Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Tips på bra extern hårddisk.

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17

Tips på bra extern hårddisk.

Börjar tröttna på att för över filer från USBminne till 360 HDD och ska införskaffa en extern hårddisk. 500-1000gB hade jag tänkt mig och då jag är allergiskt mot sladdar vill jag gärna att strömförsörjning sker via usb-sladden. Tack på förhand för eventuella tips. Daniel

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    om pengar inte är något problem kan jag tipsa dig om Western Digital My Passport Essential diskarna, dom är bra och drar ström direkt från USB kabeln
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17
    Tackar, slog till 1217SEK for en pa 750gB, inte sa forfarligt dyrt men det ar inga 990SEK som jag betalade for 1,5tB iomega innan japanflytten.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Mjo, dom här diskarna kostar lite, men dom är å andra sidan j*vligt bra också
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Mjo, dom här diskarna kostar lite, men dom är å andra sidan j*vligt bra också
    Älskade min.. Men nu "klickar" den,,, har nån någon smidig lösning på detta? kan ha hänt att jag kan ha slängt det dära kvittot som kan ha varit användbart...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Älskade min.. Men nu "klickar" den,,, har nån någon smidig lösning på detta? kan ha hänt att jag kan ha slängt det dära kvittot som kan ha varit användbart...
    Klickande ljud är alltid ett tecken på att disken håller på att gå sönder. Säkerhetskopiera det du har på den om det går innan den går sönder helt.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

dragonslayer Guest
    Angående kvittot.. dom flesta moderna äffärs-systemen behöver du inte ha något kvitto för att kunna styrka ditt köp ...
    T.ex biltemas ... du bara knallar in med din sak du vill lämna tillbaks/utnyttja garantin på
    berätta när du köpte den och om du eventuellt köpte något annat samtidigt ... dom kan då se om det stämmer utan att du har kvittot... kan ju tänkas att många inte är så sammarbetsvilliga som Biltema ... de flesta kassakvittona har ju urdålig kvalitet så att dom inte tål att man har dom i plånboken ett par timmar ens

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Även moderna affärssystem som inte registerar Serienummer kräver att man har ett kvitt o eller om man köpt saker på kort ett korrekt Datum/Tid format för att få fram en kopia

Fortfarande enligt konsumentköpslagstyrks garanti enbart genom kvitton som inte skall ligga i plånböcker utan arkiveras i pärmar på ett ställe där solen inte bleker dem
    Då skall de hålla 10.år.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Även moderna affärssystem som inte registerar Serienummer kräver att man har ett kvitt o eller om man köpt saker på kort ett korrekt Datum/Tid format för att få fram en kopia

Fortfarande enligt konsumentköpslagstyrks garanti enbart genom kvitton som inte skall ligga i plånböcker utan arkiveras i pärmar på ett ställe där solen inte bleker dem
    Då skall de hålla 10.år.
    Öppna ett par fönster och vädra in lite av den riktiga världen till din egen version av verkligheten. Konsumentköplagen säger inget om att man behöver kvitto, bara att man på något sätt kan styrka köpet. Och att kvitto är det bästa/lättaste sättet att styrka köpet. Men har man handlat på kreditkort och kan visa upp sin faktura så kan säljaren inte säga att man måste ha originalkvittot för att styrka köpet.

http://www.konsumentverket.se/Global...3%B6plagen.pdf

citat:

Köparen ska bevisa att varan är köpt hos säljaren, när varan köptes och till vilket pris. Köparen bör visa kvitto men till exempel ett kontoutdrag eller en kontokortsslip kan också fungera som bevis. Tänk på att kvittot från butiken bör hålla i tre år. Köparen kan alltid reklamera direkt till säljaren och ska inte hänvisas vidare till leverantör eller tillverkare.

(Men hur mycket jag än lusläser lagtexten står ingenting där om hur man skall styrka sitt köp...)

Konsumentköplagen:
    http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...tk%C3%B6plagen

Hur man söker kvitton i ett affärssystem beror ju bara på hur flitig programmeraren har varit eller hur noga kunden valt att specifiera hur det skall gå att söka. Alla våra transaktioner finns ju i en sql-databas så med valfritt rapportverktyg med sql-stöd så kan jag söka efter precis vad som helst...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Klickande ljud är alltid ett tecken på att disken håller på att gå sönder. Säkerhetskopiera det du har på den om det går innan den går sönder helt.
    Kanske skulle lägga till att den inte hittas av datorn....

Men den är köpt på WäbbhÄllen och den var köpt kontant.... Hur ska jag göra? Jag är tveksam till att dom tar emot den men sen finns också möjligheten att skicka den till WD för en fraktsumma på dryga 300? vet inte men det var överdrivet mycket... Går ju att köpa en ny 2,5" HDD för nästan det, bara formatera o sätta in då eller?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Kanske skulle lägga till att den inte hittas av datorn....

Men den är köpt på WäbbhÄllen och den var köpt kontant.... Hur ska jag göra? Jag är tveksam till att dom tar emot den men sen finns också möjligheten att skicka den till WD för en fraktsumma på dryga 300? vet inte men det var överdrivet mycket... Går ju att köpa en ny 2,5" HDD för nästan det, bara formatera o sätta in då eller?
    Du har ju 3 års reklamationsrätt men kvitto är ju mer eller mindre alltid ett krav. Fick du uppge ditt namn eller så för garanti? Troligtvis har dom ju det lagrat i systemet i så fall så att dom kan plocka fram det om du har id-handling.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Jag har en gammal seagate extern 250GB som jag formaterat med programmet Fat32Format som jag tänkte ha på UBS. Den hittas inte av min 360. Måste man ha någon speciell typ av HDD för att 360 skall hitta den eller är det bara min Saegate som är knas?

Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Respekt
    15
    Fat32Format finns för övrigt här om det är någon som behöver den. Förbaskat enkel att köra. Öppna bara i cmd, instruktioner dyker upp när du startat det.

Varför behöver man Fat32Format? Därför att Windows inte formaterar vilken HDD som helst till Fat32 av någon anledning som jag ännu inte förstått.

Länken:
    http://www.ridgecrop.demon.co.uk/dow...at32format.zip

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Fat32Format finns för övrigt här om det är någon som behöver den. Förbaskat enkel att köra. Öppna bara i cmd, instruktioner dyker upp när du startat det.

Varför behöver man Fat32Format? Därför att Windows inte formaterar vilken HDD som helst till Fat32 av någon anledning som jag ännu inte förstått.

Länken:
    http://www.ridgecrop.demon.co.uk/dow...at32format.zip
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215 här står det också om det programmet
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Jag har en gammal seagate extern 250GB som jag formaterat med programmet Fat32Format som jag tänkte ha på UBS. Den hittas inte av min 360. Måste man ha någon speciell typ av HDD för att 360 skall hitta den eller är det bara min Saegate som är knas?
    troligen är det bara din seagate som inte fungerar, vad jag vet ska det inte finna några större begränsningar, men det är som till Wii, Alla hårddiskarna du kan hitta fungerar tyvär inte...
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Tips! Bra guide till X360USB! =)
    By Blitzkrieg in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2012-07-03, 21:33
  2. Hårddisk med hd-connector
    By luvil in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 09:26
  3. Tips på bra ställen att köpa importspel Ps3
    By mikey13 in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2007-03-19, 02:11
  4. Tips på bra spel?
    By hejsan in forum XBOX 360 Spelsnack
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 12:05
  5. Tips om bra spel????
    By Zidane in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 02:08

Bookmarks

Behörigheter