Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Fråga ang analog bild

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23

    Fråga ang analog bild

    Jag har ett problem och är nybliven ägare till en Jtag xbox. Jag får ingen analog bild ut från den, endast hdmi funkar. Har tänkt ha den i mitt krypin ett tag tills jag lärt mig hur allt funkar men där har jag en gammal tjock tv. Jag har provat nu div kombinationer men får ej till det. Nån som har nåt tips ang detta?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det låter som att något har hänt med A/V porten... kanske behöver värma om den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Kollat så att inte kabeln står på HDTV?

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Har provat 2 xbox till nu på tjockisen och med dem visar den bilden så kanske det är fel på A/V porten som du säger Swizzy. Det skumma är att det är en helt ny maskin. Då jag ej kan nåt hur man Jtag'ar en xbox men jag förmodar att man måste öppna den, kan man råkat komma åt nåt?
    Ni som vet hur det ser ut i den, är det nån kontakt som har med A/V porten att göra som kan vara problemet eller är allt löt som har med den att göra.

    EDIT: A/V kabeln stod på TV.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    Har provat 2 xbox till nu på tjockisen och med dem visar den bilden så kanske det är fel på A/V porten som du säger Swizzy. Det skumma är att det är en helt ny maskin. Då jag ej kan nåt hur man Jtag'ar en xbox men jag förmodar att man måste öppna den, kan man råkat komma åt nåt?
    Ni som vet hur det ser ut i den, är det nån kontakt som har med A/V porten att göra som kan vara problemet eller är allt löt som har med den att göra.

    EDIT: A/V kabeln stod på TV.
    När man JTAG-Hackar brukar man lyfta ur hela moderkortet, men det låter ganska mycket som att det är något problem med A/V Porten, eftersom du kollat kabel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Kabeln är kollad eftersom med andra xbox så får man bild. Slutade med inköp av en hdmi-dvi och en gammal datorskärm, det duger det med. Tack för feedbacken iallafall.
    En annan fråga, finns det nån sida som har samlat info om vad olika program gör, känns som en djungel alla dessa förkortningar. Har letat men hittar ingen bra.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    Kabeln är kollad eftersom med andra xbox så får man bild. Slutade med inköp av en hdmi-dvi och en gammal datorskärm, det duger det med. Tack för feedbacken iallafall.
    En annan fråga, finns det nån sida som har samlat info om vad olika program gör, känns som en djungel alla dessa förkortningar. Har letat men hittar ingen bra.
    vilka menar du? program som NXE2GOD (360 program)? eller som wxPirs(dator program)? eller båda?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm/Väsby
    Inlägg
    49
    Respekt
    23
    Som tex NXE2GOD, vad jag kommit fram till men inte riktigt säker på är att det gör spel till spelbara utan skiva i dvd'en om jag förstått det rätt.

    Ang mitt bild problem fick jag updflash.bin av han som gjorde jtag och info om att det kan blivit en dålig "flash" så jag skulle bränna updflash.bin på en tom cdr, starta xbox med eject, stoppa i skiva och stänga.

    Då skulle "XeLLous" automatisk hitta update och flasha till det interna minnet. Men inget händer, jag tycker det borde komma nån statusbar på skärmen eller nåt som visar vad som händer men nada. Så nu försöker jag psyka igång den med onda ögat.

    EDIT: efter att kört onda ögat hitta jag info om att "XeLLous" ej funkar att se
    på en skärm genom hdmi.
    Last edited by fogmod; 2010-03-13 at 22:24.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    NXE2GOD gör om dina installerade spel (NXE) till OnDemand spel (GOD)

    ISO2GOD gör som ovan, fast då från ISO istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Kan nån utveckla det där med GOD (Games on Demand). Är grundtanken att det ska vara spel du köper online för att slippa ha någon skiva i? Men med homebrew kan man alltså utnyttja det på ett ännu bättre sätt? :P

    Jag använder ju en extern usb-disk som jag packar upp alla isos till i olika spelmappar. Kör sedan QuickBoot för att få genvägar i NXE menyn och slipper då boota xexmenu eller freestyle dash eller liknande.

