Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: USA spel "Unable to read disc"

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    USA spel "Unable to read disc"

    Jag köpte ett wii med wiikey2 från psxcare igår och har provat lite spel. Alla PAL spel fungerar felfritt men inget USA/NTSC/JAP fungerar. Har provat att använda brick blocker och regionfrii men det vill ändå inte fungera så jag undrar om man måste ställa in någonting speciellt på wiiet innan man spelar dom.
    Last edited by Thephreak; 2010-03-24 at 14:35.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Thephreak Visa Inlägg
    Jag köpte ett wii med wiikey2 från psxcare igår och har provat lite spel. Alla PAL spel fungerar felfritt men inget USA/NTSC/JAP fungerar. Har provat att använda brick blocker och regionfrii men det vill ändå inte fungera så jag undrar om man måste ställa in någonting speciellt på wiiet innan man spelar dom.
    kolla din systemversion, om du har en systemversion över 4.0e måste du ha Homebrew channel och Gecko (eller liknande) för att kringå regionslåsningen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kolla din systemversion, om du har en systemversion över 4.0e måste du ha Homebrew channel och Gecko (eller liknande) för att kringå regionslåsningen...

    Jag har visst 4.2e så jag ska prova det där och återkomma, tack för hjälpen =)

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Nu funkar det fint, Tack för hjälpen Swizzy !

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    no problems
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag ninjar tråden och frågar om det finns nån bra beskrivning på hur man skaffar och installerar homebrew channel, och om man måste ha ett program som gecko som kostar pengar för att använda det? kommer jag då kunna spela spel som är brända eller är det bara ifrån kort?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mollzor Visa Inlägg
    Jag ninjar tråden och frågar om det finns nån bra beskrivning på hur man skaffar och installerar homebrew channel, och om man måste ha ett program som gecko som kostar pengar för att använda det? kommer jag då kunna spela spel som är brända eller är det bara ifrån kort?
    en bra beskrivning för hur du får det: Kom förbi PSXCare med din Wii, ge oss 595:- och vänta i 1-2 timmar så har du det

    nej men, sök på google: http://lmgtfy.com/?q=how+to+install+...+a+wii+console så hittar du exakt hur du ska göra för att installera HBC, sen för att varje applikation ska fungera krävs det att man installerar någonting som kallas Custom IOS och ev. tar bort vissa original IOS som blockerar vissa saker, Gecko betalar man ingenting för, inte heller USBLoaderGX... man kan ladda hem massor av applikationer till Wii som har olika funktioner, dessa lägger man på ett SD kort som man sätter i Wii'n

    du kan spela från skiva eller USB hårddisk med olika applikationer, Gecko t.ex. låter dig starta från skiva, USBLoaderGX låter dig starta från USB hårddisk (eller minne) samt Skiva...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Spel från ebgames i usa?
    By Jetti in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 23:37
  2. Spel fryser.
    By gorth in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 19:32
  3. Nya spel = Ny firmware, Gamla spel = Gammal firmware?
    By dekeart in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 15:27
  4. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19
  5. TOC-filen på GTA3 Vice city
    By Fredde in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 18:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •