Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: An error has occurred

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22

An error has occurred

Hej, moddade min wii (svarta) häromdagen. Har bara ett backup-spel, super paper mario. Det fungerar att starta ungefär varannan gång, varannan gång så klickar konsolen till och följande meddelande visas på en svart skärm:

An error has occurred. Press the eject button and remove the disc, then turn the Wii console off and refer to the Wii operations manual for help troubleshooting.

Vet inte vad jag har för version i wii'et (är ganska ny på wii), men wiikey2 v. 1.3 i alla fall.

Någon som har någon idé vad som kan vara fel här?
    //yabbah

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vissa Nya Wiikonsoller gillar inte Wiikey2, o örä det en svart maskin du har är nog det det som är problemet.
    Kasta i ett Drivekey i den istället så skall du nog se att det spelar bättre.

Ja de strular ibland även om man byter drivkort till ett äldre för att kunna modda dem.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22
    Glömde skriva att jag bytte DVD i min för att kunna modda den. Va pinkigt om man måste byta chip nu då. Men det fungerar ju ändå emellanåt. Det är skumt.
    //yabbah

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Nintendo motarbetar hela tiden folk som pratar piratspråk *Gharr*
    Klart de implementerar nya skydd i nyare spel

Katt o råtta lek.

Senaste var ett s.k bootblock på NSMB spelet som läsas in o återfinns på orginalskivor o inte på backupper då denna info normalt inte läses när man dumpar skivor utan av Wiimaskiner som kan läsa längre in på skivan i början.

Sen om NSMB skyddet kommer i olika versioner o olika cheksums per nytt spel vore ett smart drag av Nintendo o tråkigt för Piratfolk *gharr*
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22
    Jo naturligtvis, men borde inte ett sånt skydd rimligtvis göra att spelet aldrig startar, och inte fungerar bra varann gång?

Eftersom jag är helt ny på det här, är det några program man ska använda och köra innan bränning? Som abgx till xbox360 typ.
    //yabbah

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Wiibrickblocker heter ett program för PC till Wii, den berättar bara vilken Region spelet har inget mer.

ABGX är mer avancerat o Wii mindre komplicerat

Kopieringsskydd kan te sig olika, vissa laddar inte spel alls, andra laddar ett demo andra laddar en bana där du åker båt över till en ö men du kommer aldrig fram

Wiikey2 o Svarta konsoller kan strula, när vi moddar provar vi alltid med Wiikey2 först o nedgraderar om man får säga så till ett Drivekey om det strular.
    / Pendragon

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22
    Ok, men med strula, kan det innebära att spelet inte startar varannan / var 3e gång ?
    //yabbah

Liknande diskussioner

1. Error occurred...
    By The_Morgue in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 16:34
  2. an error has occurred. Press...
    By flayan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 17:43
  3. Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 13:18

Bookmarks

Behörigheter