    Men varför skulle jag använda detta iso2god program? Vad gör det för skillnad jämfört med det jag har nu? :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  11. #11
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av fogmod Visa Inlägg
    EDIT: efter att kört onda ögat hitta jag info om att "XeLLous" ej funkar att se
    på en skärm genom hdmi.
    Xell & Xellous funkar bara med VGA
    (om det inte har hänt nått nytt på den fronten)

  12. #12
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Kan nån utveckla det där med GOD (Games on Demand).
    Jepp NXE installerade spel kan konverteras om till GOD så att man slipper skiva...
    Tyvärr funkar det bara från SATA disken ...
    Vi får väl se vad som händer i nästa version... skulle ju få USB stöd då

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jepp NXE installerade spel kan konverteras om till GOD så att man slipper skiva...
    Tyvärr funkar det bara från SATA disken ...
    Vi får väl se vad som händer i nästa version... skulle ju få USB stöd då
    Ok tack =)

    Men vad är egentligen då skillnaden mellan att jag packar upp .iso filen med "Xbox Image Browser" och kör sedan QuickBoot på spelet för att kunna starta det genom NXE mot att då istället konvertera releasen till GOD filer och köra? Är det någon fördel med någon av varianterna?

    Kan man inte använda GOD filer på en extern disk förstår jag ju att det är en nackdel i dagsläget men det kanske då blir ändrat i kommande version? GOD filerna är väl betydligt större? Jag tänkte för vissa releaser innehåller ju kanske x antal 1000 filer. Men GOD filer brukar ju bara vara ett antal. Går väl då snabbare att föra över dom och blir inte lika fragmenterat på disken? Något annat?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Xell & Xellous funkar bara med VGA
    (om det inte har hänt nått nytt på den fronten)
    det fungerar även med Component/Komposit combo kabeln
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ok tack =)

    Men vad är egentligen då skillnaden mellan att jag packar upp .iso filen med "Xbox Image Browser" och kör sedan QuickBoot på spelet för att kunna starta det genom NXE mot att då istället konvertera releasen till GOD filer och köra? Är det någon fördel med någon av varianterna?

    Kan man inte använda GOD filer på en extern disk förstår jag ju att det är en nackdel i dagsläget men det kanske då blir ändrat i kommande version? GOD filerna är väl betydligt större? Jag tänkte för vissa releaser innehåller ju kanske x antal 1000 filer. Men GOD filer brukar ju bara vara ett antal. Går väl då snabbare att föra över dom och blir inte lika fragmenterat på disken? Något annat?
    Du kan köra GoD spel från USB disk också, men det kräver att du har Freestyle Dash (den hittar dom även på USB och kan ladda)

    Det finns en nackdel med GoD spel, man kan inte radera system uppdateringen, och man kan inte radera onödiga filer (eller minska ner videos t.ex.) för att spara plats...

    så egentligen är den bästa metoden just nu att helt enkelt köra på som du redan gör, packa upp och göra Quickboot länkar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan köra GoD spel från USB disk också, men det kräver att du har Freestyle Dash (den hittar dom även på USB och kan ladda)

    Det finns en nackdel med GoD spel, man kan inte radera system uppdateringen, och man kan inte radera onödiga filer (eller minska ner videos t.ex.) för att spara plats...

    så egentligen är den bästa metoden just nu att helt enkelt köra på som du redan gör, packa upp och göra Quickboot länkar...
    Ok, men poängen med GOD är väl att kunna köra dom direkt från NXE dashen? Men för att köra dom från en USB disk måste man alltså köra Freestyle Dash, är det korrekt uppfattat?

    Ja att inte kunna ta bort uppdateringen verkar ju inte så bra. Då kör jag nog på som jag gör. Tack för svaren
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ok, men poängen med GOD är väl att kunna köra dom direkt från NXE dashen? Men för att köra dom från en USB disk måste man alltså köra Freestyle Dash, är det korrekt uppfattat?

    Ja att inte kunna ta bort uppdateringen verkar ju inte så bra. Då kör jag nog på som jag gör. Tack för svaren
    precis, det är det som är poängen med GoD spel, med uppdateringen som kommer den 6:e april (på live) ska man vad jag förstår kunna köra direkt från USB också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang R4V2
    By Marlene77 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 18:41
  2. Fråga ang. Region kodning.
    By Shadenim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 14:55
  3. Fråga ang CK3.
    By Snusgubben in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-04, 13:41
  4. Fråga ang minneskort till M3rl
    By MeanMrMustard in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 21:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •