Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Final Fantasy XIII wave 5?

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0

Final Fantasy XIII wave 5?

Hej

---fråga 1---
    Jag har en xbox 360 lite-on med ixtreme 1.5. Jag kan inget om flashning men fick tag i ett program som kallas 360wavepatcher, kan jag med hjälp av det programmet patcha ner wave 5 till wave 2 och få spelet att fungera på en xbox med ixtreme 1.5 firmware? (Jag lyckades få Tekken 6 wave 4 att fungera genom att patcha ner wave 4 till wave 2. Det borde ju fungera med final fantasy också ?

Jag försökte, men efter att jag patchat ner det till wave 2 visar agbx flera röda felmeddelande. Är det någon ide att ens bränna ut och testa?

---fråga 2---
    versionen jag har är Final Fantasy XIII *allstar* , jag har patchat den med allstar fixen men spelar det någon roll om jag enbart patchar dvd 1 eftersom jag ännu inte har dvd 2, eller måste jag patcha båda isorna tillsammas ?

Jag vore väldigt tacksam för lite hjälp!
    Last edited by LeoLagerwall; 2010-03-15 at 11:20.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1. Det ska gå bra att patcha ner dom, att det blir massa rött i ABGX360 beror på att du patchar bort massa grejer, vilket den inte tycker om firmwaren heter inte "iextreme" den heter "ixtreme" det skulle för dig vara mycket mycket lättare att lämna in den för omflashning till LT, då slipper du bry dig om att patcha om spelen, och du kan bränna ut direkt, det är dessutom den ända mjukvaran som sägs var livesäker (förutsatt att man kollat alla spelen ordentligt)

2. Det spelar ingen roll om du har 1:an först och sen tar 2:an eller om du kör båda samtidigt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    0
    Tack för hjälpen, jag har nu spelat i ca 2 timmar och det verkar fungera felfritt. Jag har funderat på att flasha om xboxen , men använder inte xbox live ändå så frågan är om det verkligen behövs , det verkar ju fungera att patcha ner spelen.
    Last edited by LeoLagerwall; 2010-03-18 at 15:56.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av LeoLagerwall Visa Inlägg
    Tack för hjälpen, jag har nu spelat i ca 2 timmar och det verkar fungera felfritt. Jag har funderat på att flasha om xboxen , men använder inte xbox live ändå så frågan är om det verkligen behövs , det verkar ju fungera att patcha ner spelen.

nej då behövs det inte.. Spelar heller aldrig på live så patchar spelen istället och slipper därmed byta firmware hela tiden när det kommer ny sådan..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    nej då behövs det inte.. Spelar heller aldrig på live så patchar spelen istället och slipper därmed byta firmware hela tiden när det kommer ny sådan..
    visst, men har man LT kommer man inte behöva ytterligare uppdateringar den emulerar Stealthen som finns på skivan, oavsett hur den ser ut... det vill säga, den är den bästa mjukvaran som finns... då slipper man dessutom activate.iso eller patcha om spelen... så mitt tips är fortfarande att uppdatera till LT på BenQ/Liteon läsare... det blir mindre problem med spelen på det viset (eftersom vissa spel kräver uppdateringar som man annars måste lägga in manuellt om du patchar spelen, patchningen tar nämligen bort den här uppdateringen från skivan... det kan ibland ta ett bra tag innan uppdateringen kommer ut på nätet [utöver Xbox Live] då är det kanske skönt att slippa vänta?)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Final Fantasy XIII = Wave 7
    By lejonel in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 12:14
  2. Final Fantasy 8
    By hertha in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-07-20, 17:52
  3. Ixtreme 1.4 + Wave 3 + Wave 3 patch?
    By mgpublic in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 19:32
  4. Finns det någon fungerande release av final fantasy XI ?
    By mattias80 in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2008-01-26, 17:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner