Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: psp slim and lite flashning

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Unhappy psp slim and lite flashning

    jag har ett psp slim and lite 2004 ofw v 6.20 som jag hade tänkt flasha. jag köpte det av en kompis för en vecka sedan.han köpte det 21 januari 2009 och enligt guider jag har läst så kan man inte flasha psp som är köpta efter hösten 08 för dem har v. 3 moderkort, men på hemsidan pryltokig.com stog det:

    Pandora batteri kan användas på alla PSP som har serienummer PSP-10XX och PSP-20XX förutsatt att de inte har v.3 moderkortet som började anlända till Sverige hösten 2008 (detta gäller bara PSP-20XX).

    Hur märker jag då om jag har ett v.3 moderkort?

    Du kan enklast se det genom att titta i din UMD spelare, ser moderkortet ut som på bilden "tryck här" eller om du har en PSP-30XX så fungerar inte Pandora batteri och Magic Memory Stick till ditt PSP. En lösning till problemet finns inte i dagsläget.

    jag kollade på bilden och mitt moderkort såg inte ut så.finns det då möjlighet att skaffa cfw? jag tänkte ,om det funkar, att använda den här guiden http://www.youtube.com/watch?v=Gr_ACm1jcz8 vad tror ni om den?

    jag hade tänkt köpa ett pandora batteri från psxcare men det står ju att man också behöver ett mms(magic memory stick) och då tänkte jag använda den här guiden http://www.youtube.com/watch?v=MUCBQN5nl7I. för att skapa ett mms.

    när man har gjort om sitt minneskort till mms kan man använda det som sitt vanliga minneskort eller måste man köpa ett nytt?

    skulle vara väldigt tacksam om nån som kan psp bättre än mig kunde läsa igenom tråden och svara för jag har sökt runt som en tok på internet men inte fått några riktiga svar så det här blir min sista chans.

    mvh vilden

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ända sättet att med 100% säkerhet veta om du har V3 moderkort eller ej är att testa ett Pandora batteri på den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du behöver inte kika på Pryltokig eller på YouTube för att finna svar
    Vi ligger oftast först ut med information o andra sidor brukar saxa info från oss

    Det du kan tänka dig svar på ang V3 o 2004 modeller har redan besvarats här i forumet
    Allt du behöver göra är att titta i FAQ tråden eller söka

    V3 märker man när Pandorakit inte fungerar.
    Vi säljer tre produkter som kan vara av intresse:
    Minne: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=673&xSec=97
    Batteri: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=672&xSec=97
    Battery Tool Converter: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=766&xSec=97

    Sistnämda gör om ditt orginalbatteri till Serviceläge genom ett enkelt knapptryck o tillbaka o kan vara värt en titt om du vill få ned kostnaden några kronor o om du har orginalbatterier
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    tack så mycket för svaren. jag ska köpa ett pandora batteri och prova, men om jag gör om mitt minneskort till mms kan jag använda det som ett vanligt minneskort ändå?

    /vilden

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av vilden Visa Inlägg
    tack så mycket för svaren. jag ska köpa ett pandora batteri och prova, men om jag gör om mitt minneskort till mms kan jag använda det som ett vanligt minneskort ändå?

    /vilden
    Jajjemänn, bootblocken som ligger på dem då o mjukvaran triggar inte igång om inte din PSP ställs i Serviceläge av ett Pandorabatteri

    Lite slöseri men funkis ja.

    Med Battery Tool verktygen byter du från Serbviceläge till orginal på ett orginalbatteri rätt fort o kan då använda Pandorabatteriet som ett ordinarie igen Mao Servicekoden som flashas in i batteriets kretsar blir då inte 0000FF utan ett slumpat serienummer... MEr om detta hittar du på produktens info o min recension om Battery Tool kit prylen
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=766&xSec=97
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    tack så hemst mycket för svaren!!! nu ska jag bara beställa ett pandora batteri, fixa mms och prova och om det inte funkar säjer jag det och skaffar ett färdigt flashat psp eller en flashbar variant!

    /vilden

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    MAskiner som går att flasha helt eller köra Chick hen HAck på är lite svårt o hitta nytt, begagnat har man nog större lycka :d

    Lycka till i alla avseenden gällande flashning eller nästföljande
    Jag rekommenderar dock Battery Tool grunkan då den är lite billigare o trollar om alla 1004-3004 modellers batterier till Servicebatterier
    På det viset tar du igen lite på fraktkostnader o kan återanvända när du vill
    Minnet kan man alltid köra som ett ordinarie minneskort med sen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag hade tänkt köpa begagnat om det inte funkar jag skrev inte det men jag köper nog battery tool verkar ju smidigare.

    återigen tack för all hjälp!!!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag har bara en fråga till den kanske är lite korkad men ändå,kan man använda wlan fast man flashat psp?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vilden Visa Inlägg
    jag har bara en fråga till den kanske är lite korkad men ändå,kan man använda wlan fast man flashat psp?
    ja du kan använda alla funktionerna som du kan använda annars (utom gå in på PSN, eftersom det kräver 6.20 eller om det kommit en nyare version...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    okej tack

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hej igen! nu har jag flashat det och lyckades.jag har skaffat motorstorm arctic edge och man kan spela online på det men då måste man använda playstation network. Kan jag använda det nu efter att jag flashat och min kompis har oxå det kan vi då möta varandra via wlan?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vilden Visa Inlägg
    hej igen! nu har jag flashat det och lyckades.jag har skaffat motorstorm arctic edge och man kan spela online på det men då måste man använda playstation network. Kan jag använda det nu efter att jag flashat och min kompis har oxå det kan vi då möta varandra via wlan?
    du kan inte gå in på Playstation Network, men troligen kan ni mötas via Adhoc eller kanske via Wlan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    tack, det är så att han har umd men det funkar ändå eller?

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Det funkar bara fint ... Rock´n´Roll !!!
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vilden Visa Inlägg
    tack, det är så att han har umd men det funkar ändå eller?
    ni har ju samma spel, det är det ända som räknas, kodningen i spelet är inte annorlunda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    jag ska skaffa ett till minneskort men är det bara att lägga över spelen som jag gör nu eller?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vilden Visa Inlägg
    jag ska skaffa ett till minneskort men är det bara att lägga över spelen som jag gör nu eller?
    japp, men du bör formatera det nya minneskortet i din PSP innan du börjar lägga in spelen, då får du rätt mapp struktur och sådant
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •