Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: XBOX 360 Brännings problem

Registrerade
    Mar 2010
    Respekt
    0

XBOX 360 Brännings problem

Jag har sökt runt här på forumet och på google men jag hittar inte någon som fått samma problem som jag.
    När jag bränner ut spel till mitt 360 så går allting bra men när jag ska starta spelet så står det Play DVD i menyn..

Vad är felet?
    Har bränt ut några spel som lyckas och några som misslyckads.
    Jag har följt guider som finns på det här forumet hur man ska bränna men får ändå samma fel.

Tack på förhand.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    För låg mjukvara på din 360 läsare kontra fulpatchade spel.
    Kör ABGX360 o se vad den säger.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Mar 2010
    Respekt
    0
    Starting Verification
    You need to enable online functions (assuming your connection works and the db
    is up) if you want to check for the latest files in the online database.
    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Attempting to at least verify the game data
    Failed to find a verified ini file for this Xex
    Verification failed

Det svaret får jag

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Då är inte skivan OK vilket kan ge svar på varför den strular ja
    Vissa iXtreme mjukvaror VÄGRAR köra fulpatchade spel.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Mrnaken Visa Inlägg
    Starting Verification
    You need to enable online functions (assuming your connection works and the db
    is up) if you want to check for the latest files in the online database.
    Failed to find a verified ini file for this Xex/SS combination
    Attempting to at least verify the game data
    Failed to find a verified ini file for this Xex
    Verification failed

Det svaret får jag
    du får ta och aktivera online funktionerna, kolla dina inställningar, och läs NOGA vad du har bockat i...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Då är inte skivan OK vilket kan ge svar på varför den strular ja
    Vissa iXtreme mjukvaror VÄGRAR köra fulpatchade spel.
    det där säger ingenting om hur skivan är, det är snarare så att den inte kan kolla något eftersom han har stängt av online funktionerna...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0

XBOX 360 Brännings problem

Har exakt samma problem som det som nämns ovan. Då jag bränner ut spelen står det "Play DVD". Jag får det helt enkelt inte att funka, har försökt följa en guide för abgx360, men det har inte heller hjälpt. Vad kan det bero på att det inte funkar?

Kan någon lösa mitt problem så vore jag väldigt glad

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Om det är nyare spel som du får det på kan det bero på gammal mjukvara som inte stödjer dom nya spelen... annars kan det bero på dålig brännare/dåliga skivor, fel layerbreak m.m.
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0
    Ok, har ixtreme 1.1 lite on flashet. Har stealth patchat samt patchat d till ss2. Det är vad jag tror krävs för att kunna spela spel med det flashet. Har bränt rätt i Imgburn och har rätt layerbreak. Är det något som jag gör fel eller annat som krävs till det flashet? Rätta mig gärna, kan säkert ha ngt fel...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    då kan det bero på dåliga skivor, eller dålig brännare... vad har du för skivor/brännare?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0
    Verbatim skivor och brännaren har fungerat när jag bränt spel till en kompis flashade 360. Det är en NEC brännare

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jo, vissa har tur med sådana, men långt från brännarna fungerar, ibland kan det vara vissa modeller av t.ex. NEC, Panasonic, HP etc. som fungerar, dom brännarna vi brukar rekomendera är Samsung.

sen kan det ibland vara olika från fall till fall, olika 360 läsare tycker inte om olika brännares bränning. ibland kan det vara märke/märke, ibland kan det till och med vara just din läsare som inte gillar dom medans andra gör det... Samsung/Pioneer brännare brukar runt 95% av alla 360 läsarna ta, såvida lasern är någelunda bra, samt du bränner på bra skivor... det brukar även fungera bra med skit skivor... men använd Verbatim oavsett vad du har frö brännare så slipper du slita lasern så mycket
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0
    Nu fungerar bränningen av spel till mitt 360! (miss ifrån de som flashade, så det blev omflashat). Mitt nya problem är dock hur man bränner ett spel som består av 2 skivor. Tex om man skulle ta mass effect 2 som exempel. Hur gör man? det fungerar inte att bränna som två separata spel liksom (jag har mac). Någon som vet något?
    Tack

Registrerade
    Jun 2008
    Respekt
    17
    Forza Motorsport 3 består av två skivor, och man bränner det i två skivor bara, står det under spelets gång att man ska stoppa in cd2 så är det bara att göra det...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Forza 3 är DVD2 inte en del av storyn, det är extra material...

men i spel som te.x. Mass Effect 2 brukar det stå när du ska byta skiva
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0
    För mig går det inte att bränna cd1 och sedan cd2. Först känner datorn av att en dl-skiva ska brännas, vilket är rätt. Problemet uppstår dock snart då den tror att ytterligare en cd, alltså cd2 finns på datorn. Måste ha att göra med att mass effect 2 fortsätter på cd2. När datorn tror att 2 st skivor ska brännas avslutas bränningsprocessen och inget har slutförts.....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    du behöver byta skiva efter att du brännt DVD 1... du kan inte bränna båda skivorna på samma...

annars kan det även bero på att du använder MAC... det fungerar hur bra som helst när man bränner i Windows...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0
    Haha...beror väl på mac, tyvärr då! Min första cd bränns inte ens liksom. Inget händer, illa!

Det känns som att du gör något misstag här... Är det inte två .ISO filer?

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0
    jo det är 2 st iso filer, men som sagt blir det inte som att bränna 2 st olika spel. På ngt sätt känner bränningsprogrammet av att spelet består av 2 st skivor. Datorn säger att cd 2 är inmatad och avbryter då bränningen av cd 1. Inget händer alltså....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Vad använder du för program när du bränner?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Låter som du missat att köra spelens respektive .iso filer genom 'ABGX360 och att du inte ställt in Layerbreak o inte använder IMGburn o laddar .dvd filen och att du inte har Dual Layer Verbatimskivor... DVD+R DL
    Om den vill att du matar in en till skiva måste du fått varningsmeddelanden...

Det är fasiken fysiskt onmöjligt att med rätt .dvd fil eller en egenimatad layerbreak i settings i IMGburn nästan kunna få det felet om din DVD-Brännare har stöd för DVBD+R DL skivor o att det är ett sådant medium di stoppar i o att du laddar .dvd filen som ABGX360 skapat av den .iso fil *1 av 2* och sedan 2 av 2 s .dvd fil som du också fått efter du kört fil 2 igenom abgx360efter du bränt ut den första...
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det e mac
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0
    iBurn360 heter programmet

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är det programmet jag hört talas om som ska klara av att bränna 360 spel på en MAC... prova annars att försöka köra t.ex. XP på maskinen via bootcamp eller vad det nu heter... och där köra IMGBurn... alternativt köra på en annan dator som har IMGBurn och klarar av att köra 360 spel...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2006
    Respekt
    0
    ok bra tips! IMGburn är bäst eller? har ngn av er lyckats med masseffect 2?
    Tack för svaren!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Imgburn = Gratis o har inte gift sig med stora bolag o kar kopieringsskydds checkar i sig
    Enda jag saknar är en Disc -> Disc copy funktion som i NEro som är ett skitprogram i jämförelse men Dumpa saker som iso o sen bränna funkar fint det med i imgburn... det är ju gratis

Funkar kanon till Ps1-2, GammelXbox 360 och Wii samt allt annat du bränner
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17

Wave4-spel till iXtreme 1.6 - Vad gör jag för fel

Ursäkta mej, men jag har försökt posta min egen tråd både igår och idag men får det här svaret av PSXCare forumet:
    Server Error, unable to connect to fastcgi server.
    Tycker detta verkar relatera tillräckligt mycket på mina problem, så jag skjuter direkt på mål och ser om jag får hjälp. (Jag sitter på en PC-dator med ImgBurn.) Såhär är det. Jag har nyligen spenderat 9 månader utomlands. Kom hem och satte på Xboxen och fick se att jag blivit bannad från live under den tiden. (Vet inte när det hände, men gissningen är att jag drogs med i banningsvågen innan jul.)

Jag har ett 360 som är köpt hos PSXCare i mars 2009 med iXtreme 1.6 och en BenQ-läsare. Jag har försökt få igång releasen Assassins.Creed.2.PAL.XBOX360-MegaWare, (nuke, I know. Men boxen är bannad, so fuck it, right? Inget att förlora. Hursomhelst.) Jag har även försökt få igång Blur.XBOX360-MARVEL, som ska vara veriferad enligt abgx360 och många internetforum.

Jag kollat olika guider för att bränna ut activate.iso på en Verbatim DVD+R DL-skiva, (samma som jag bränner ut mina back-up-releaser på. Också köpt hos PSXCare. Jag har självklart stängt av layerbreak under bränningen av activate.iso.)

Poppar in activate.iso-skivan, väntar tills det står Play DVD och videosnutten börjar. Poppar ut skivan och har försökt med både Assassin's Creed II och Blur men allt som händer när jag sätter in skivorna är att det står Play DVD igen och sen ser jag Xbox 360-loggan mot vit bakgrund. Inge roligt gaming för mej alltså.

Vad gör jag fel? Behöver jag uppdatera min dashboard så att den stödjer wave 4? (Ha i åtanke att jag inte har varit online på Xbox Live sen någon dag innan jag lämnade Sverige, den 11 oktober 2009. Nu kom jag hem och fick besked om banning. Synd, men så är det.) Förslag på lösning? Är det något jag missat med video-patronerna? Ska jag testa bränna ut activate.iso igen?

Fredens liljor!
    Last edited by TheLithium; 2010-07-25 at 14:01.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Lättaste lösningen är att uppdatera, det blir i slutändan mycket mycket lättare, du slipper hålla på med en activate.iso skiva när du vill lira nyare spel, du slipper hålla på trassla med problem som du har nu om du är lite för snabb med activate.iso etc och du slipper extra kostnaden av att du behöver bränna om activate.iso nu

vi tar 350:- för en firmware uppgradering av din maskin till LT som är wave free, den har inga stealthcheckar alls

vi tar annars 100:- för en Activate.iso skiva (om du vill komma billigt undan) då slipper du testa på massa skivor och misslyckas...
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Tackar för svaret och jag har redan övervägt att uppdatera till senaste firmwaren. På vilket sätt skulle det bli annorlunda om jag köper en activate.iso-skiva av er? Jag har ju redan bränt ut den i ImgBurn med Verbatim-skivor utan layerbreak.

Har du, (Swizzy), eller någon annan en bra teori som svarar på varför spelen inte går igång när jag tycker att jag har gjort allting rätt? Vart går jag fel? Det ända jag kan tänka på är dashboarden eller videopatronerna.

Big up!
    Last edited by TheLithium; 2010-07-25 at 14:47.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. xbox 360 fråga
    By Red_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 17:18
  2. Ska flasha xbox 360. Rätt på det?
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 11:38
  3. Pioneer 112d bränning xbox 360 problem...
    By mmmmmm in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 03:17
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 21:24

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner