Men sabbar bannen fortfarande savefiler? eller blev det också åtgärdat vid dashboard uppdateringen?
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Det var år och dar sedan jag var här på PSXCare senast, men jag har en fråga som säkert är besvarad någonstans, men jag vet inte var jag ska börja leta eftersom jag har kommit ur alla fraser osv. Så om någon skulle kunna svara på om det kommer funka så kan jag dyka djupare i det senare.
IALLAFALL...
Som det ser ut i dagsläget har min familj en Xbox 360, med 20GB HDD, aldrig flashat eller hållt på.
Men min brorsa har flyttat hemifrån, och självklart tycker han att det hade varit kul med ett 360.
Själv så spelar jag aldrig live, så jag skulle kunna tänka mig att skaffa en billig bannad box (vad kan man få en sådan för?) för att spela brända spel och så vidare.
MEN. Jag skulle även gärna vilja kunna spela på mina gamla saves, och jag skulle vilja kunna få achievment points som man sedan kan få "online" eller vad man ska säga.
Är på god väg att få fulla achievments i mitt favoritspel där jag jobbat hårt, så hade ju varit tråkigt att inte ha det sen.
Alltså, jag undrar om jag kommer kunna flytta min hårddisk och använda mitt gamertag på en bannad box, sen uncrippla (?) hårddisken/gamertaget för att kunna koppla in den till våran "internet-box" för att ev. spela online/få in achievmentsen?
köper du en maskin som blev bannad i senaste banvågen och inte har 9199 mjukvaran bör du uppdatera till 9199 (senaste banvågen var med 8955 dashboard) efter det behöver du inte uncorrupta dina profiler alls om det är så att du kör in uppdateringen INNAN du sätter dit din egna hårddisk...
du kan då flytta din hårddisk hur du vill utan att det påverkar något, profilerna ska iaf fungera på andra konsoller också... men i vissa fall kanske det inte fungerar som det ska [jasper 256/512mb arcade kan krångla ibland med detta, även original maskiner!]
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Google is your friend!
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Bookmarks