Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Behöver er hjälp...

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Behöver er hjälp...

    Köpte mitt Wii med Wiikey 2 här på psxcare i julas. Det har fungerat smärtfritt fram till för en tid sedan. Jag kan inte längre få den att läsa "nybrända" skivor. Mina tidigare skivor läser den utan problem.

    Jag har hela tiden kört med TDK-r och jag använder Imgburn.

    Jag har också de senaste uppdateringarna. Tror jag...

    Det som händer när jag sätter i den "nya" skivan är att konsolen för lite oväsen och sedan blir jag ombedd att ta ur skivan och starta om konsolen.

    Som ni märker är jag nybörjare på detta men det är jäkligt irriterande att det inte funkar...

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av MrTiljon Visa Inlägg
    Köpte mitt Wii med Wiikey 2 här på psxcare i julas. Det har fungerat smärtfritt fram till för en tid sedan. Jag kan inte längre få den att läsa "nybrända" skivor. Mina tidigare skivor läser den utan problem.

    Jag har hela tiden kört med TDK-r och jag använder Imgburn.

    Jag har också de senaste uppdateringarna. Tror jag...

    Det som händer när jag sätter i den "nya" skivan är att konsolen för lite oväsen och sedan blir jag ombedd att ta ur skivan och starta om konsolen.

    Som ni märker är jag nybörjare på detta men det är jäkligt irriterande att det inte funkar...

    Tacksam för svar!
    Om du har uppgraderat ditt Wiikey2 till Mjukvara 1.3 borde det hoppa igång, vi rekommenderar Verbatim DVd-R i alla lägen men om den låter "Marackas" när du kör skivor kan det vara kugghjul som slitits sönder pg.av att någon kanske tvingat i eller ur skivorna i konsolen.

    Låter det likadant med dina gamla spel som fungerar ?

    Uppdateringar för Wiikey2 till 1.3 har vi trådar om med länkar här i forumet De bränner du på en CD-R eller DVD-R skiva beroende på filstorlek.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Det måste ha blivit något fel med bränningen eller ISO filerna eftersom dina tidigare brända spel fungerar. Testa att uppdatera firmware i DVD brännare och köp Verbatim skivor istället nästa gång.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    i värsta fall byt brännare
    Efter +500 bränningar har de nästan gjort sitt ^^

    Brinntiden på lasrar beräknas till 15.000 timmar och 500 bränningar * 60.min = 30.000 timmar så säg efter 250 bränningar är det nästan dags o byta
    Last edited by Pendragon; 2010-03-15 at 17:32.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    i värsta fall byt brännare
    Efter +500 bränningar har de nästan gjort sitt ^^

    Brinntiden på lasrar beräknas till 15.000 timmar och 500 bränningar * 60.min = 30.000 timmar så säg efter 250 bränningar är det nästan dags o byta
    Hmmm!! Det tar väl ändå inte riktigt 60min att bränna en skiva?? Förstår inte riktigt hur du har tänkt ... Nog för att siffran 250 låter helt fel ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Hmmm!! Det tar väl ändå inte riktigt 60min att bränna en skiva?? Förstår inte riktigt hur du har tänkt ... Nog för att siffran 250 låter helt fel ...
    Beror väl helt på vilken hastighet man kör i
    Men snitta 60 min är bättre än 40.min.

    Efter ca 500 bränningar försämras kvaliten, o märker man skillnad efter 250 så kan man kanske köpa en ny då de ändå är rätt billiga.

    Ta det jag skrev som ett exempel, 250 bränningar baserat på 60minuter är ingen raketforskning men ett någolunda rättvist snittvärde.

    Sitter du sen o bränner skivor i 16X på 20.min så kan du nog bränna ut en hel del fler skivor.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har fått igång det igen... Testade att avinstallera Ingburn och la in det på nytt. Efter detta funkade det igen... Körde nu med Verbatim och kommer att göra så i fortsättningen oxå...

    Kan inte förklara varför det funkar men barnen jublade i alla fall, och jag med...

    Tack för er hjälp!

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    i värsta fall byt brännare
    Efter +500 bränningar har de nästan gjort sitt ^^

    Brinntiden på lasrar beräknas till 15.000 timmar och 500 bränningar * 60.min = 30.000 timmar så säg efter 250 bränningar är det nästan dags o byta
    Hur är det med mattematiken egentligen, du blandar ihop minuter och timmar

    hej vilt däruppe. 60 minuter = 1 timme ( i min värld är det så ) vilket

    betyder att 15.000 timmar borde bli 15.000 brända skivor ( a 1 timme styck )

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av oddball Visa Inlägg
    Hur är det med mattematiken egentligen, du blandar ihop minuter och timmar

    hej vilt däruppe. 60 minuter = 1 timme ( i min värld är det så ) vilket

    betyder att 15.000 timmar borde bli 15.000 brända skivor ( a 1 timme styck )
    Matematiken är det inga problem med, men däremot för att få fram en röd tråd lite fort så kan det ibland gå lite vilt till ja

    Beräknad tid och ungefärligt antal är ett upp till värde.
    Generellt så har en brännare gått över levnadsgränsen efter 1.000+ brända skivor i snitt enligt mig. Och köper man en ny sådan per år så har man oftast inte problem med vare sig data man gör backup på eller kvaliten av bränning. Brinntiden är en Upp till faktor och 500 brända skivor är ett framtaget snittvärde för antalet korrekt backuppade skivor. Efter 500 kan kvaliten på bränningarna variera.

    Det är dessvärre lite skillnad mellan en laserdiod som lyser och en LED diod.
    Livslängden förkortas beroende på faktorer som strömstyrka lasern matas med, våglängd överskridande specificerad norm och toleransnivå, kompensation pg.av läs/skrivsvårighet på dåligt medium etc.

    Man kan aldrig lova att en glödlampa håller xxx antal timmar eller en laser likså. Däremot kan man ge ett snittvärde för livslängd o säga upp till.

    Jag har labbat en hel del med lasrar både under o efter min gymnasietid som nu anses vara stenåldern *skratt* men en laserdiod levererar inte samma prestanda efter en viss brinntid, den må lysa men den är inte alls lika exakt.
    Last edited by Pendragon; 2010-04-07 at 10:50.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Stefan_Fox Behöver Hjälp.
    By stefan_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 09:40
  2. Behöver lite hjälp med bränning
    By Shure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:51
  3. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 19:02
  4. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •