Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Läsare på ny 360 + saker för flash

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0

Läsare på ny 360 + saker för flash

Hej.

Har läst guiderna här och funderar på att köpa en ny xbox 360 arcade och saker som behövs för flash. Mycket för att det hade varit kul att mecka lite + man kan fixa uppdateringar själv.

Frågorna är :
    Om man köper en ny arcade idag, vilken läsare tror ni man får då?

Är lite-on efter 090901 svårare att flasha? (eftersom alla ställen tar mer för flashning på just den läsaren)
    Är det isåfall en lite-on man får idag och då efter 090901 antagligen?

Vad för saker behövs för en smidig och lyckad flashning och även för framtida flashningar?

Är det dessa sakerna som krävs?
    1. Xecuter Connectivity Kit 3 Pro
    Koppla in din Xbox 360-dvd läsare till datorn

2.Maximus 360 Xtractor SPEAR

3Xecuter 360 Unlock kit II

Sen läste jag något om Sata.
    Sitter på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334979 / Asus P5K Deluxe, P35, Socket-775, DDR2 Moderkort.
    Fungerar detta eller måste jag köpa det där via kortet?

Sen. Vilket märke rekommenderas?
    Xecuter Connectivity Kit 3 PROBE / Maximus 360 Xtractor SPEAR verkar vara samma sak och bägge rekommenderas för lite-on

Sen finns något "Maximus 360 USBXtractor" Är detta bättre / smidigare än connectivity connection kittet?

Och sist. Behövs någon form utav löddning nu för tiden med dessa sakerna?
    Vill undvika detta.

Tack för ett bra forum.
    Last edited by mitsuri; 2010-03-19 at 16:20. Anledning: Funkade inte att posta innan ;O

dragonslayer Guest
    nya lite-on 94xxxx behöver varken spear eller probe... du behöver dock en lödkolv
    (det går att lösa lödfritt oxo men inget jag skulle rekomendera)
    alla tar inte mer för nya liteon drivar
    ett tipps är att läsa igenom http://www.jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf guiden innan du köper på dig fel grejor..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mitsuri Visa Inlägg
    Hej.

Har läst guiderna här och funderar på att köpa en ny xbox 360 arcade och saker som behövs för flash. Mycket för att det hade varit kul att mecka lite + man kan fixa uppdateringar själv.

Frågorna är :
    Om man köper en ny arcade idag, vilken läsare tror ni man får då?

Är lite-on efter 090901 svårare att flasha? (eftersom alla ställen tar mer för flashning på just den läsaren)
    Är det isåfall en lite-on man får idag och då efter 090901 antagligen?

Vad för saker behövs för en smidig och lyckad flashning och även för framtida flashningar?

Är det dessa sakerna som krävs?
    1. Xecuter Connectivity Kit 3 Pro
    Koppla in din Xbox 360-dvd läsare till datorn

2.Maximus 360 Xtractor SPEAR

3Xecuter 360 Unlock kit II

Sen läste jag något om Sata.
    Sitter på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334979 / Asus P5K Deluxe, P35, Socket-775, DDR2 Moderkort.
    Fungerar detta eller måste jag köpa det där via kortet?

Sen. Vilket märke rekommenderas?
    Xecuter Connectivity Kit 3 PROBE / Maximus 360 Xtractor SPEAR verkar vara samma sak och bägge rekommenderas för lite-on

Sen finns något "Maximus 360 USBXtractor" Är detta bättre / smidigare än connectivity connection kittet?

Och sist. Behövs någon form utav löddning nu för tiden med dessa sakerna?
    Vill undvika detta.

Tack för ett bra forum.
    Personligen tycker jag att Xecuters grejer är bättre än Maximus... om du köper ett CK3 kit och vill köra äldre Liteons (första versionen) behöver du ha en CK3 Probe, om du däremot köper ett Maximus 360 Xtractor behöver du köpa dig en Maxmius Spear...

Vad gäller vilken drive du får är det med 99% säkerhet en Liteon 83850C-v2 eller 93450C, båda kräver lödningar, personligen använder jag mig av Boxxdr metoden för att göra dessa lödningarna, jag gillar inte riktigt Jungleflasher metoden... men det är troligen mer en vanesak än något annat

Det du behöver är MINST CK3/Maximus 360 Xtractor, dessa används till ALLA DVD-Enheterna för att ge dom ström och lättare kunna kontrollera dom, för vissa läsare kan man även använda Xbox 360'n att ge den ström, men det är INTE att rekomendera... saker och ting går lätt sönder om man gör det, och det är väldigt lätt hänt att något går fel...

Som dragonslayer skrev tidigare, läs på ORDENTLIGT vad du behöver innan du köper något, olika läsare kräver olika metoder, det kanske till och med är så att det är lite utanför dina kunskaper att göra, då är det bättre att du lämnar in den till någon som kan det, t.ex. PSXCare...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    0
    Tackar för informationen.
    Ska lusläsa lite och se om det är värt att börja sig på de
    Annars beställer man kanske en utav er istället!

Er garanti på en färdig flashad inkluderar det eventuell RROD?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Garantin på en färdig flashad innebär att du inte betalar något för en ev. återställning (inom garanti perioden) förutsatt att du inte blivit bannad, har du blivit bannad blir det såklart en RROD-Fix, men jag vågar inte säga om du får det gjort gratis eller kraftigt rabatterat eller kanske till fullt pris... det får hansi bestämma...

men ja, det gäller för RROD och även dålig laser i din DVD spelare, uppgradering gäller inte någon garanti för, det vill säga om du vill/behöver uppgradera mjukvaran i din 360 får du betala för att få det gjort...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 10:57
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 09:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 11:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test