Tjena!
Som tråd-titeln antyder så har min box desvärre blivit bannad från Live nyligen.
Jag har sedan min första flashning till FW iXtreme 1.4/1.5 följt alla "säkerhetsföreskrifter" som har funnits för lirande @ Xbox Live med flashad box (undantaget en gång för länge sedan då jag råkade lira en NfS Undercover-release som inte var inlagd i databasen offline medans jag var uppkopplad/inloggad på Live - ryckte nätverkskabeln efter några minuter då jag kom på detta).
Jag höll mig borta från Live när det nu för ett antal månader sedan började spridas att MS hade dragit igång en ban-våg och att alla flashade boxar med senaste (och givetvis även tidgare) iXtreme-versioner blev bannade (innan LT).
Trots detta är jag alltså nu bannad. Jag lade in iXtreme LT v1.1 (avvaktade och höll mig borta från Live tills denna LT-version släpptes) men fick fram rutan om att min box är bannad direkt när jag försökte logga in på Live med iX LT v1.1 inlagd.
Överraskande trots allt tycker jag då jag som tidigare nämnt har följt alla "säkerhetsföreskrifter" för att undvika ban från Live med flashad box, men på något sätt verkar jag ha blivit flaggad ändå. Kanske hann MS flagga mig med iX 1.6?
Hur som helst har jag några frågor om vad som gäller nu - med bannad box.
Jag slänger iväg dessa i punktform, och hoppas på svar.
1) De achievements osv jag "tjänar in" nu till mitt XBL-Gamertag offline på min bannade box, ligger de kvar i mitt Gamertag om jag skulle skaffa en ny box och köra en Recover Gamertag på den, och sedan gå ut på Live?
2) Min HDD lär väl vara sk cripplad nu och därmed är alltså mina gamesaves och sådant obrukbart om man skulle sätta in HDD'n i en ny obannad box. Men om jag skulle formatera om HDD'n och inte bry mig om gamesaves osv, skulle jag då kunna använda min HDD i en annan obannad box "som vanligt"?
3) Jag hade HDD'n i när jag loggade in på Live och fick mitt ban-besked och den är väl därmed med all säkerhet sk cripplad. Men finns det något sätt att kolla att den verkligen är det (cripplad)?
4) Bästa sättet om jag vill besöka Live igen med mitt nuvarande Gamertag är att köpa en ny obannad box, köra en Recover Gamertag och sedan använda Live på den nya boxen "som vanligt" med mitt nuvarande Gamertag, inte sant?
I så fall, någon som vet något erbjudande som finns för oss i Sverige med samma princip som detta -> http://www.ck3.co.uk/xbox360-premium-rrod.html , dvs en box (obannad från Live) som säljs riktigt billigt utan några tillbehör och som kanske är extra billig för att den har RROD (som jag i så fall fixar till så att boxen blir brukbar)?
Ytterst tacksam för svar.
Tack på förhand.
P.S Ber om ursäkt om dessa frågor har tagits upp i forumet tidigare men jag har inte hunnit kolla igenom alla trådar inom ämnet i fråga och jag har inte lyckats hitta svar på frågorna via sök-funktionen.
P.S #2 Det är en BenQ-läsare jag har i min nuvarande bannade box om någon skulle undra.
Bookmarks