Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Ang Benq, LT1.1 & Jungleflash

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24

Ang Benq, LT1.1 & Jungleflash

Det släpps en ny version av Jungleflash till varje LT-version verkar det som.
    Är detta för att föregående JF inte stöder den nya bin-filen eller är det för att det krävs att man använder JF till LT-filerna? Jag har idag en Benq med ix16 nostelth på en maskin som aldrig varit online sedan den blev reparerad av M$, d.v.s. inte flaggad eller bannad.
    Med andra ord, måste jag använda JF för att läsa ur/flasha min Benq med LT1.1, eller går det lika bra att använda den gamla, med dosflash utlästa orig.bin, patcha LT1.1-filen med hjälp av firmtool och sedan flasha LT-filen tillbaka med dosflash igen?
    Last edited by Game_Freak_se; 2010-03-22 at 13:11. Anledning: Forumbugg när man skall starta ny tråd
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

dragonslayer Guest
    Ladda din orig.bin i JF och låt den ladda in target automatiskt..
    spara target.. flasha hur du vill

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    ok, tackar
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Det släpps en ny version av Jungleflash till varje LT-version verkar det som.
    Är detta för att föregående JF inte stöder den nya bin-filen eller är det för att det krävs att man använder JF till LT-filerna? Jag har idag en Benq med ix16 nostelth på en maskin som aldrig varit online sedan den blev reparerad av M$, d.v.s. inte flaggad eller bannad.
    Med andra ord, måste jag använda JF för att läsa ur/flasha min Benq med LT1.1, eller går det lika bra att använda den gamla, med dosflash utlästa orig.bin, patcha LT1.1-filen med hjälp av firmtool och sedan flasha LT-filen tillbaka med dosflash igen?
    Och hur vet du att den inte är flaggad?
    -----------------------------------
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Har maskinen aldrig varit på Xbox Live sedan den blev lagad av MS så är den ju garanterat inte flaggad.

Registrerade
    May 2007
    Från
    Kristianstad
    Respekt
    18
    "ok"
    | - PaNts.oN.hEaD.rEtaRd - |
    Gamertag: donpyr SE
    Steam: donpyr_se

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av mafiaboy Visa Inlägg
    Den har tidigare inte varit flashad, utan varit en 'live-maskin' för originalspel, men helt plötsligt hängde sig maskinen precis när 360-logon kommer fram vid start. M$ reparerade den i januari med ytterligare 6månaders garanti, och efter det har jag flashat den med ix16nostelth, men ej varit online.
    Jag vet ju inte om det sparas nån info i nån krets på maskinen så att de kan kolla den nästa gång man kopplar upp, men risken borde vara obefintlig tycker jag. I dagsläget finns ingen möjlighet att den är bannad/flaggad i alla fall.

Registrerade
    Nov 2009
    Respekt
    15
    kan man rippa orginala spel med lite-on 74850c

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    kan man rippa orginala spel med lite-on 74850c
    japp det kan man, med iXtreme 1.6 -> iXtreme 1.61 som mjukvara på driven, (alternativt iXtreme 1.6 0800) sedan behöver du ha programmet Xbox Backup Creator 2.9 för att utföra själva dumpningen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp det kan man, med iXtreme 1.6 -> iXtreme 1.61 som mjukvara på driven, (alternativt iXtreme 1.6 0800) sedan behöver du ha programmet Xbox Backup Creator 2.9 för att utföra själva dumpningen
    Kan man använda vilka 360-drivar som helst för att rippa 360 spel? T.ex min gamle skit-hitachi som inte vill läsa kopior men läser original hur bra som helst.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Kan man använda vilka 360-drivar som helst för att rippa 360 spel? T.ex min gamle skit-hitachi som inte vill läsa kopior men läser original hur bra som helst.
    om det finns en 0800 firmware till driven kan du göra det ja, det finns tyvär ingen till Hitachi vad jag vet
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. test
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 15:52
  2. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 10:57
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 09:41
  4. Inlägg: 1