Error 0022
Skulle vilja ha hjälp med felsökning.
Fick hit ett gammalt 360 från -08. Den är flashad och bannad så man kan inte skicka in den.
Killen som hade boxen fick fel E74. En polare till honom skulle hjälpa honom med det och plockade isär boxen och rengjorde processorer, på med ny kylpasta, men bytade aldrig ut xclamp:en utan satte tillbaka dem igen.
Sen gjorde de handduks-tricket på den för att smälta lödtennet.
Nu blir det ingen bild eller ljud alls, den gröna mitt-lampan lyser i ca 35 sek, sen blir det 3 röda blinkande lampor med sekundär errorkod 0022.
Jag plockade isär den igår och det flöt med kylpasta på processorerna så jag rengjorde, på med ny pasta, satte skruvar/brickor istället för xclamp och överhettade den i 20 minuter. Mitt i överhettningen blev det istället 2 röda blinkande lampor. När jag försöker starta den efter mitt plockande så är det fortfarande samma fel som när jag fick hit den.
Någon som råkat ut för samma fel?
Har de brännt nån krets eller kanske GPU när de kokade den i handduken?
Jag tror inte att det har nåt att göra med överhettning att göra, då fläktarna ökar inte, det tar alltid 35 sek innan de tre röda börjar blinka, oavsett om jag haft den avstängd flera timmar eller startar den 5 ggr direkt efter varandra.
Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original
Bookmarks