    Assassin's Creed 2 hette dock just så så det var ju inte så svårt!

    Tack för all hjälp!
    Kanske återkommer om jag inte löser kopieringen! ;-)

    Mvh.
    //Henke
    Last edited by henkewe; 2010-03-07 at 10:14.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    alla gamesaves ligger under Content på HDD1 vad som är vad sen är svårt att säga, mapparna i Content som börjar på E är profiler, där under brukar gamesaves ligga, men det kan även ligga saker du behöver under Content/00000000...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. sälja mitt xbox 360
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 23:54
  2. min brännare funkar inte eller xbox 360?
    By nico-valimaki in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 19:42
  3. Xbox 360 och gamla xbox "link"
    By LuXOD in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-19, 22:16
  4. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •