Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 40

Diskussion: Xbox 1 på Xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Xbox 1 på Xbox 360

    Det går nu att köra osignerad Xbox 1 kod även på 360'n med hjälp av den hackade versionen av "Xbox 1 Backwards Compatibility Update" som finnas att ladda hem på Bitgamer (troligen fler ställen snart) vi testade detta litegrann idag fram emot slutet på dagen, vi kunde utan problem starta igång Avalaunch, jag ska strax sätta mig ner och testa XBMC, och se om det inte går att köra filmer där ifrån också

    det du vill ladda hem från BitGamer är: "Xbox 360 Hacked Backwards Compatibility [Region-Free/Various/2000]"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Saxat ifrån Xbox-Scene "XBMC will not run fully on it (don't expect video playback etc)."

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    yup, testade igår kväll, XBMC får errors när man ska starta den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Det blir mer och mer intressant med de jtag hackade boxarna.. Synd det är så svårt att hitta gamla, ouppdaterade boxar.

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av housepainter Visa Inlägg
    Det blir mer och mer intressant med de jtag hackade boxarna.. Synd det är så svårt att hitta gamla, ouppdaterade boxar.
    så svårt är det inte men det är hyffsat svårt att hitta BRA sådana, det vill säga 360's som inte RROD:at eller som inte har HDMI... (dessa är generellt bättre eftersom dom inte blir lika varma)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Finns (nog) fortfarande jaspers "där ute".

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    En kompis hittade en webbutik som skulle ha Xbox 360 Premium 20 GB. Han beställde. Dagen efter ringer de och säger att "något blivit fel". De hade såklart inte några.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Megaupload Här
    Last edited by Shrimpkebab; 2010-03-28 at 01:19.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    XBMC fungerar inte alls den får error när man försöker öppna den...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Var skickar jag in denna på min J-taggade box? Hart ju knappast nån Y-drive på den?
    Var skickar man sen in själva spelen? Rakt under 'games' där 360-spelen ligger?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Var skickar jag in denna på min J-taggade box? Hart ju knappast nån Y-drive på den?
    Var skickar man sen in själva spelen? Rakt under 'games' där 360-spelen ligger?
    Y-Drive ?

    Spel föreslagsvis lägger du antingen på en Extern HDD i en mapp som heter _GAMES_ då den då läggs längst upp i katalogstrukturen, den kan hate _SPEL_ med

    Lägger du spelen på en 360 disk så bör du inte döpa katalogen till samma namn som 360 enheten använder utan använd ovanstående exempel där med för bäst kompabilitet.

    Har för mig att enheten blir svårstartad om namnen på foldrar krockar
    Dock går det bra att ha en _GAMES_ mapp på extern dfisk o samma namn på en 360 disk med o sen i XeXMenu välja vilken drive den skall leta spel från.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Y-Drive ?
    Jag fick tag i en fil som hette 'xb1_5829_nov_2007-hacked.rar'
    Kanske inte samma som ni använder, trodde att det var nån som bara döpt om den från vad swizzy skrev. Den innehöll inte en default.xex-fil utan en 'Compatibility'-katalog med en massa xex-filer och en 'dash'-katalog
    Är inte medlem på bitgamer eller annan sida med filen som swizzy rekomenderade....

    I nfo-filen för den hackade står det:
    'To install this, copy the Compatibilty folder to your devkits Y drive.
    You may want to remove any existing files, although this should overwrite
    all files.'

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Spel föreslagsvis lägger du antingen på en Extern HDD i en mapp som heter _GAMES_ då den då läggs längst upp i katalogstrukturen, den kan hate _SPEL_ med

    Lägger du spelen på en 360 disk så bör du inte döpa katalogen till samma namn som 360 enheten använder utan använd ovanstående exempel där med för bäst kompabilitet.

    Har för mig att enheten blir svårstartad om namnen på foldrar krockar
    Dock går det bra att ha en _GAMES_ mapp på extern dfisk o samma namn på en 360 disk med o sen i XeXMenu välja vilken drive den skall leta spel från.
    Ok, då ska man INTE lägga dem i samma GAMES-katalog där 360-spelen ligger utan skapa en ny katalog som skiljer sig namnmässigt från de tidigare man har.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    I nfo-filen för den hackade står det:
    'To install this, copy the Compatibilty folder to your devkits Y drive.
    You may want to remove any existing files, although this should overwrite
    all files.'
    Hittade nu att man skulle lägga den i Compatibility på HDDX.
    Jag hade ingen sådan eftersom det är en 320GB vanlig 2,5" som är formatterad i boxen genom/tack vare xexmenu.
    Det löste sig med ett litet program som heter 'hdd_compat_partition_fixer_v1.zip'
    Bara att köra default.xex från valfri plats på boxen så skapade den både en 250 mb partition och formatterade den på rätt sätt.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    1 viktig fråga.

    Skall jag overwrite´a min gamla Compatibility folder i HDDX med den nya.
    Eller är det bättre att först ta bort den gamla Compatibility folder´n?

    Tack för svar

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TaxiTitan Visa Inlägg
    1 viktig fråga.

    Skall jag overwrite´a min gamla Compatibility folder i HDDX med den nya.
    Eller är det bättre att först ta bort den gamla Compatibility folder´n?

    Tack för svar
    Skriv över gamla inehållet bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Tack.
    Nu kan den även starta spel nu som inte stödjs
    The Warriors te.x.
    Men det hänger sig efter man tryckt start :P

  17. #17
    dragonslayer Guest
    Rallisport Challenge 2 funkar bra... dock lite grafikbuggar ibland
    (installerade med iso2god)
    hamnar under xbox originals

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag tankade Psychonauts (NTSC-U) och lade över ISO innehållet till en ny mapp jag gjorde under /xbox1/ på min externa HDD där mina andra Xbox spel ligger. Jag får dock inte igång spelet trots att det finns med på listan.

    Konstigt detta då konsollen tydligen ska bli regionsfri då den J-taggas.

    Några tips?

  19. #19
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av parski Visa Inlägg
    Jag tankade Psychonauts (NTSC-U) och lade över ISO innehållet till en ny mapp jag gjorde under /xbox1/ på min externa HDD där mina andra Xbox spel ligger. Jag får dock inte igång spelet trots att det finns med på listan.

    Konstigt detta då konsollen tydligen ska bli regionsfri då den J-taggas.

    Några tips?
    Du kan ju prova kompositkabeln, om du inte gjort det. Att den är regionsfri menas väl att den kan starta spel från andra regioner, men har man inte rätt videoläge får man ingen bild. Det är väl en annan sak med nyare spel som har HD-upplösning. Då är det inget med videoläge som förhindrar spelet från att spela på andra regioner, då finns det väl någon annan form av regionlås.

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Regionsfri på 360... Absolut inte på DVD film... Kan vara skillnad på Gammelbox spel med
    Jag har inte testat det iaf...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Regionsfri på 360... Absolut inte på DVD film... Kan vara skillnad på Gammelbox spel med
    Jag har inte testat det iaf...
    Den kör XBE och XEX regionsfritt

    XBE = Xbox spel/program
    XEX = Xbox 360 spel/program

    Dock krävs det självklart att man har den uppdateringen inlagd på HDDX (Partition2)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag får igång PCSXbox, har dock inte hunnit testa om spel fungerar då mina .ISO-filer ligger på min isärskruvade dators hårddisk...

    Vad är det för "must-have" homebrew jag har missat då jag aldrig hade ett Xbox?

    [Edit]

    Testade precis att spela NTSC-U utgåvan av Gex. Tyvärr så kraschade emulatorn när jag försökte ladda ISO-filen. Synd, men inte helt oväntat...
    Last edited by parski; 2010-07-22 at 03:12.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av parski Visa Inlägg
    Jag får igång PCSXbox, har dock inte hunnit testa om spel fungerar då mina .ISO-filer ligger på min isärskruvade dators hårddisk...

    Vad är det för "must-have" homebrew jag har missat då jag aldrig hade ett Xbox?

    [Edit]

    Testade precis att spela NTSC-U utgåvan av Gex. Tyvärr så kraschade emulatorn när jag försökte ladda ISO-filen. Synd, men inte helt oväntat...
    PCSXbox är väl en PC emulator? eller är det en Xbox emulator för PC? i den här tråden snackar vi om hur man kan spela Xbox 1 på Xbox 360... inte PC...

    Must have homebrew till Xbox? tänker du nu på Xbox 1 eller Xbox 360?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    PCSXbox är väl en PC emulator? eller är det en Xbox emulator för PC? i den här tråden snackar vi om hur man kan spela Xbox 1 på Xbox 360... inte PC...

    Must have homebrew till Xbox? tänker du nu på Xbox 1 eller Xbox 360?
    PCSXbox

    Google is your friend, eller hur var det?

    PCSXbox är en PlayStation-emulator till Xbox. Det är en port av PCSX som är en PlayStation-emulator till PC.

    Jag syftade på just Xbox, inte Xbox 360.

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av parski Visa Inlägg
    PCSXbox

    Google is your friend, eller hur var det?

    PCSXbox är en PlayStation-emulator till Xbox. Det är en port av PCSX som är en PlayStation-emulator till PC.

    Jag syftade på just Xbox, inte Xbox 360.
    i den här tråden snackar vi om Xbox emulatorn på Xbox 360, det vill säga Playstation emulatorn du snackar om här inte hemma i den här tråden egentligen... jo, google är din vän om du undrar över något... och jag orkar inte googla om allt folk snackar om

    Men många Xbox 1 grejer (emulatorer) bör även kunna fungera på Xbox 360, men det finns inga garantier... XBMC t.ex. fungerar inte till 100%, du kan ladda program och sådär med det men du kan inte titta på filmer eller liknande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Min poäng är att jag ville utforska om man kan använda Xbox emulatorn på Xbox 360 för att emulera PlayStation. Det är absolut relevant till den här tråden då vi, vad jag har förstått, inte bara diskuterar hur Xbox spel kan emuleras på Xbox 360. Du nämner ju själv XBMC, som är precis lika mycket Xbox homebrew som PCSXbox...

    Jag tänkte försöka emulera Surreal64, xSNES9x, NeoGenesis, osv på mitt Xbox 360 via Xbox emulatorn, men om du tycker att det är OT så ska jag låta bli att posta i tråden, alternativt skapa en ny.

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ahh, i see... jao det är relevant

    SNES9x finns det en version som är färdig för 360 redan SNES9xTYL har jag för mig det var den hette... det kommer fler och fler till 360'n hela tiden så det är egentligen lite smått onödigt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Genesis emulator finns på 360 redan har jag för mig. Snes emulator likaså, fungerar jättebra, har provat själv.

  29. #29
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Det kan tänkas att jag missar något extremt grundläggande, men varför i hela fridens namn startar min konsoll om när jag försöker spela ett Xbox1-spel?

    Jag får upp den gamla fina X:et mot en vid bakgrund, sen är det nattsvart och godnatt, och Xboxen startar sedan upp igen i vanliga Dashboarden

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bugg i programmet som får konsollen att starta om?

    Vilket spel är det vi snackar om?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. HD film på Xbox 360
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 09:07
  2. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 23:38
  3. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 04:27
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  5. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •