Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 68

Diskussion: Nyligen bannad - Några frågor

  1. #31
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Undrar om Ms lade till HDD stödet igen efter påtryckningar av folk o konsomentverk i olika länder då det påverkade en grundläggande funktion i konsolen ?

    Ps3 ligger i blåsväder nu när de tar bort *nix stöder ( Boot/Install Other Os ) från tjocka Ps3 enheterna, den fattas helt på slim men de som har tjocka skall nu bli av med funktionen då Sony försöker täppa igen säkerhetshål som är mer än 4+år gamla som iphone hackaren hittade igen o påstog att han exploitat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #32
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Jag uppdaterade till senaste versionen utan avatarer. Testade att bränna ut den som skulle vara "full version" med avatarer, men boxen säger inget om uppdatering.. Hur kan man få in full versionen via HD?

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JockeH Visa Inlägg
    Jag uppdaterade till senaste versionen utan avatarer. Testade att bränna ut den som skulle vara "full version" med avatarer, men boxen säger inget om uppdatering.. Hur kan man få in full versionen via HD?
    ända sättet då är väl att försöka lägga in dom grejerna på hårddisken o se om det hjälper...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    vilka filer och vart på hårddisken?

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    dom som man får i senaste uppdateringen på partition 3...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    dragonslayer Guest
    full versionen är dåligt packad.. med dubbla $SystemUpdate mappar...
    kolla så att du inte har dubbla mappar på din skiva (mapp i mapp)

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Jag har kollat det, testat både med bara en $systemupdate mapp och två, ingen av dom funka.
    Misstänkte att den var dåligt packad, men det funkar inte vilket som.

    någon speciell mapp på partition 3 man ska lägga dom i?
    edit: har inte kopplat in disken i datorn än och kollat. kanske finns nån systemupdate mapp?

  8. #38
    dragonslayer Guest
    Ehh... du måste ha något original lagringsmedia inkopplat till konsollen för att du skall kunna köra systemuppdateringar..

    Det första den gör är att kopiera $SystemUpdate mappen till hårddisken eller minneskort
    EDIT: läste inte datorn... i Rooten på Partition3

    har du provat med USB minne?

  9. #39
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Yay, kan spela bionic commando igen

  10. #40
    dragonslayer Guest
    Hmm ... har nu testat att installera uppdateringen igen från USB minne
    Tänkte först kopiera min $SystemUpdate genom att koppla disken till min jtag-hackade burk.. men den vägrade att starta något utan att uppgradera så jag tömde uppdateringscachen..

    Uppgraderingen vägrar starta trots att jag tömt $SystemUpdate från HDD
    (Synk knappen under uppstart)
    Sätter jag USB-minnet i Jtag-hackade burken vill den uppdatera!

    Jag har redan fått in avatarerna genom att koppla den burken till live!

  11. #41
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Jag har flashat LT och när jag loggade in på LIVE idag så ville den uppgradera.
    Vågar jag göra det?? Finns det risk att jag blir bannad eller flaggad för ban??

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Jag har flashat LT och när jag loggade in på LIVE idag så ville den uppgradera.
    Vågar jag göra det?? Finns det risk att jag blir bannad eller flaggad för ban??
    det finns en liten risk för att du blir bannad ja, men risken är inte så jätte stor egentligen... den är ungefär lika står som att du spelade live den 5:e (innan uppdateringen som kom den 6:e) egentligen, men sen om MS valt att lägga till något i den senaste updaten som gör det möjligt för dom att på något sätt fucka upp saker och ting för oss (t.ex. lagt in kod som gör det möjligt att upptäcka LT mjukvaran för att upprepa det dom gjorde vid förra banvågen)

    *edit:*

    All kontakt med Xbox Live Serverarna med en moddad maskin sker på EGEN RISK, det vill säga... vågar du gå ut på live; do it, är du rädd för att bli bannad, ge fan i att gå ut på live med moddad maskin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det finns en liten risk för att du blir bannad ja, men risken är inte så jätte stor egentligen... den är ungefär lika står som att du spelade live den 5:e (innan uppdateringen som kom den 6:e) egentligen, men sen om MS valt att lägga till något i den senaste updaten som gör det möjligt för dom att på något sätt fucka upp saker och ting för oss (t.ex. lagt in kod som gör det möjligt att upptäcka LT mjukvaran för att upprepa det dom gjorde vid förra banvågen)

    *edit:*

    All kontakt med Xbox Live Serverarna med en moddad maskin sker på EGEN RISK, det vill säga... vågar du gå ut på live; do it, är du rädd för att bli bannad, ge fan i att gå ut på live med moddad maskin
    Om MS har lagt in nån scrpt som känner av LT då spelar det ingenroll och man uppgradera från LIVE eller från USB. Jag tror jag kör på.

    så har uppgraderat dashboarden nu. Allt ser okej. Har varit ute på Live utan att blivit bannad.
    Last edited by feifam; 2010-04-08 at 21:56.

  14. #44
    dragonslayer Guest
    Jag har just skapat en "full 2.0.9199.0" med UpdateSpy v9199-1
    http://www.megaupload.com/?d=UNPHRWEK

    Jag har dock inte själv testat den ännu! (men gör det så fort jag kommer hem)
    Men den skall innehålla avatarer ... datumen på dessa filer skiljer sig från dem som jag länkade till tidigare
    Last edited by dragonslayer; 2010-04-09 at 10:00.

  15. #45
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Funkar toppen. La ut $SystemUpdate mappen i rooten på partition 3. Uppdaterade automatiskt avatargrejset , även fast jag lagt till den "lilla" updaten tidigare.

  16. #46
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jag har just skapat en "full 2.0.9199.0" med UpdateSpy v9199-1
    http://www.megaupload.com/?d=UNPHRWEK

    Jag har dock inte själv testat den ännu! (men gör det så fort jag kommer hem)
    Men den skall innehålla avatarer ... datumen på dessa filer skiljer sig från dem som jag länkade till tidigare
    vad för funktion fyller "UpdateSpy v9199-1"??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #47
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    en polare till mig blev bannad när han skulle ladda ner updaten till sin box.
    han har en hitachi med ixtreme 1.51(?) och senaste gången han var online var långt innan bannvågen började *hmm*..

    aja skitsamma ... tur att disken inte cripplas

  18. #48
    dragonslayer Guest
    man tankar ned uppdateringen direkt från xbox-live
    man kan se lite extra info i programmet... t.ex om den bränner efuses

  19. #49
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Jag hade uppdaterad för 2 dagar sen men idag när jag loggade in i live så ville den uppdatera igen. Vad är det för uppdatering?? Versionen verka vara samma. Jag har LT tur att jag inte blev bannad för uppdateringen.

  20. #50
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Jag hade uppdaterad för 2 dagar sen men idag när jag loggade in i live så ville den uppdatera igen. Vad är det för uppdatering?? Versionen verka vara samma. Jag har LT tur att jag inte blev bannad för uppdateringen.
    troligtvis någon liten buggfix bara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #51
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    är det någon här som uppdaterat till senaste dashboarden från live med ixtreme LT? alltså utan att återställa till original först

    är livrädd att åka på bann.. vill ha mediauppdateringen.

  22. #52
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av erklan Visa Inlägg
    är det någon här som uppdaterat till senaste dashboarden från live med ixtreme LT? alltså utan att återställa till original först

    är livrädd att åka på bann.. vill ha mediauppdateringen.
    lägg ihop 1 + 1 :

    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Om MS har lagt in nån scrpt som känner av LT då spelar det ingenroll och man uppgradera från LIVE eller från USB. Jag tror jag kör på.

    så har uppgraderat dashboarden nu. Allt ser okej. Har varit ute på Live utan att blivit bannad.
    samt

    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Jag hade uppdaterad för 2 dagar sen men idag när jag loggade in i live så ville den uppdatera igen. Vad är det för uppdatering?? Versionen verka vara samma. Jag har LT tur att jag inte blev bannad för uppdateringen.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #53
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    oops.. glömde nämna att jag var online mitt i bannvågen med ixtreme.. har det stor betydelse nu?

    tackar för svar


    *EDIT* det hade... blev bannad
    Last edited by erklan; 2010-04-10 at 20:35.

  24. #54
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Humm jag är galet trött just nu efter två tentor i plugget. Men har jag förstått det hela rätt om jag säger att man kan ladda ner uppdateringen på en 360 som redan är bannad och därmed få sina corrupta saves "upplåsta" + funktionen att spara spel på hårddisken tillbaka?

    Om nu detta inte stämmer. Finns uppdateringen att få tag på så man kan installera den offline via USB-sticka?

  25. #55
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Humm jag är galet trött just nu efter två tentor i plugget. Men har jag förstått det hela rätt om jag säger att man kan ladda ner uppdateringen på en 360 som redan är bannad och därmed få sina corrupta saves "upplåsta" + funktionen att spara spel på hårddisken tillbaka?

    Om nu detta inte stämmer. Finns uppdateringen att få tag på så man kan installera den offline via USB-sticka?
    du kan inte tanka den via Live, men du kan tanka den och köra offline genom: http://swizzy.no-ip.org/.temp/$SystemUpdate_9199.zip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #56
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan inte tanka den via Live, men du kan tanka den och köra offline genom: http://swizzy.no-ip.org/.temp/$SystemUpdate_9199.zip
    wohoo den tackar vi för! Men denna update uncripplar alla korrupta saves och gör så man kan spara spel lr?

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    den uncripplar bara, det vill säga profiler/saves är fortfarande korrupta om dom var det tidigare, dessa får du låsa upp manuellt genom en dator...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #58
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den uncripplar bara, det vill säga profiler/saves är fortfarande korrupta om dom var det tidigare, dessa får du låsa upp manuellt genom en dator...
    aha okej.. men men saves är lite skit samma. Flyttar inte mina saves från denna box så. Det viktigaste är att kunna installera spelen på hårddisken

  29. #59
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    snabb fråga.. går det att uppdatera via skiva istället för USB? Alltså om jag bränner ut den updaten jag drog ner från Swizzy och lägger den på roten på en DVD+R-skiva?

    Supit bort mitt USB-minne så :/

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    snabb fråga.. går det att uppdatera via skiva istället för USB? Alltså om jag bränner ut den updaten jag drog ner från Swizzy och lägger den på roten på en DVD+R-skiva?

    Supit bort mitt USB-minne så :/
    usb, cdrom eller dvdr fungerar.

    lägg $SystemUpdate katalogen på skivan, bränn.

Sida 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. fläcktfel=cpustop???
    By wolf_288 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 15:29
  2. Några frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 14:17
  3. Några frågor om PSP
    By Kub16 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 15:26
  4. Några Frågor
    By GodOfGaming in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 13:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •