Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Nybörjare, hjälp önskas!

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Nybörjare, hjälp önskas!

    Hej!

    Jag köpte en Elite via PSXCARe i slutet av 2007 och har inte använt den sedan mitten av 2009. De spel som fanns då fungerade utan problem. Jag har inte uppdaterat flashningen eller liknande utan det är samma som vid leverans.

    Mina två frågor är:

    1. Om jag går till butik och köper FF13. Löper jag någon risk för att få min xbox låst eller är det bara att köra på?

    2. Vid användning av spelbackuper ... Klarar min att spela de nyare spelen (ffxiii) osv eller behöver jag lämna in den för att flasha om?

    Nyaste spelet jag provat är resident evil...

    Jag har inga planer på att använda mig utan Live.


    Jag har försökt google:a och läsa runt i forumet men jag hittar inte informationen för att få svar på mina två frågor.

    Tusen tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Android Visa Inlägg
    Hej!

    Jag köpte en Elite via PSXCARe i slutet av 2007 och har inte använt den sedan mitten av 2009. De spel som fanns då fungerade utan problem. Jag har inte uppdaterat flashningen eller liknande utan det är samma som vid leverans.

    Mina två frågor är:

    1. Om jag går till butik och köper FF13. Löper jag någon risk för att få min xbox låst eller är det bara att köra på?
    Till dags läge har inget spel låst en moddad ( Flashad eller chippad som man gjorde på stenåldern 360 )

    Citat Original inlägg av Android Visa Inlägg
    2. Vid användning av spelbackuper ... Klarar min att spela de nyare spelen (ffxiii) osv eller behöver jag lämna in den för att flasha om?

    Nyaste spelet jag provat är resident evil...
    Nyare spel med nyare skydd, uppdateringar kan kräva nyare mjukvara ( Flash ) oftast går orginal igång ändå

    Citat Original inlägg av Android Visa Inlägg
    Jag har inga planer på att använda mig utan Live.
    Ingen live = Ingen banning, så länga du inte kopplar i en nätverkskabel o introducerar den till Internet är det inte så stor risk.
    Stoppar du i den "Nätverkssladden slltså" riskerar du att få konsollen Cripplad ( Låsa HDD ).

    Citat Original inlägg av Android Visa Inlägg
    Jag har försökt google:a och läsa runt i forumet men jag hittar inte informationen för att få svar på mina två frågor.

    Tusen tack på förhand.
    Infon finns här, man får leta lite bara
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hjälp en nybörjare att hitta felet!
    By emil1336 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 11:22
  2. NDS+Supercard hjälp önskas!
    By 900ssie in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 21:47
  3. Nybörjare behöver hjälp
    By whiSSSper in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 20:40
  4. nybörjare behöver hjälp
    By 0scar in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-21, 11:25
  5. hjælp med streeming
    By pepper75 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 02:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •