Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 40 av 40

Diskussion: Xbox 1 på Xbox 360

  1. #31
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Jag har provat Top Spin och Halo 2, samma sak med både spelen.

    Jag har laddat ner filerna "xb1_5829_nov_2007-hacked.rar" och"hdd_compat_partition_fixer_v1.zip", skapat en partition HDDX och lagt in compabilitetsgrejjen på HDDX.

    Sen har jag en mapp på HDD1 som heter _Spel där jag lagt mina Xbox1-spel.

    Ser det galet ut någonstans?

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hur startar du igång spelen sen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Går in i freestyle 2.0, filemanager och väljer default.xbe

  4. #34
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Jag löste mina problem, en tjomme som hade samma bekymmer skrev här http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=718678 hur man löser det.

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Spacmec Visa Inlägg
    Jag löste mina problem, en tjomme som hade samma bekymmer skrev här http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=718678 hur man löser det.
    As mentioned, I just wrote this "speed-guide" for people having trouble to run emulators made for XBox1 on a JTAG 360 (or trouble getting any kind of XBox1 stuff to run). As written above, i had made all steps correct but my console rebooted until i installed the Dash Launch patch. There's 3 things you need to download from any of the "usual places".

    hdd_compat_partition_fixer_v1
    xb1_5829_nov_2007-hacked
    dash_launch_v1.0_for_9199

    Do the following:

    Transfer 'HDD Compatibility Partition Fixer v1' to the 360 and run it. It will create a proper XBox1 compability partition on your "internal" MS harddrive.

    Download the hacked version of 'Xbox1 Backwards Compatibility v5829 for Devkits' and unpack it. You will get a Compatibility folder that you need to transfer the newly created partiotion, the Y drive (usually called Hddx or something like that. Overwrite any existing files if there are any.

    Now download Dash Launch and unpack it. You will find a folder called 'flash_installer'. Transfer it to your 360 and run default.xex (don't run launch.xex). This will install a new launch.xex to your console with better XBox1 compability. The readme says this about the new launch.xex:

    "launch.xex acts as a helper to detect when xbox1 emulator loads, allowing memory unlock patch and xbox1 emulator to function together".

    Good luck
    Översätter guiden senare för er som vill testa detta
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Fan! Jag förde över alla filerna i compatibility folder i HDDX, nu när jag ska starta Xexmenu så blir bilden bara svart. Gjorde en back up på min gamla compatibility folder innan. Några tips på vad jag kan göra?

    Edit: När jag sätter i min gamla hdd (usb) så startar allt igen. Verkar som något gått snett men min nya usb för det är när jag försöker starta upp den som allt hänger sig. Provar att formatera om den.
    Last edited by Mcmxcix; 2011-10-20 at 18:40.

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Fan! Jag förde över alla filerna i compatibility folder i HDDX, nu när jag ska starta Xexmenu så blir bilden bara svart. Gjorde en back up på min gamla compatibility folder innan. Några tips på vad jag kan göra?

    Edit: När jag sätter i min gamla hdd (usb) så startar allt igen. Verkar som något gått snett men min nya usb för det är när jag försöker starta upp den som allt hänger sig. Provar att formatera om den.
    Ligger det en Games folder på HDD1? isåfall är det där problemet ligger delvis, din nya hårddisk, är den FAT32 formaterad?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Nyformaterad i fat32 (2gb). Yes har X:Games, X: Xbox1 X:Freestyle (Endast ett spel i Games-katalogen)

    Vill prova så att allt fungerar innan jag kopierar över allt från min gamla 1gb usb.

    Vad strular för att jag har en Games katalog? Hur bör jag lägga upp katalogstrukturen? Räcker det med att ändra till _Games? Xexmenu vill inte starta alls med nya disken efter jag förde över filerna men min gamla usb går bra.

  9. #39
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Nyformaterad i fat32 (2gb). Yes har X:Games, X: Xbox1 X:Freestyle (Endast ett spel i Games-katalogen)

    Vill prova så att allt fungerar innan jag kopierar över allt från min gamla 1gb usb.

    Vad strular för att jag har en Games katalog? Hur bör jag lägga upp katalogstrukturen? Räcker det med att ändra till _Games? Xexmenu vill inte starta alls med nya disken efter jag förde över filerna men min gamla usb går bra.
    Ja, det är bara döpa om den. Själv kör jag med "Game" på Hdd1: och "Games" på Usb0:
    Funkar bra.

    Du kan också göra så att du har en USB-disk inkopplad med en katalog som heter Games samtidigt som det finns en katalog som heter Games på Hdd1:
    Då funkar XEXMenu också. Men det är såklart bättre att döpa om den ifall du skulle behöva koppla ur din USB-disk.

  10. #40
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Okej! Ska testa det lite senare, tack!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. HD film på Xbox 360
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 09:07
  2. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 23:38
  3. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 04:27
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  5. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •