Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 68 av 68

Diskussion: Nyligen bannad - Några frågor

  1. #61
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    usb, cdrom eller dvdr fungerar.

    lägg $SystemUpdate katalogen på skivan, bränn.
    satan vad snabb du var på o svara då

    Tackar! Då slänger vi en den på en skiva då..

  2. #62
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Men sabbar bannen fortfarande savefiler? eller blev det också åtgärdat vid dashboard uppdateringen?

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JockeH Visa Inlägg
    Men sabbar bannen fortfarande savefiler? eller blev det också åtgärdat vid dashboard uppdateringen?
    det blev åtgärdat med 9199 uppdateringen, om du däremot har låsta profiler/savefiler måste dessa låsas upp utanför Xboxen... manuellt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #64
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Det var år och dar sedan jag var här på PSXCare senast, men jag har en fråga som säkert är besvarad någonstans, men jag vet inte var jag ska börja leta eftersom jag har kommit ur alla fraser osv. Så om någon skulle kunna svara på om det kommer funka så kan jag dyka djupare i det senare.

    IALLAFALL...

    Som det ser ut i dagsläget har min familj en Xbox 360, med 20GB HDD, aldrig flashat eller hållt på.

    Men min brorsa har flyttat hemifrån, och självklart tycker han att det hade varit kul med ett 360.

    Själv så spelar jag aldrig live, så jag skulle kunna tänka mig att skaffa en billig bannad box (vad kan man få en sådan för?) för att spela brända spel och så vidare.

    MEN. Jag skulle även gärna vilja kunna spela på mina gamla saves, och jag skulle vilja kunna få achievment points som man sedan kan få "online" eller vad man ska säga.

    Är på god väg att få fulla achievments i mitt favoritspel där jag jobbat hårt, så hade ju varit tråkigt att inte ha det sen.

    Alltså, jag undrar om jag kommer kunna flytta min hårddisk och använda mitt gamertag på en bannad box, sen uncrippla (?) hårddisken/gamertaget för att kunna koppla in den till våran "internet-box" för att ev. spela online/få in achievmentsen?

  5. #65
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kappy Visa Inlägg
    Det var år och dar sedan jag var här på PSXCare senast, men jag har en fråga som säkert är besvarad någonstans, men jag vet inte var jag ska börja leta eftersom jag har kommit ur alla fraser osv. Så om någon skulle kunna svara på om det kommer funka så kan jag dyka djupare i det senare.

    IALLAFALL...

    Som det ser ut i dagsläget har min familj en Xbox 360, med 20GB HDD, aldrig flashat eller hållt på.

    Men min brorsa har flyttat hemifrån, och självklart tycker han att det hade varit kul med ett 360.

    Själv så spelar jag aldrig live, så jag skulle kunna tänka mig att skaffa en billig bannad box (vad kan man få en sådan för?) för att spela brända spel och så vidare.

    MEN. Jag skulle även gärna vilja kunna spela på mina gamla saves, och jag skulle vilja kunna få achievment points som man sedan kan få "online" eller vad man ska säga.

    Är på god väg att få fulla achievments i mitt favoritspel där jag jobbat hårt, så hade ju varit tråkigt att inte ha det sen.

    Alltså, jag undrar om jag kommer kunna flytta min hårddisk och använda mitt gamertag på en bannad box, sen uncrippla (?) hårddisken/gamertaget för att kunna koppla in den till våran "internet-box" för att ev. spela online/få in achievmentsen?
    köper du en maskin som blev bannad i senaste banvågen och inte har 9199 mjukvaran bör du uppdatera till 9199 (senaste banvågen var med 8955 dashboard) efter det behöver du inte uncorrupta dina profiler alls om det är så att du kör in uppdateringen INNAN du sätter dit din egna hårddisk...

    du kan då flytta din hårddisk hur du vill utan att det påverkar något, profilerna ska iaf fungera på andra konsoller också... men i vissa fall kanske det inte fungerar som det ska [jasper 256/512mb arcade kan krångla ibland med detta, även original maskiner!]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #66
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    köper du en maskin som blev bannad i senaste banvågen och inte har 9199 mjukvaran bör du uppdatera till 9199 (senaste banvågen var med 8955 dashboard) efter det behöver du inte uncorrupta dina profiler alls om det är så att du kör in uppdateringen INNAN du sätter dit din egna hårddisk...

    du kan då flytta din hårddisk hur du vill utan att det påverkar något, profilerna ska iaf fungera på andra konsoller också... men i vissa fall kanske det inte fungerar som det ska [jasper 256/512mb arcade kan krångla ibland med detta, även original maskiner!]
    Låter ju jäkligt lovande isåfall!

    I dessa fall om det inte fungerar som det ska, går det ändå att lösa med lite pill i värsta fall?

    Fan vad gött att höra. Får bli att hitta en galet billig box. Någon som kan tipsa på var man kan hitta?

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Kappy Visa Inlägg
    Låter ju jäkligt lovande isåfall!

    I dessa fall om det inte fungerar som det ska, går det ändå att lösa med lite pill i värsta fall?

    Fan vad gött att höra. Får bli att hitta en galet billig box. Någon som kan tipsa på var man kan hitta?
    allting går utom små barn och trasig klockor

    ja, det går att fixa till det med lite pill om den fortfarande är kripplad trots uppdateringen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #68
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    allting går utom små barn och trasig klockor
    Barn som föds utan ben eller inte lärt sig gå iaf
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. fläcktfel=cpustop???
    By wolf_288 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 15:29
  2. Några frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 14:17
  3. Några frågor om PSP
    By Kub16 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 15:26
  4. Några Frågor
    By GodOfGaming in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 13:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •