Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Error 0022

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Error 0022

    Skulle vilja ha hjälp med felsökning.
    Fick hit ett gammalt 360 från -08. Den är flashad och bannad så man kan inte skicka in den.
    Killen som hade boxen fick fel E74. En polare till honom skulle hjälpa honom med det och plockade isär boxen och rengjorde processorer, på med ny kylpasta, men bytade aldrig ut xclamp:en utan satte tillbaka dem igen.
    Sen gjorde de handduks-tricket på den för att smälta lödtennet.
    Nu blir det ingen bild eller ljud alls, den gröna mitt-lampan lyser i ca 35 sek, sen blir det 3 röda blinkande lampor med sekundär errorkod 0022.
    Jag plockade isär den igår och det flöt med kylpasta på processorerna så jag rengjorde, på med ny pasta, satte skruvar/brickor istället för xclamp och överhettade den i 20 minuter. Mitt i överhettningen blev det istället 2 röda blinkande lampor. När jag försöker starta den efter mitt plockande så är det fortfarande samma fel som när jag fick hit den.
    Någon som råkat ut för samma fel?
    Har de brännt nån krets eller kanske GPU när de kokade den i handduken?
    Jag tror inte att det har nåt att göra med överhettning att göra, då fläktarna ökar inte, det tar alltid 35 sek innan de tre röda börjar blinka, oavsett om jag haft den avstängd flera timmar eller startar den 5 ggr direkt efter varandra.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Hittade felet efter läst lite här och där.
    De flesta som hade nåt att råda om snackade om att någon krets kunde ha lossnat när man tog av x-clamp:en.
    Plockade isär boxen igen ock såg då att klantskallen som fixade den hade sluntit på 2 ställen, den ena hade bara skrapat lite på ytan, men den andra hade kapat 2 banor på kretskortet. Fick bygla genom att löda på 2 kablar och nu fungerar den. Bara hoppas att lödningarna håller, det var ju inte några grövre lödytor att fästa kablarna på.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Handdukade 360 enheter är det bara kasta på tippen!
    Jävla idiotisätt...

    Undrar om samma idioter drar en plastpåse runt skallen på sina småsyskon o drar åt med gaffatape så syretillförseln stryps o väntar tills ungjävlarna slutar skrika.

    Alla här vet vad jag tycker om handukstrick
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Handdukade 360 enheter är det bara kasta på tippen!
    Jävla idiotisätt...
    Håller med, finns 100-tals guider med vanlig X-clampfix och det sjuka är att de hade den i bitar och satte ihop den utan att byta ut till skruv, och istället för att överhetta den på vanligt vis så körde de handuks-tricket. Den fungerar nu i alla fall, så den har förhoppningsvis inte tagit så stor skada, men man vet ju aldrig.... vilket man heller inte vet med någon annan som haft RROD, inte ens de som varit på M$ för reperation.

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Undrar om samma idioter drar en plastpåse runt skallen på sina småsyskon o drar åt med gaffatape så syretillförseln stryps o väntar tills ungjävlarna slutar skrika.
    Hmm, ingen dum idé på grannens skrikiga ungar
    Skulle kanske lägga ut en guide på nåt föräldraforum.....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Håller med, finns 100-tals guider med vanlig X-clampfix och det sjuka är att de hade den i bitar och satte ihop den utan att byta ut till skruv, och istället för att överhetta den på vanligt vis så körde de handuks-tricket. Den fungerar nu i alla fall, så den har förhoppningsvis inte tagit så stor skada, men man vet ju aldrig.... vilket man heller inte vet med någon annan som haft RROD, inte ens de som varit på M$ för reperation.
    Överhetta hela maskinen är aldrig bra, många DVD läsare tar stryk av sånt när silikonfett som smörjer banorna traversen glider på dunstar.

    Om en kund lämnar in sin 360 till oss o säger att den rödringat o vill att vi skall reparera o nämner handdukar så vägrar jag ta emot dem.
    "Slöseri med tid vi kan lägga på andra kunder enligt mig."

    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Hmm, ingen dum idé på grannens skrikiga ungar
    Skulle kanske lägga ut en guide på nåt föräldraforum.....
    Jag har inga småsyskon o de skitungarna som busar i närheten där jag bor får smaka på Griniga gubben uppläxningar De som alltid ber mig köpa Cigg på tobak har lärt sig att jag alltid köper Chokladcigg, ber tobaksinnehavaren följa med ut så de får se vilka som ber folk köpa ut o överlämnar chokladcigg + växel i en godispåse.

    Sist fick jag höra en konversation mellan två småungar efter en frågade mig om jag kunde köpa ut:
    - Ursäkta, hallå kan du köpa ut cigg?
    - Nejfaan, fråga inte honom du får chokladcigg...
    - Vaa??
    - Ja han köper chokladcigg som du får.
    - Aboww.... fett skön snubbe
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    0022 kan även vara nand problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    0022 kan även vara nand problem...
    Men då kommer väl 3 blinkande röda lampor direkt? Här tog det ganska exakt 35 sek varje gång oavsett om den var halt kall eller jag hade haft den igång 5 ggr efter varandra. Det var det jag tyckte var skumt.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Men då kommer väl 3 blinkande röda lampor direkt? Här tog det ganska exakt 35 sek varje gång oavsett om den var halt kall eller jag hade haft den igång 5 ggr efter varandra. Det var det jag tyckte var skumt.
    det är sällan det kommer direkt... oavsett felkod...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är sällan det kommer direkt... oavsett felkod...
    Ok, de få jag kollat på har endast 360-logon hunnit ladda innan det blivit rrod.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Ok, de få jag kollat på har endast 360-logon hunnit ladda innan det blivit rrod.
    360-logon brukar inte alltid komma upp på RROD maskiner... oftast brukar det bara vara svart bild och den RROD:ar efter några sekunder efter man startat den...

    ibland finns det bild, då brukar man få en Error code, och ibland så är det så att den startar upp men dör strax efter ocksåvidare... det finns mängder av olika sätt xboxen reagerar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •