Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 37 av 37

Diskussion: XBOX 360 Brännings problem

  1. #31
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Tackar för svaret och jag har redan övervägt att uppdatera till senaste firmwaren. På vilket sätt skulle det bli annorlunda om jag köper en activate.iso-skiva av er? Jag har ju redan bränt ut den i ImgBurn med Verbatim-skivor utan layerbreak.

    Har du, (Swizzy), eller någon annan en bra teori som svarar på varför spelen inte går igång när jag tycker att jag har gjort allting rätt? Vart går jag fel? Det ända jag kan tänka på är dashboarden eller videopatronerna.

    Big up!
    Det blir bättre med tanke på att du då får en skiva som skall fungera, som är garanterat rätt bränd.

    Några teorier på vad som kan vara orsaken;

    1. Dålig brännare, fungerar äldre spel kan du utesluta denna... (äldre spel brända nyligen)
    2. Du är för snabb med Activate.iso skivan, testa att låta skivan ligga i cirka 1-2 minuter och se om det hjälper...
    3. Dålig laser i din 360, den har alltså problem att läsa skivan, fungerar andra nybrända spel? då är inte detta problemet heller...
    4. Dålig release av spelen, kan vara re-pack av något slag om du inte plockat dom från trackers man kan lita på... eller så... [felaktiga video partitioner, men detta ska inte påverka spelet...]
    5. Du har inte 1.6, mindre troligt men kan vara så trots allt...
    6. Felaktig layerbreak, om du kollat spelen med ABGX360 och använt IMGBurn att bränna med är detta mindre troligt
    7. Dåligt brännarprogram, Nero är absolut INTE bra att bränna med, du sa väl att du körde med IMGBurn om jag inte minns fel? [isåfall är detta inte felet för dig]


    *edit:*

    Vad gälle ditt problem med att skapa nya trådar förresten; prova skapa en tråd med namnet "test" samt innehåll test, sedan editera det... det är tyvär en bugg som vi får dras med ibland, den har dykt upp oftare nu på senare tid verkar det som, vi har en ny server i butiken som vi ska byta ut den gamla mot så småningom, då ska detta problemet vara löst
    Last edited by Swizzy; 2010-07-25 at 13:59.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #32
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Alright, oroa dej inte över tråd-buggen. Tycker du däremot att det här blir för off topic så kan jag flytta diskutionen.

    1. Dålig brännare, fungerar äldre spel kan du utesluta denna... (äldre spel brända nyligen)
    2. Du är för snabb med Activate.iso skivan, testa att låta skivan ligga i cirka 1-2 minuter och se om det hjälper...
    3. Dålig laser i din 360, den har alltså problem att läsa skivan, fungerar andra nybrända spel? då är inte detta problemet heller...
    4. Dålig release av spelen, kan vara re-pack av något slag om du inte plockat dom från trackers man kan lita på... eller så... [felaktiga video partitioner, men detta ska inte påverka spelet...]
    5. Du har inte 1.6, mindre troligt men kan vara så trots allt...
    6. Felaktig layerbreak, om du kollat spelen med ABGX360 och använt IMGBurn att bränna med är detta mindre troligt
    7. Dåligt brännarprogram, Nero är absolut INTE bra att bränna med, du sa väl att du körde med IMGBurn om jag inte minns fel? [isåfall är detta inte felet för dig]
    1. Jag har använt en annan brännare än vanligtvis. Däremot har jag bränt ut Guitar.Hero.Van.Halen.PAL.XBOX360 för bara några dagar sen och spelat det utan problem.
    2. Stoppade in activate.iso-skivan och lät den rulla i ca 5 min. Satte in AC II. Nothing. Repeterade detta och väntade tålmodigt. Stoppade in Blur. Still nothing.
    3. Refererar till punkt 1 och GH Van Halen. Detta borde alltså inte va problemet.
    4. Assassins.Creed.2.PAL.XBOX360-MegaWare är hämtat från PirateBay vill jag minnas. Och Blur.XBOX360-MARVEL hittade jag på någon nzb-sida och använde NewsBin Pro för att dra hem det.
    5. Jag är inte säker på vilken iXtreme jag har, men mitt minne som brukar vara mej väldigt troget säger att PSXCare har sagt till mej att ni la in 1.6. Detta hände som sagt i mars 2009, så det borde ju stämma. Kommer ihåg att jag gjorde uppdateringen för att kunna lira på live.
    6. Har alltid samma layerbreak i ImgBurn; (1913760). Har kollat båda releaserna med ABGX360 1.0.2.
    7. Senate version av ImgBurn, som man ska göra!

    Det här är en riktig nutcracker, min bäste herre... Får inte Wave 4-spelen att gå igång. Alla andra waves funkar klockrent.

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    i mars 2009 fanns INTE 1.6, så du har troligen 1.51... 1.6 kom 15 maj...: http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=684418

    det vill säga du kommer nog ihåg lite fel, eller så har du varit förbi hos oss lite senare och glömt bort det, eller varit i kontakt med oss efteråt när 1.6 kom och helt enkelt blandat ihop det... tror du behöver en uppdatering för att det ska fungera...
    Last edited by Swizzy; 2010-07-25 at 16:06.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Boom, well played sir! Vettefan hur jag fick för mej att jag hade 1.6 då. Skitsamma, det måste ju va så, jag har ju gjort allt annat rätt. Drar förbi er imorrn. Tack för hjälpen. (PS. Hur snabbt kan ni uppdatera firmware? Är det möjligt att få tillbaka boxen samma dag?)

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det tar cirka 20 minuter att uppdatera en firmware, sen beror det lite på hur mycket som ligger före i kön när du kommer, men generellt sätt borde du kunna få tillbaka den inom en timme...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Soft, tack för hjälpen! Nu slipper man den huvudvärken! Med risk för att gå lite för off topic - hur ser det generellt ut med Live nu? Vet att många är nojiga över att bli bannade. Och stealth free/wave free firmware låter ju lite risky. (Inte för mej då, som redan är bannad.) Vad är PSXCares tips ang. live, om jag skulle bli så sugen att köpa en ny konsoll skulle bli aktuellt.

    Peace in di middle east!

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TheLithium Visa Inlägg
    Soft, tack för hjälpen! Nu slipper man den huvudvärken! Med risk för att gå lite för off topic - hur ser det generellt ut med Live nu? Vet att många är nojiga över att bli bannade. Och stealth free/wave free firmware låter ju lite risky. (Inte för mej då, som redan är bannad.) Vad är PSXCares tips ang. live, om jag skulle bli så sugen att köpa en ny konsoll skulle bli aktuellt.

    Peace in di middle east!
    Live körs på egenrisk, LT mjukvaran som finns nu är typ 90~% original, dom har tagit bort alla mjukvaruspärrarna eftersom det inte finns några direkt sådana i original mjukvaran. detta för att minimera risken för upptäckt pga firmwaren, dessutom finns det numera bra program att kolla spelen med (ABGX360) så man tänker inte så mycket på det där längre, noobs finns det ju alltid som inte kollar spelen, fanns det även tidigare, man kunde bli bannad även om man körde spel som gick igenom spärrarna som fanns förut, jag menar man kan inte blocka alla värdena som inte finns i spel som redan finns liksom... då måste man varje gång det kommer nytt spel uppdatera... jobbigt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. xbox 360 fråga
    By Red_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 16:18
  2. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 10:38
  3. Pioneer 112d bränning xbox 360 problem...
    By mmmmmm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 02:17
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •