Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Antagligen korrupt MU på min Jtag-jasper.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Antagligen korrupt MU på min Jtag-jasper.

    Tjo!
    Jag lämnade in min arcade-jasper till psx-care den har funkat bra fram tills idag. Nu bootar den inte längre, power-knappen lyser bara.

    Jag läste något om att det inbyggda nand-minnet kan bli korrupt av diverse anledningar. Är det något sådant som kan ha hänt och går det göra något åt det?

    mvh Robert

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi bör ha komplett backup av din nand liggande så behöver bara den skrivas om så borde det ju inte vara några problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av schop Visa Inlägg
    Tjo!
    Jag lämnade in min arcade-jasper till psx-care den har funkat bra fram tills idag. Nu bootar den inte längre, power-knappen lyser bara.

    Jag läste något om att det inbyggda nand-minnet kan bli korrupt av diverse anledningar. Är det något sådant som kan ha hänt och går det göra något åt det?

    mvh Robert
    Hej robert, ja, NANDen har blivit korrupt för att killen som hade gjort installationen åt dig hade lagt in XeXMenu på det interna minnet... det är INTE bra... man ska inte lägga XeXMenu på minnesenhet alls... man lägger den antingen på en skiva och kör därifrån ELLER så kör man från skiva...

    (jag antar att det var du som kom in igår med din NAND backup på skiva?)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Nej det var inte jag som var inne igår
    Jag hämtade min box för 3 veckor sen ungerfär och sen dess så har den funkat kanon men nu la den av bara.

    Är det här något jag kan fixa själv eller hjälper ni gärna mig? Har hållt på en del med xboxar men flashning av dvd-spelare är ungefär så långt min kunskap sträcker sig...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hej robert, ja, NANDen har blivit korrupt för att killen som hade gjort installationen åt dig hade lagt in XeXMenu på det interna minnet... det är INTE bra... man ska inte lägga XeXMenu på minnesenhet alls... man lägger den antingen på en skiva och kör därifrån ELLER så kör man från skiva...

    (jag antar att det var du som kom in igår med din NAND backup på skiva?)
    woot? Jag kör från skiva nu men jag antar att du skrev fel? Kan man köra den från en usb-disk? =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag skulle tro att det går. Du borde kunna göra en quicklaunch-genväg till xexmenu, med ett program som heter quickboot och sen peka genvägen till usb-disken.

    eller? :>

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av schop Visa Inlägg
    Jag skulle tro att det går. Du borde kunna göra en quicklaunch-genväg till xexmenu, med ett program som heter quickboot och sen peka genvägen till usb-disken.

    eller? :>
    Hade också hört nåt om det när jag tänker efter. Blev bara lite fundersam när Swizzy skrev "man lägger den antingen på en skiva och kör därifrån ELLER så kör man från skiva". Men jag antar att det var en felskrivning.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ... man ska inte lägga XeXMenu på minnesenhet alls... man lägger den antingen på en skiva och kör därifrån ELLER så kör man från skiva...
    Vad menas att man inte ska lägga den på nån minnesenhet alls?
    Det måste väl ändå vara OK att lägga den på intern HDD och köra den som demo eller?
    Kanske räknas inte HDD som minnesenhet i det här sammanhanget....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Det Swizzy nog menade var en kundbox som står på vårt lager just nu med kundens NAND backup på en CD/DVD skiva.

    XeX MEnu kan man köra från en skiva ja på samma sätt som om man bootar med *mix på skiva genom att starta maskinen med ejectknappen o låta den köra *nix från boot.

    Hörde av Swizzy att han var trött när han skrev skiva två ggr
    Han förklarar nog bättre efter sin lunch
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Vad menas att man inte ska lägga den på nån minnesenhet alls?
    Det måste väl ändå vara OK att lägga den på intern HDD och köra den som demo eller?
    Kanske räknas inte HDD som minnesenhet i det här sammanhanget....
    Jag tror att dom menar "officiell minnesenhet". Alltså en 360 HDD eller minnet som t.ex. medföljer arcade maskinerna. Så ett usb minne eller usb disk borde fungera. Men jag lovar inget för jag är absolut inte säker. Men har för mig att Swizzy skrev om detta i någon annan tråd nånstans.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jag tror att dom menar "officiell minnesenhet". Alltså en 360 HDD eller minnet som t.ex. medföljer arcade maskinerna. Så ett usb minne eller usb disk borde fungera. Men jag lovar inget för jag är absolut inte säker. Men har för mig att Swizzy skrev om detta i någon annan tråd nånstans.
    Hoppsan, då får man se över sin installation då.... Enligt nfo-filen till XexMenu_v1.1 står det:
    Copy the C0DE9999 folder to HDD1:/Partition3/Content/0000000000000000/
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    360 spel man spelar från skiva kan man dumpa som iso o konvertera för att kunna spela från vilken USB disk som helst man stoppar i 360 enheten via USB uttaget, dock kan det finnas några IDE/SATA till USB styrkort som kanske kan krångla så vi reserverar oss lite där.

    Du kan även spela spelen från en 360 HDD och DLC material ( Live Arcadespel ) från en 360 Disk.
    (DLC Extramaterial o expansioner till spel, nya banor etc DRM skyddad material med andra ord går inte att spela från Externa USB diskar, skivor eller annat än 360 Hårddiskar... ) 360 HDD ( 20,60,120 eller 250Gb orginal kan kanske fungera på SS.Bin hackade andra diskar med men vi har inte provat vad vi vet. )

    Detta enligt vad jag hört o förstått.
    Har man dumpat spel från orginalskiva eller kopia till HDD via Xbox egna funktion ( Installera från HDD ) skall man med en J-Tag hackad maskine kunna låsa upp funktionen att inte behöva ha en skiva i maskinen medans man spelar spelen, vilket i praktiken innebär att du kan konvertera om dina egendumpade till 360HDD titlar o starta dessa utan att ha vederbörande skivor i konsolen. ( NXE 2 GOD någonting vad det nu hette kan man installera på sin 360 eller ISO 2 God på sin PC o fula loss. )

    XeX Menu skall man undvika att installera på Minneskort eller ALDRIG installera på en Arcade med inbyggt minne då NAND lätt kan få hicka o bete sig jädrigt underligt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    360 spel man spelar från skiva kan man dumpa som iso o konvertera för att kunna spela från vilken USB disk som helst man stoppar i 360 enheten via USB uttaget, dock kan det finnas några IDE/SATA till USB styrkort som kanske kan krångla så vi reserverar oss lite där.

    Du kan även spela spelen från en 360 HDD och DLC material ( Live Arcadespel ) från en 360 Disk.
    (DLC Extramaterial o expansioner till spel, nya banor etc DRM skyddad material med andra ord går inte att spela från Externa USB diskar, skivor eller annat än 360 Hårddiskar... ) 360 HDD ( 20,60,120 eller 250Gb orginal kan kanske fungera på SS.Bin hackade andra diskar med men vi har inte provat vad vi vet. )

    Detta enligt vad jag hört o förstått.
    Har man dumpat spel från orginalskiva eller kopia till HDD via Xbox egna funktion ( Installera från HDD ) skall man med en J-Tag hackad maskine kunna låsa upp funktionen att inte behöva ha en skiva i maskinen medans man spelar spelen, vilket i praktiken innebär att du kan konvertera om dina egendumpade till 360HDD titlar o starta dessa utan att ha vederbörande skivor i konsolen. ( NXE 2 GOD någonting vad det nu hette kan man installera på sin 360 eller ISO 2 God på sin PC o fula loss. )

    XeX Menu skall man undvika att installera på Minneskort eller ALDRIG installera på en Arcade med inbyggt minne då NAND lätt kan få hicka o bete sig jädrigt underligt.
    Fundering på din sista mening där.. jag har en Arcade men tänkte ju köra en extern usb disk. Men har ALLA Arcade inbyggt minne?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Fundering på din sista mening där.. jag har en Arcade men tänkte ju köra en extern usb disk. Men har ALLA Arcade inbyggt minne?
    Nej bara Jasper Arcademaskinerna
    Modellerna innan fick man med ett minne som man anslöt externt, startar man maskinen utan ett sådant eller HDD o går in under Settings o ser Memory unit 256Mb så har man inbyggt

    Dessa interna Minneskort/Kretsar skall man inte lägga XEX eller annat på förslagsvis. O det är bara Arcade som har dessa, Eliterna har ju HDD.
    På dessa 360 hårddiskar lägger du antingen XEX meny på en skiva o bootar upp eller så köper du en 20/60/120Gb disk eller en beg 250Gb disk o lägger XEX på om du vill slippa boota från skiva.
    Efter det är det fritt fram att starta spel från USB kopplade diskar eller från 360 disken.

    Ingen av oss här på PSXCare vill offra våra 256Mb som oftast är privata eller har annat gott på sig för att testa då det känns lite onödigt att sabotera o då ingen annan verkar fått igång det heller.
    Så Interna minnen i JAsper Arcades o Externa kort undviker man XEX menu programmet på utan kör hellre från CD/DVD eller en 360 disk som många av oss redan har ( 20/60/120/250Gb )

    Ju större orginaldisk ju roligare då man får ned Arcadespel på, men kan man bygga en CD med dessa o dumpa till iso o lägga på HDD är ju det smutt det med.
    Min "Testmaskin" för att jag skall lära mig lite om det har en 20Gb disk o kommer inte få större då det känns som att jag dels köpt lite spel på min omoddade 360 från Live och kan köra större kompletta spel från en USB disk, antingen en eller fler man byter mellan Det har bara kännts naturligt o lägga XEX på en 20Gb disk för mig då jag inte ville offra min 120 eller 250Gb orginakl 360 disk för detta ändanmål. Just nu har jag en liten 2.5" IDE - USB disk på 40Gb jag har lite "Hyrspel på" o testat med. Tror jag har en fyra fem spel på den som rullar ( Assassins Creed 2, Tekken 6, Dead Rising, Forza Motorsport 2, H.A.W.X, KUF - Circle of Doom, Popcap Arcade vol.2 samt Sacred 2 ) Totalt 8.St spel ca: 39½Gb.
    Som sagt, en liten testdisk för o se hur det rullar... o det gör ju det
    Last edited by Pendragon; 2010-03-09 at 18:05.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    På dessa 360 hårddiskar lägger du antingen XEX meny på en skiva o bootar upp eller så köper du en 20/60/120Gb disk eller en beg 250Gb disk o lägger XEX på om du vill slippa boota från skiva.
    Efter det är det fritt fram att starta spel från USB kopplade diskar eller från 360 disken.
    Jo, det är just så jag gjort, fast på en 320GB hdd som är internt kopplad på sata-kabel, lödad på undersidan av original HDD-kontakten, men blev rädd att det kunde bli problem efter att jag läst Swizzys inlägg och Pemanis förtydligande. Jag ser en HDD som en minnesenhet, men det är möjligt att de inte räknas till dit. Hursom helst så var det skönt att slippa ändra på det.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Vad menas att man inte ska lägga den på nån minnesenhet alls?
    Det måste väl ändå vara OK att lägga den på intern HDD och köra den som demo eller?
    Kanske räknas inte HDD som minnesenhet i det här sammanhanget....
    det jag syftade på var minneskort/inbyggt minne, HDD är OK... och skiva...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Hoppsan, då får man se över sin installation då.... Enligt nfo-filen till XexMenu_v1.1 står det:
    Copy the C0DE9999 folder to HDD1:/Partition3/Content/0000000000000000/
    japp, HDD1:/ är den interna hårddisken, Memunit eller MemUnitInt ska du ABSOLUT ALDRIG lägga XeX Menu på
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Tack för alla klargöranden =)
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack för alla klargöranden =)
    inga problem, jag var lite trött när jag skrev det där inlägget... men nu är jag pigg o allt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    inga problem, jag var lite trött när jag skrev det där inlägget... men nu är jag pigg o allt
    Du ska vara trött nu så du är pigg när du ska jobba imorgon
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok, gött att allt var OK med min i alla fall.... Haft tillräckligt med plocka isär, plocka ihop, plocka isär o.s.v. med den boxen nu. Snart dags att sälja den tror jag.... inget nytt att tillföra den nu.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Ok, gött att allt var OK med min i alla fall.... Haft tillräckligt med plocka isär, plocka ihop, plocka isär o.s.v. med den boxen nu. Snart dags att sälja den tror jag.... inget nytt att tillföra den nu.
    finns alltid något nytt man kan göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Så... Vad tycker ni jag ska göra åt min korrupta MU?
    Är det något jag kan göra själv eller ska jag köra upp med bilen från Linköping och dumpa in den hos er?

  24. #24
    dragonslayer Guest
    Externa "officiella" minnen är det absolut inga problem att köra ifrån... Det har jag gjort skitlänge.. utan problem...

    Allt som körs från HDD SATA porten räknas som "officellt" minne för 360 när den kör Xbreboot eller FreeBoot..
    har testat med en 1.5Tb disk

    att det skulle vara problem med att köra "LIVE & PIR" filer från interna "minneskortet" visste jag dock inte... men gissar att det är en bugg i xbreboot som ställer till det .. original dashboarden har ju inga problem med det...
    (Någon skrev XEX filer (som man behöver en loader till))
    XeXMenu i XEX format kan man endast köra via skiva eller via annan "loader" i LIVE format från valfritt media.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av schop Visa Inlägg
    Så... Vad tycker ni jag ska göra åt min korrupta MU?
    Är det något jag kan göra själv eller ska jag köra upp med bilen från Linköping och dumpa in den hos er?
    kan du programmera din NAND själv? om inte så får du ta dig förbi oss eller någon annan du känner att du kan lita på som kan NAND hacka... alternativt skicka den till oss via Posten (kan ta upp till 2-3 veckor totalt)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ska väl eventuellt till södertälje nästa vecka så skulle kunna ta det då. Men som jag fattade det så behövde man orginal-nanddumpen och den hade ni?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av schop Visa Inlägg
    Ska väl eventuellt till södertälje nästa vecka så skulle kunna ta det då. Men som jag fattade det så behövde man orginal-nanddumpen och den hade ni?
    vi har original dumps från alla NANDer vi har dumpat ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  2. Jasper köp i fysisk butik
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 11:40
  3. Ni tog min backup på Left 4 Dead
    By dannesilver in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:05
  4. Antagligen fel på läsare...
    By Tre Kronor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-18, 07:11
  5. Hur fixar jag min PSP Slim?!?!
    By AquaCobra in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 09:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •