Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Uppdatera dashboard på jtagmaskin

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Uppdatera dashboard på jtagmaskin

    Skulle prova Alien vs Predator från skiva igår på min Jtagade maskin, men det vägrade starta när jag nekade att låta den köra uppdateringen.
    Kan det sabba nåt eller det är helt riskfritt att köra uppdateringen?
    Jag har tagit bort den där lilla kretsen, R3T3 eller vad den hette, om det spelar nån roll i sammanhanget.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan ju kopiera in spelet till hårddisk, och därifrån ta bort uppdateringen, då slipper du uppdatera och trassla med det (jag har testat det på min och det fungerar)

    Dante's Inferno kan du uppdatera från utan problem, den uppdateringen skriver ingenting till NAND minnet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok ,tackar
    Får sätta i Dantes först då och testa om AvsP funkar sen.
    Var ett spel jag lånade och ville bara testa det innan jag koperade in det. Har en viss benägenhet att samla på mig en massa skit som aldrig spelas, och sen när man har det inkopierat är det 'synd' att ta bort det.... Har gjort så på gamla xbox och nu senast på wii.
    Men det finns alltså en risk med att köra uppdateringar trots kretsen är bortplockad.
    Såg nån annan lösning med nån brytare och lysdiod som skulle förhindra skrivning till nand, kanske får göra den med =)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    hmm.
    Satte i skivan med Dantes inferno för att köra uppdateringen. Min skitbox kan inte läsa skivan (det sitter en hitachi med 1.51 ixtreme) så jag packade upp spelet på datorn och skickade över det med FTP, ingen uppdatering körs när jag startar spelet från hdd.
    Sparade $systemupdate-katalogen i rooten på en fat32 usb-sticka och startade om 360:n Ingen uppdatering. Försökte starta upp xexmenu med usb-stickan i och då kom det upp 'att det inte gick att starta spelet, ladda ner igen'....
    Hur i helvete skall man få igång uppdateringen när det inte går att läsa skivan eller installera från usb?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    ladda ner uppdateringen och installera genom usb minne =)
    http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hitatchi kan vara lite kinkiga på att läsa skivor.
    Funkar inte Silver Surface så prova Printable skivor.
    Verbatim brukar ge bäst resultat men även där skiljer det på vissa skitHiitatchis mellan Silver surface o Printable DVD+R DL skivor.

    Jag ahr tidigare dragit exempel om detta du kan söka på med mitt nick o orden ( Samma mamma ) så ser du lite
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    ladda ner uppdateringen och installera genom usb minne =)
    http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Sparade $systemupdate-katalogen i rooten på en fat32 usb-sticka och startade om 360:n Ingen uppdatering.
    En av de saker jag gjort som inte fungerar på min maskin....
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ingen som vet (alltså verkligen gjort det, inte antar att det fungerar) om det är riskfritt att köra uppdateringar från spel, i detta fallet Alien vs Predator. Med riskfritt menar jag att det inte sabbar nåt med jtag/xexmenu
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    ladda ner uppdateringen och installera genom usb minne =)
    http://www.swizzy.se/Guider/dashboard_update.php
    matte, uppdateringen på min sida är 8955, det vill säga bara vanliga dashboard updaten, detta är en "spel update" typ extra grejer till NXE karaktären och gamerpictures etc...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    dragonslayer Guest
    Altså... det är bara dashboard uppdateringar du behöver oroa dig för... spel updateringar är bara att köra på...

    det är först när "Wave 7" kommer som du behöver oroa dig..
    gissar ett det kommer en ny XBR då...

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Altså... det är bara dashboard uppdateringar du behöver oroa dig för... spel updateringar är bara att köra på...

    det är först när "Wave 7" kommer som du behöver oroa dig..
    gissar ett det kommer en ny XBR då...
    Tackar oerhört för ett rakt svar.
    Det finns väl spel som haft dashboarduppdates också eller?
    Grabbens box har varit bannad sedan ett par år och han har den senaste med avatarer i sin i alla fall.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  12. #12
    dragonslayer Guest
    alla dashboards uppdatering har funnits på skivorna.. från Wave 3 har den legat i Videopartitionen.

    Dagens dashboard 8955 i videopartitionen kallas Wave 6

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Vill bara ha ett förtydligande. Jag har haft min 360 inlämnad för jtag och installerat xexmenu men har inga avatarer, är det då helt säkert att köra uppdateringen från dantes inferno för att få avatarer? Tack på förhand.

  14. #14
    dragonslayer Guest
    så länge det är samma dashboardsversion är det inga problem att köra på den på nytt..

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vic20 Visa Inlägg
    Vill bara ha ett förtydligande. Jag har haft min 360 inlämnad för jtag och installerat xexmenu men har inga avatarer, är det då helt säkert att köra uppdateringen från dantes inferno för att få avatarer? Tack på förhand.
    ja det är helt 100% safe, jag har uppdaterat med den uppdateringen på min JTAG maskin utan problem!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Dantes inferno startas inte, får felmeddelande: the game could not start. Please download the game again. Kan man istället lägga in update från swizzys sida på usb-hd och installera därifrån? Jag har dash 8955 men grabben vill ha avatarer.

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag smaskade in Alien VS Predator-skivan innan ikväll och körde uppdateringen med en puls på minst 200!!!
    När den startade om fungerade den precis som innan plus att nu hade jag fått avatarer också, så den fungerade, eller rättare sagt mer än fungerade att köra på en jtag-maskin.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Får: the game could not start. Please download the game again på fler nyare spel, vad ska man göra? Vill köra just cause 2 men det funkar inte

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vic20 Visa Inlägg
    Dantes inferno startas inte, får felmeddelande: the game could not start. Please download the game again. Kan man istället lägga in update från swizzys sida på usb-hd och installera därifrån? Jag har dash 8955 men grabben vill ha avatarer.
    drar du ner uppdateringen från min sida kommer inget hända, den är till för konsoller med dashboard version under 8955... avatar uppdateringen läggs inte i NANDen heller, utan den läggs på den interna hårddisken... egentligen borde man kunna extrakta den och lägga in manuellt... om man vet vad man ska ha... jag får ta och testa det sen någon dag
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    dragonslayer Guest
    http://download.microsoft.com/download/D/1/8/D181EE58-DE70-4484-936B-0E9161CCD6B2/$SystemUpdate_Fall09_8955.zip

    se till att ha hårddisk eller minneskort i när du kör uppdateringen

  21. #21
    dragonslayer Guest
    uppdateringen kan inte installeras från USB-HD .. bränd skiva eller USB-minne är det som gäller

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    http://download.microsoft.com/download/D/1/8/D181EE58-DE70-4484-936B-0E9161CCD6B2/$SystemUpdate_Fall09_8955.zip

    se till att ha hårddisk eller minneskort i när du kör uppdateringen
    är inte det där bara 8955 uppdateringen? eller är det uppdateringen som man kör med t.ex. Dante's inferno?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    la in den 8955 på nytt, nu funkar det

Liknande diskussioner

  1. kan jag uppdatera chippad konsol via internet?
    By doublev in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 16:31
  2. uppdatera spel på en bannad box
    By codo in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-08, 08:27
  3. Jag har inte hängt med på sistone, uppdatera mig!
    By Lilleolov in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-04, 15:59
  4. uppdatera dashboard för oss bannade?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 01:24
  5. Uppdatera nu eller efter flashning?
    By Sig_bee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 10:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •