Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: ipred

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    ipred

    Jag har tidigare hämtat iso filer från piratebay etc, men är i nuläget osäker på om det är så smart. Jag vet inte vilken utsträckning lagen jagar nerladdare, men det känns samtidigt som att jag inte kan testa spel i den utrsträckning jag gjorde tidigare. Gillar jag ett spel eller om jag vet att jag kommer att spela spelen över xbox live etc, köper jag det, men ett av mina största intressen har genom ipred blivit förbjudet... Hur ser ni på problemet, det är kanske inte rätt forum att diskutera detta men jag vill samtidigt komma fram till en lösning...

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    För egen del är jag inte alls orolig för att "åka fast". Det känns som att de mest jagar DC++ användare. Jag har inte ändrat mitt nerladdningsbetende någonting. Även om jag inte laddar ner så mycket. Men PirateBay använder jag mycket sällan.

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    jag laddar ner typ lika mycke som innan. använder inte piratebay så ofta heller. sitter på utländska sidor, betyder ju inte att man är mer säker för de men de känns säkrare iaf

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ah , tror ni (du) att det är mer sannolikt att de letar efter folk som laddar ifrån piratebay eller dc++. Egentligen borde de ju se alla former av nerladdning, eftersom de tittar på internettrafiken ifrån själva ip numret.
    Last edited by LeoLagerwall; 2010-03-18 at 16:17.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    haha klockren !

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    hahah, den var bra
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av LeoLagerwall Visa Inlägg
    Ah , tror ni (du) att det är mer sannolikt att de letar efter folk som laddar ifrån piratebay eller dc++. Egentligen borde de ju se alla former av nerladdning, eftersom de tittar på internettrafiken ifrån själva ip numret.
    om du har extremt hög trafik kanske dom börjar titta på vad den innehåller... sitter du då på öppna trackers som t.ex. Piratebay är det ganska självklart dom hittar väldigt mycket trafik där dom kan se olovliga grejer du tankar... sitter du däremot på "privata" trackers kan dom inte göra riktigt lika mycket, jag menar du måste ha en key för att komma åt att tanka och sådant, och jag tror inte att dom trackersen talar om för folket som letar efter pirater vad det är för något du tankat/tankar på samma sätt...

    mitt tips till dig: skaffa konto på privata trackers, dom brukar i regel vara hyffsat säkra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    dragonslayer Guest
    om jag jagade pirater skulle jag ju bara skaffa en invite.. t.ex härifrån.. sen kan dom ju ha hur mycket keys som helst..

    privata DC hubbar där alla känner minst en annan är nog mycket säkrare...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    om jag jagade pirater skulle jag ju bara skaffa en invite.. t.ex härifrån.. sen kan dom ju ha hur mycket keys som helst..

    privata DC hubbar där alla känner minst en annan är nog mycket säkrare...
    det är lite samma sak där egentligen, privata DC hubbar fungerar lite på samma sätt som dom riktigt bra privata trackersen, som t.ex. TL, där får inte vem som helst en invite (eftersom man får en invite så sällan som PU) men jag kan hålla med dig om att det är säkrast att hålla sig till ställen där man känner varandra... dock är inte alltid utbudet av material speciellt bra på dom ställena tyvär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    FTP Dumpar <3
    -----------------------------------
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    -----------------------------------
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se


  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    FTP Dumpar <3
    JAPP!! Det är bra mycket smidigare, säkrare, enklare med FTP kontakter ... Men att komma in i en bra/seriös site ring kräver ju att du känner "rätt" folk och har varit med ett tag så du vet hur vändningarna går ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    JAPP!! Det är bra mycket smidigare, säkrare, enklare med FTP kontakter ... Men att komma in i en bra/seriös site ring kräver ju att du känner "rätt" folk och har varit med ett tag så du vet hur vändningarna går ...
    Tur att man gör det då
    -----------------------------------
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    -----------------------------------
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se


  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ingenting kan vara mer osäkert än piratebay. Det är väl den trackern som har ögonen mest på sig, näst efter tanka fett.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  15. #15
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Förstår inte folk som använer TPB eller tankafett eller andra öppna trackers dagligen, är de så dumma i huvet att de inte fattar bättre?

    Sen gnäller de över att det tar år o dar o få ner därifrån no shit sherlock användarna sitter och blockar sin upload.

    Fullt med ompackat, omdöpt skit
    -----------------------------------
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    -----------------------------------
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se


  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Om man är paranoid kan man ju alltid använda sig av en VPN tjänst som ipredator eller anonine. De kostar 40-50kr per månad dock och slöar ner din uppkoppling något.

    Det är ganska vanligt i USA att folk som tankar från public trackers får varningar i brevlådan från diverse advokatfirmor som representerar copyright innehavarna. Dock har ingen blivit fälld i dagsläget för att ha använt sig av torrents (möjligtvis bara avstängd av sin ISP).

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Nu är det ju så att Henrik Pontén och gänget inte riktigt bryr sig om Bittorrent utan går på Site ringar och DC ... Dom säger själva att dom kommer inte gå så hårt ut utan dom kommer att skicka varningar framöver istället för att dra varenda kotte inför rätta ... Som tur är så måste dom gå genom din ISP för att få reda på vem du är och tur är nog det annars så skulle det nog skickas varningar både hit och dit ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Om man är paranoid kan man ju alltid använda sig av en VPN tjänst som ipredator eller anonine. De kostar 40-50kr per månad dock och slöar ner din uppkoppling något.

    Det är ganska vanligt i USA att folk som tankar från public trackers får varningar i brevlådan från diverse advokatfirmor som representerar copyright innehavarna. Dock har ingen blivit fälld i dagsläget för att ha använt sig av torrents (möjligtvis bara avstängd av sin ISP).
    Menar du inte en Anon Proxy???
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Nu är det ju så att Henrik Pontén och gänget inte riktigt bryr sig om Bittorrent utan går på Site ringar och DC ... Dom säger själva att dom kommer inte gå så hårt ut utan dom kommer att skicka varningar framöver istället för att dra varenda kotte inför rätta ... Som tur är så måste dom gå genom din ISP för att få reda på vem du är och tur är nog det annars så skulle det nog skickas varningar både hit och dit ...
    Vissa ISP's har öppet gått ut med att dom inte får den informationen om vem du är om dom inte har bra bevis för att du gjort något olagligt också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Riktiga ISPs ger bara ut information när ett Domstolsbeslut om husransakan presenterats av en myndighet så som Polismyndighet etc...
    Idiella organisationer som leker myndighetsutövare har då inget att hämta.

    Då gör dom iaf på bredbandsfirman jag var med o startade som har en >200/200Mbit/s tjänst för 229 kr månaden
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. IPRED: Tankar och funderingar
    By kekke2000 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-01, 18:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •