Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 43

Diskussion: ixtreme Lite Touch v1.1 är nu här

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Mariestad
    Inlägg
    146
    Respekt
    17
    Vad är det för skillnad på benq Lt 1.0 och 1.1

    Peter

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    de undrar ja med, va är de för skillnad överhuvudtaget? nån mening me att uppdatera?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    This new version of iXtreme Lite Touch Firmware for Benq & LiteOn bring?s media compatibility updates and, iXtreme LT 1.0 apparently also has a detectable flaw, MS currently aren?t checking for. C4Eva & TeamJungle discovered the bug before MS, and Patched it. You are advised to update now, before they do start checking. (Thanks Peggle)
    ja det är bra att uppdatera... om man vill vara säker på live

    *edit:*

    läs på http://www.xboxscene.com/ för mer info om firmwaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    dragonslayer Guest
    Vissa liteon Drivar har haft problem med vissa skivor..
    Benq versionen har nån säkerhets bugg..

    så har du inga problem med din liteon så behöver du inte uppgradera...

    har du flashat din Benq med LT istället för non-stealth behöver du heller inte uppgradera.. använder du den däremot på Xbox LIVE! bör du uppgradera omgående

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vad jag hört efter jag vart sjuk så har även LT en bugg som gjort dem detektbara...
    Kan vart någon som "Trollat" dock

    Kommer man in å frågar tjejerna om det hänt något nytt sedan man varit sjuk så säger de "NEJ" men frågar man teknikerna så har det hänt massor o dessutom säljer vi DS XL enheter med hux flux o fått in massor med J-Tag hackbara konsoler... så visst har det hänt massor
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vad jag hört efter jag vart sjuk så har även LT en bugg som gjort dem detektbara...
    Kan vart någon som "Trollat" dock

    Kommer man in å frågar tjejerna om det hänt något nytt sedan man varit sjuk så säger de "NEJ" men frågar man teknikerna så har det hänt massor o dessutom säljer vi DS XL enheter med hux flux o fått in massor med J-Tag hackbara konsoler... så visst har det hänt massor
    Har ni lyckats köpa in nya J-Tag hackbara konsoler? Var sjutton hitta ni dem? haha

  8. #8
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vad jag hört efter jag vart sjuk så har även LT en bugg som gjort dem detektbara...
    Man får passa sig så man inte blir sjuk
    Bara LT för Benq som buggen finns .. Dom kollar dock inte efter det nu

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Man får passa sig så man inte blir sjuk
    Bara LT för Benq som buggen finns .. Dom kollar dock inte efter det nu

    Jo Elakartade Luftvägsinfektioner som kureras med morfindricka o antibiotika, inte 100% frisk men smittar inte så jag sitter på jobbet o moddar brallorna av mig o skriver här.
    Klarar inte av att vara hemma mer än 3.dagar i sträck...

    Sweet. Jag fick för mig att LT också var "Detektbar" om ms hunnit före
    Sikken tur att man inte uppgraderat sin 360 med BENQ i sedan novemberbanningsvågen *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Har ni lyckats köpa in nya J-Tag hackbara konsoler? Var sjutton hitta ni dem? haha
    man får titta nogrant i butikerna, det finns buitker som säljer lite äldre konsoller fortfarande, mer än så kan vi inte säga, bland annat pga folk tömmer lagrena, även vi tömmer lager på gamla konsoller men håll lite utkik efter gamla konsoller är det tipset jag kan ge dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Tycker ni jag ska uppdatera från 1.0 till 1.1 på min lite-on (74850), eller måste jag kapa och löda då?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    Tycker ni jag ska uppdatera från 1.0 till 1.1 på min lite-on (74850), eller måste jag kapa och löda då?
    har du nyckeln kvar på datorn? i så fall behöver du inte kapa/löda... om du inter har nyckeln på datorn måste du kapa/löda för att få ut den, men om du vill ha det senaste så uppdatera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Ja jag har den på datorn, men vad är det för skillnad? Fattade inte riktigt det som stog..

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    Ja jag har den på datorn, men vad är det för skillnad? Fattade inte riktigt det som stog..
    det är väldigt svårt faktiskt, det vi vet är egentligen att den ena LT var det en säkerhets bugg i (1.0) och den andra är det bara stöd för mer media, dom flesta verkar säga att BenQ LT'n var den med buggen i, men det är svårt att säga vad som egentligen gäller eftersom man hört olika från olika håll...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Okej, men ska jag vänta ett tag eller ska jag uppdatera?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om det inte kostar dig massa pengar kan du lika gärna uppdatera, jag menar det skadar ju inte?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Okej ja jag har ju allt som behövs redan.. men om man ska uppdatera med nykeln på datorn hur gör jag då? Finns det någon liten guide var man väljer då eller så?

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tooony Visa Inlägg
    Okej ja jag har ju allt som behövs redan.. men om man ska uppdatera med nykeln på datorn hur gör jag då? Finns det någon liten guide var man väljer då eller så?
    du gör precis som du gjorde när du flashade förra gången:

    Ladda dummy.bin som source

    Autoloada iXtreme LT 1.1 (eller öppna den som target och spoofa)

    Kör Liteon Erase

    Starta om driven

    Kolla att driven är i 0x72 samt att du kommer åt chippet ordentligt (om inte, kör outro sen intro och starta om driven)

    Kör Write

    Kör Outro och testa driven att den fungerar fortfarande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    35
    Respekt
    15
    Okej tackar får göra det idag då! (:

  20. #20
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    man får titta nogrant i butikerna, det finns buitker som säljer lite äldre konsoller fortfarande, mer än så kan vi inte säga, bland annat pga folk tömmer lagrena, även vi tömmer lager på gamla konsoller men håll lite utkik efter gamla konsoller är det tipset jag kan ge dig
    Ja ok tack. Men jag nöjer mig med den JTAG bara maskin jag redan har...

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    de undrar ja med, va är de för skillnad överhuvudtaget? nån mening me att uppdatera?
    william

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av williamsmith Visa Inlägg
    de undrar ja med, va är de för skillnad överhuvudtaget? nån mening me att uppdatera?
    Vad jag hört så är det Benq som måste uppdateras då det är någon bugg som MS kanske upptäcker sen och bannar.

    LiteOn var det bara om man har problem att läsa skivor då LT kan ha det till LiteOn.

    Det är vad jag hört och sett på xboxscene, Själv sitter jag med en LiteOn LT på live
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    någon som vet när LT kommer till Samsung??
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jixie Visa Inlägg
    någon som vet när LT kommer till Samsung??
    www.twitter.com/teamjungle ingen vet när den kommer, den är på g... men ingen ETA... det vill säga inget spikat datum...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Går det att Spoofa en Hitachi och köra Liteon LT 1.1? Eller måste jag köra med hitachi firmware?

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan spoofa en hitachi, men du måste köra en Hitachi firmware, det spoofningen gör är att tala om för driven att rapportera sig själv som en annan drive, alltså om du har t.ex. en Samsung och vill montera i en 360 som tidigare hade en Liteon, då måste du spoofa samsungen som en Liteon för att inte få E65 eller om det är E66... (kommer ej ihåg vilken av dom det var just nu)

    det finns dessutom redan en wave free mjukvara till hitachi's... den är dock inte livesäker...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du kan spoofa en hitachi, men du måste köra en Hitachi firmware, det spoofningen gör är att tala om för driven att rapportera sig själv som en annan drive, alltså om du har t.ex. en Samsung och vill montera i en 360 som tidigare hade en Liteon, då måste du spoofa samsungen som en Liteon för att inte få E65 eller om det är E66... (kommer ej ihåg vilken av dom det var just nu)

    det finns dessutom redan en wave free mjukvara till hitachi's... den är dock inte livesäker...
    Okej, då kan jag lika gärna köra med LT 1.0. Trodde man flashade liteon som Hitachi men Liteonen behöver ju ström ifrån pcn. Aja, blir till att pallra sig in till storstaden och inhandla en sån modul. Tack för svaret.

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av DemeeX Visa Inlägg
    Okej, då kan jag lika gärna köra med LT 1.0. Trodde man flashade liteon som Hitachi men Liteonen behöver ju ström ifrån pcn. Aja, blir till att pallra sig in till storstaden och inhandla en sån modul. Tack för svaret.

    Bättre o köra Med Lite-On LT 1.1 än 1.0 som inte är lika stabil
    Är det en uppdatering av en gammal Lite-on flash o LAser Calibration datan inte är urläst är man lite osäkrare än med den datan urläst som vid en första flashning

    På ren svenska, flashar man en lite on första ggn är det bra o läsa ur all data.
    Laserkalibreringsdata följer nämligen inte med om man inte väljer det första ggn o den kan man aldrig återställa om man uppdaterat mjukvaran utan läst ur den först. Så för dom som kört en 1.5, 1.51, 1.6, 1.61 samt Liteon LT mjukvara och uppgraderar kommer inte få med denna data.

    Jämför den infon med exemplet att du tappar dina glasögon o ber frugan gå o köpa nya på synsam, när hon kommer fram frågar kassörskan vilken styrka du har på glasögonen för att kunna kompensera för synfel ( Laser calibration ) och vet hon inte det kommer försäljaren erbjuda ett par läsglasögon om du inte vill komma in för en synundersökning ( första ggn urläsning av Laser Calib ). Vet hon däremot vad du har för styrka ( laser Calibration urläst ) så får du ett par galjjor med rätt styrka
    Last edited by Pendragon; 2010-05-12 at 10:39.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    54
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Bättre o köra Med Lite-On LT 1.1 än 1.0 som inte är lika stabil
    Är det en uppdatering av en gammal Lite-on flash o LAser Calibration datan inte är urläst är man lite osäkrare än med den datan urläst som vid en första flashning

    På ren svenska, flashar man en lite on första ggn är det bra o läsa ur all data.
    Laserkalibreringsdata följer nämligen inte med om man inte väljer det första ggn o den kan man aldrig återställa om man uppdaterat mjukvaran utan läst ur den först. Så för dom som kört en 1.5, 1.51, 1.6, 1.61 samt Liteon LT mjukvara och uppgraderar kommer inte få med denna data.

    Jämför den infon med exemplet att du tappar dina glasögon o ber frugan gå o köpa nya på synsam, när hon kommer fram frågar kassörskan vilken styrka du har på glasögonen för att kunna kompensera för synfel ( Laser calibration ) och vet hon inte det kommer försäljaren erbjuda ett par läsglasögon om du inte vill komma in för en synundersökning ( första ggn urläsning av Laser Calib ). Vet hon däremot vad du har för styrka ( laser Calibration urläst ) så får du ett par galjjor med rätt styrka
    Jo lite koll har jag. Men aldrig flashat Lite on själv. Går det att flasha den med ström ifrån boxen? (Förutsatt att jag har via chipset och nyckeln urläst)

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är inget jag provat själv, men det borde väl inte vara några större problem egentligen, fast statusen för driven kanske går genom COM/USB... i så fall går det inte...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 11:00
  2. Livesäkerhet: Konsten att inte bli bannad!
    By int21 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 1635
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 02:03
  3. iXtreme 1.6 och annat!
    By Deru in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 09:35
  4. Fundering kring ixtreme 1.4
    By Palanor in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-23, 13:53
  5. iXtreme 1.2 vs iXtreme 1.4 livesäkert?
    By slatdjana in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 19:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •