Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Förebygga RROD

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19

    Förebygga RROD

    Jag har ett av de tidigare Xbox360 utan HDMI port och har fått XBReboot installerat av er på PSXCare. Jag tycker dock att jag har väldigt höga temperaturer mellan 75-80 grader och vill inte att boxen ska RRODa när jag lagt ut 700kr på att få den användbar.

    Har såklart ingen garanti eftersom den är JTAGad. Vad kan jag göra för att förebygga en RROD? Finns det någon enkel/billig fix som ni på PSXCare kan ordna åt mig eller som jag kan göra själv. (den närmaste erfarenhet som kan vara hjälpande i detta är att jag har byggt några datorer, kan inte löda eller något)

    MVH Fredrik

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan göra som jamie.wentworth montera dit en 200mm jätte fläkt genom skalet, men då bör du ha den lite större CPU kylaren, samt GPU kylaren med extra kylfläns...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    200mm fläkt är väl å ta i? Men jag har sett att folk har satt fläktar bak på boxen. Enda jag undrar över det är hur man ska få ström till dom? Är väl inte som en dator att det finns kontakter över hela moderkortet?

  4. #4
    Citat Original inlägg av fr_3dd_3 Visa Inlägg
    200mm fläkt är väl å ta i? Men jag har sett att folk har satt fläktar bak på boxen. Enda jag undrar över det är hur man ska få ström till dom? Är väl inte som en dator att det finns kontakter över hela moderkortet?
    Nej det finns inte färdiga kontakter men av någon anledning finns det färdiga hår för kontakter

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av fr_3dd_3 Visa Inlägg
    200mm fläkt är väl å ta i? Men jag har sett att folk har satt fläktar bak på boxen. Enda jag undrar över det är hur man ska få ström till dom? Är väl inte som en dator att det finns kontakter över hela moderkortet?
    intercooler fläktarna eller liknande, typ en "ramp" med fläktar som man fäster på utsidan brukar ha motsatt effekt, men att sätta en stor fläkt på ovansidan av CPU är ett tips, alternativt att du bygger egen fläkt tunnel och sätter dit små fläktar ovanpå istället... dom ska "trycka" in luften i flänsen, gärna mot original fläktarna också...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Laga RRoD
    By bleppmasta in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 105
    Senaste inlägg: 2010-08-20, 11:50
  2. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 03:12
  3. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 08:08
  4. RROD Fix
    By fowley86 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 00:36
  5. Förebygga RROD?
    By KikkomaN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 15:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •