Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Wii Wode problem

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Wii Wode problem

    Tjo, jag köpte en Wii wode härifrån, basenhet installerad och klar med wode. Fast jag har bara ett litet problem, den upptäcker ingen hårddisk, har testat 4 olika, 2 som jag hade sen förr, och 2 nya som jag köpte efter jag kollar på en lista över "kompatibla".. men den upptäcker ingen hårddisk ändå, har testat typ allt, WBFS+FAT32, NTFS+WBFS, NTFS+FAT32 osv osv.

    Och visst är det så att man stoppar in den i usbporten på wii'n brevid där man stoppar in usbsladden från woden, och sen går till select game på själva woodens lilla skärm, där finns bara " ram1 wode ro 1 ".... hjälp please

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Slaytan Visa Inlägg
    Tjo, jag köpte en Wii wode härifrån, basenhet installerad och klar med wode. Fast jag har bara ett litet problem, den upptäcker ingen hårddisk, har testat 4 olika, 2 som jag hade sen förr, och 2 nya som jag köpte efter jag kollar på en lista över "kompatibla".. men den upptäcker ingen hårddisk ändå, har testat typ allt, WBFS+FAT32, NTFS+WBFS, NTFS+FAT32 osv osv.

    Och visst är det så att man stoppar in den i usbporten på wii'n brevid där man stoppar in usbsladden från woden, och sen går till select game på själva woodens lilla skärm, där finns bara " ram1 wode ro 1 ".... hjälp please
    Sitter det inte en USB port på själva Wode'n? jag har för mig det är där man ska koppla in det för att Wode'n ska hitta diskarna...

    *edit:*

    Det är ju inte någon mjukvaru förändring med Wode, så jag är rätt säker på att det är så du ska koppla det...
    Last edited by Swizzy; 2010-03-18 at 20:26.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Sitter det inte en USB port på själva Wode'n? jag har för mig det är där man ska koppla in det för att Wode'n ska hitta diskarna...

    *edit:*

    Det är ju inte någon mjukvaru förändring med Wode, så jag är rätt säker på att det är så du ska koppla det...
    Exakt :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    haha ni får fan inte skratta åt mig nu!!
    jag missade att det satt en där... känner mig så patetisk just nu haha!
    jaja tack för hjälpen och skratta inte åt mig för länge för jag har suttit i flera dagar och försökt fått det funka

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Slaytan Visa Inlägg
    haha ni får fan inte skratta åt mig nu!!
    jag missade att det satt en där... känner mig så patetisk just nu haha!
    jaja tack för hjälpen och skratta inte åt mig för länge för jag har suttit i flera dagar och försökt fått det funka
    får man fråga om det var dig vi har haft lite mail konversation med? och du fick en länk till kompatibilitets sidan från oss?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    mm det var jag

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej!

    Köpte ett Wii Wode från er förra veckan.
    Jag har testat med ett flertal externa diskar men allt leder till samma problem. Jag har googlat och skummat igenom ert forum som en tok, och det har inte hjälpt :/.

    När iso'n laddat och jag börjat spela så går det ganska exakt 3 min, sen blir jag ombed att stoppa in skivan. Jag måste då dra ut strömmen ur Wii'n och vänta några minuter (~20-30). Först då kan den läsa från disken igen. Startar jag bara om eller drar ut strömmen så hittar den inte något. Varken från hdd eller card.

    Tror ni att det hjälper att mata mer ström till WODE'n via usb på baksidan av Wii'n genom en USB y-kabel (2x A hane - 1x A hona) som de har på bilder på tillverkarens hemsida?

    Om jag nu ska testa detta, ska det då vara power only på båda A hanarna? Eller det funkar med en vanlig?

    Tack på förhand!

    /Simon

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej,

    Det funkade fin fint med en USB Y kabel!

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Toppen
    I vissa fall räcker det med att byta USB port på baksidan av Wii enheten, det verkar som att den ena inte ger tillräckligt med kräm eller köra en Förgrening som tar ström från den andra..
    Ganska udda dock då båda portarna ligger på samma nav o skall dela på ström men men.

    Vissa USB kabinett drar lite mer kräm än andra, och långa kablar eller för tunna ledare i kabeln kan också ställa till problem.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Problem med att chippa nya versioner av Wii?
    By AK17 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 02:01
  2. Problem med SSBB
    By Ajido in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 22:09
  3. Problem med att ansluta Wii trådlöst
    By MoFa in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-25, 09:15
  4. tips och funderingar inför wii köp tack (=
    By Seka in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 14:13
  5. Problem med Wii med avkapta ben
    By Nerus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 12:14

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •