Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Nybörjar installtions guide efter jtag?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16

    Nybörjar installtions guide efter jtag?

    Har just fått min box Jtagad och xexmenu 1.1 finns installerad och startar upp men är helt tomt under games/emulators/applications, enda jag kan se är innehållet på hdd.
    Borde inte mina XBLA demos dyka upp under games och även den spelskiva jag stoppar i?

    Har letat nån bra nybörjar guide för att börja installera stuff men hittar ingen komplett guide, nån som kan länka?

    En till fråga, mina Avatars är nu helt svarta och då jag trycker customize avatar så får jag felmedelande om att en system update behöver laddas ner från xbox live. Hur får jag tillbaks möjligheten att skapa avatars?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    Har just fått min box Jtagad och xexmenu 1.1 finns installerad och startar upp men är helt tomt under games/emulators/applications, enda jag kan se är innehållet på hdd.
    Borde inte mina XBLA demos dyka upp under games och även den spelskiva jag stoppar i?

    Har letat nån bra nybörjar guide för att börja installera stuff men hittar ingen komplett guide, nån som kan länka?

    En till fråga, mina Avatars är nu helt svarta och då jag trycker customize avatar så får jag felmedelande om att en system update behöver laddas ner från xbox live. Hur får jag tillbaks möjligheten att skapa avatars?
    XeXMenu letar bara upp spel som ligger i mapparna "Games" på interna/externa minnesmoduler... och det måste ligga en Default.xex i varje mapp där (det vill säga: usb0:/Games/spel1/default.xex)

    en nybörjar guide har vi ingen riktigt färdig ännu, det finns massor av information här på forumet om hur du gör diverse saker, men ingen komplett nybörjar guide där det står hur allt det viktigaste fungerar...

    du loggar in på live lite snabbt alternativt uppdaterar du med t.ex. Dante's Inferno...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    XeXMenu letar bara upp spel som ligger i mapparna "Games" på interna/externa minnesmoduler... och det måste ligga en Default.xex i varje mapp där (det vill säga: usb0:/Games/spel1/default.xex)

    en nybörjar guide har vi ingen riktigt färdig ännu, det finns massor av information här på forumet om hur du gör diverse saker, men ingen komplett nybörjar guide där det står hur allt det viktigaste fungerar...

    du loggar in på live lite snabbt alternativt uppdaterar du med t.ex. Dante's Inferno...
    Tack så mycket för svaren

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215
    Denna guide var en bra start för mig

    En till dum fråga, om det kommer nyare versioner av xbreboot än 8955 kan man nu uppdatera den själv utan att öppna boxen?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215
    Denna guide var en bra start för mig

    En till dum fråga, om det kommer nyare versioner av xbreboot än 8955 kan man nu uppdatera den själv utan att öppna boxen?
    Om man som vi lagt in en D-Sub kontakt eller comportshona så man slipper löda om alla anslutningar igen så man enkelt kan ansluta till sin olimex så är det lätt att utan större ingrepp uppdatera ja.

    Det krävs dock i dagsläge att du dumpar nand igen o uppdaterar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om man som vi lagt in en D-Sub kontakt eller comportshona så man slipper löda om alla anslutningar igen så man enkelt kan ansluta till sin olimex så är det lätt att utan större ingrepp uppdatera ja.

    Det krävs dock i dagsläge att du dumpar nand igen o uppdaterar
    Okej och detta kan behövas ifall nya spel kräver att man har högre dash än 8955 tex?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    Okej och detta kan behövas ifall nya spel kräver att man har högre dash än 8955 tex?
    Har man en J-Tag hackad maskin kan man alltid dumpa spel till en USB disk o deleta Update foldern o starta spelet utan att behöva starta uppdateringarna som jag förstått.
    Uppdateringarna är inte alltid nödvändiga för att spelet skall gå igång utan är mer en katt/råtta lek för Ms at täppa igen kryphål

    Vi tar manuellt bort en liten resistor på moderkortets undersida som lär enligt uppgift förhindra att man råkar uppdatera nand i omödan, men man vet ju inte om Ms kan trolla o ta uppdateringarna via annat håll

    Om det i framtiden visar sig att man måste uppdatera så kan du nog räkna med att det kommer läcka ut en färdigpatchad nand dump med en nyare mjukvara då
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är ingen som riktigt vet hur det kommer gå att uppdatera XBR i framtiden, det får vi se närmare, det kanske kommer ett program som kan uppdatera XBR utan problem, om inte får man antingen lämna in den till oss och få den uppdaterad, eller så får man försöka läsa ut NAND och fixa o trixa själv...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    dragonslayer Guest
    Kommer det en ny dashboard får vi vänta på en ny version av XBR...
    XBR kan uppgraderas via USB minne direkt från konsollen i Xell ... det behöver alltså inte lämnas in ifall inget skulle gå helt åt pipsvängen

    motståndet R6T3 har fortfarande inget med nand uppdateringen att göra.. utan hanterar skrivning till processorn (bortplockad resistor förhindrar att e-fuses bränns i processorn)

  10. #10
    dragonslayer Guest

  11. #11
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    Borde inte mina XBLA demos dyka upp under games och även den spelskiva jag stoppar i?
    Dina XBLA dyker upp i den normala dashboarden!
    för att få dem i fullversion installarar du och kör programmet XM360

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Dina XBLA dyker upp i den normala dashboarden!
    för att få dem i fullversion installarar du och kör programmet XM360
    jag har funderat lite, borde man inte kunna ta .xex filen och det från PopCap Arcade vol.2 och köra XBLA från skiva? det ända den egentligen gör är säga åt Xboxen att leta efter XBLA på skivan också samt redirecta till Game library (samma med Xbox Live Arcade Unplugged)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag har funderat lite, borde man inte kunna ta .xex filen och det från PopCap Arcade vol.2 och köra XBLA från skiva? det ända den egentligen gör är säga åt Xboxen att leta efter XBLA på skivan också samt redirecta till Game library (samma med Xbox Live Arcade Unplugged)
    Googlade runt lite och hittade detta förut
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...VuMbSzkKkc.php

    XBLA Games from CDR/DVDR

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Kommer det en ny dashboard får vi vänta på en ny version av XBR...
    XBR kan uppgraderas via USB minne direkt från konsollen i Xell ... det behöver alltså inte lämnas in ifall inget skulle gå helt åt pipsvängen

    motståndet R6T3 har fortfarande inget med nand uppdateringen att göra.. utan hanterar skrivning till processorn (bortplockad resistor förhindrar att e-fuses bränns i processorn)
    xbr kan du även uppdatera via ftp ..

    för att styrka detta så chipchoppar jag lite text från ett annat forum.
    (dock exkluderar den några steg men men man kan inte få allt)

    Kod:
    use flash360....easiest way.
    1.) Download flash360, ftp to 360
    2.) Make nand dump with flash360
    3.) download newest xbr and XeLLous v1.0, patch 2f from xellous rar to xbr, then extract kv and cfg from nanddump and patch to the xbr image
    4.) Rename the xbr to updflash.bin, ftp to flash360 directory
    5.) update with flash360, you now have newest xbr and newest xell(ous)

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 21:05
  2. JTAG XBR ger E79 error
    By TTBob in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 64
    Senaste inlägg: 2011-09-08, 08:39
  3. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 01:23
  4. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  5. Flasha Samsung - Guide?
    By Dikkie in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 12:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •