Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nintendo wii konsoll från USA

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17

    Nintendo wii konsoll från USA

    Tja!

    Kommer får hem en Nintendo wii konsoll från USA snart som jag antar kommer att vara NTSC. När jag har fått den så hade jag tänkt mig flasha/chippa den. Jag har redan en xbox 360(köpt från Sverige) som jag flashat hemma med ixtreme. Då flasha är något man kan göra hemma och därmed gratis så vill jag helst flasha wii:n om det så är möjligt.

    Vad för flash finns det till wii som ni rekommenderar? Om det inte finns flash, vilket chipp föredrar ni? Förslag?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Tja!

    Kommer får hem en Nintendo wii konsoll från USA snart som jag antar kommer att vara NTSC. När jag har fått den så hade jag tänkt mig flasha/chippa den. Jag har redan en xbox 360(köpt från Sverige) som jag flashat hemma med ixtreme. Då flasha är något man kan göra hemma och därmed gratis så vill jag helst flasha wii:n om det så är möjligt.

    Vad för flash finns det till wii som ni rekommenderar? Om det inte finns flash, vilket chipp föredrar ni? Förslag?
    på Wii heter det inte flash, det heter Softmodd, och det du använder för att starta hemkodade program heter Homebrew Channel, sen finns det olika program du kan använda med hjälp av Homebrew Channel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    på Wii heter det inte flash, det heter Softmodd, och det du använder för att starta hemkodade program heter Homebrew Channel, sen finns det olika program du kan använda med hjälp av Homebrew Channel
    Kommer man dp kunna spela brända spel och spel från hela världen? Hur är det med när man ladda ner spel då, ska man ladda ner PAL eller NTSC spel?

    Hur är det när man spelar online? Jag vet att det är gratis att spela online till skillnad från xboxen, men kan man köra online utan att riskera att bli bannad eller blir man automatiskt bannad?

    Off tropic, var det inte du som hjälpte mig med att flasha xboxen?
    Last edited by hejpådig; 2010-03-29 at 02:17.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    med softmodd kan du köra spel från USB hårddisk t.ex. med hjälp av USBLoaderGX... enligt mitt tycke är det mycket bättre än att köra från skiva man kan då köra dom flesta spelen, alla fungerar inte... men dom flesta gör det...

    Neogamma har jag fått förklarat för mig gör så att man kan spela brända spel även utan chip (har inte testat det själv) med Gecko kan man spela spel från andra regioner (även här fungerar inte alla spelen, men dom flesta gör det)

    *edit:*

    det är mycket möjligt att det var jag som hjälpte dig med din Xbox, jag har hjälpt många, och lär mig nya saker hela tiden
    Last edited by Swizzy; 2010-03-29 at 08:49.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    med softmodd kan du köra spel från USB hårddisk t.ex. med hjälp av USBLoaderGX... enligt mitt tycke är det mycket bättre än att köra från skiva man kan då köra dom flesta spelen, alla fungerar inte... men dom flesta gör det...

    Neogamma har jag fått förklarat för mig gör så att man kan spela brända spel även utan chip (har inte testat det själv) med Gecko kan man spela spel från andra regioner (även här fungerar inte alla spelen, men dom flesta gör det)

    *edit:*

    det är mycket möjligt att det var jag som hjälpte dig med din Xbox, jag har hjälpt många, och lär mig nya saker hela tiden
    Jag som har NTSC konsoll, ska jag leta efter spel med NTSC eller PAL om jag ska ladda ner?

    Vet du om man blir bannad från nintendo wiis nät om man använder sig av homebrew?

    När jag söker på tex mario bros står det att några är 300mb och andra exakt samma spel är 4,33gb. Hur kommer det sig när det är samma spel? Hur får man egentligen ner 4.33gb i en usb, hur ska man lagra flera spel på usb:et isf?
    Last edited by hejpådig; 2010-03-29 at 16:13.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Man använder en USB Hårddisk istället för en sticka och ja du bör köra på NTSC eftersom du nu har en NTSC ... Förklarar sig själv egentligen
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Jag som har NTSC konsoll, ska jag leta efter spel med NTSC eller PAL om jag ska ladda ner?

    Vet du om man blir bannad från nintendo wiis nät om man använder sig av homebrew?

    När jag söker på tex mario bros står det att några är 300mb och andra exakt samma spel är 4,33gb. Hur kommer det sig när det är samma spel? Hur får man egentligen ner 4.33gb i en usb, hur ska man lagra flera spel på usb:et isf?
    du vill ha NTSC spel, vad gäller storleksskillnaden är dom mindre "Scrubbed" det vill säga, skrubbade för att göra filerna mindre... spelen är egentligen inte lika stora som skivan, men när man rippar spelet får man HELA skivan... även det tomma utrymmet...

    man kan INTE bli bannad med Wii, det ända negativa med att modda sin wii är att man inte har samma garanti om man skickar in konsollen till Bergsala (Nintendo Service Center)

    nu hänger jag inte med om vad du menar med "hur får man egentligen ner 4.33gb i en usb" du använder ju en hårddisk som du kan lägga hur mycket spel du vill på, det är inte så att du måste byta USB minne när du vill byta spel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du vill ha NTSC spel, vad gäller storleksskillnaden är dom mindre "Scrubbed" det vill säga, skrubbade för att göra filerna mindre... spelen är egentligen inte lika stora som skivan, men när man rippar spelet får man HELA skivan... även det tomma utrymmet...

    man kan INTE bli bannad med Wii, det ända negativa med att modda sin wii är att man inte har samma garanti om man skickar in konsollen till Bergsala (Nintendo Service Center)

    nu hänger jag inte med om vad du menar med "hur får man egentligen ner 4.33gb i en usb" du använder ju en hårddisk som du kan lägga hur mycket spel du vill på, det är inte så att du måste byta USB minne när du vill byta spel...
    Jaha, så man kan lagra scrubbade spel som är ungefär 500gb i usb:et. Men isf lär det räcka med att om jag bara köper usb minne på 16gb. Då kommer jag kunna lagra ungefär 32 spel 16gb. Varför köper folk usb hårddisk om det räcker med ett vanligt usb minne?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Jaha, så man kan lagra scrubbade spel som är ungefär 500gb i usb:et. Men isf lär det räcka med att om jag bara köper usb minne på 16gb. Då kommer jag kunna lagra ungefär 32 spel 16gb. Varför köper folk usb hårddisk om det räcker med ett vanligt usb minne?
    för att man vill få plats med ett stort antal spel... ett 16gb minne räcker inte speciellt långt egentligen... 32 spel får du knappast in på ett sådant minne, dom flesta spelen är 1gb-4gb~, vissa spel kan vara större också... ett exempel är Metroid Prime trilogin som är en DL skiva (totalt är spelet typ 7.5gb, det är 3 spel på en och samma skiva)

    på en 320gb HDD får man plats med 80-100~ spel på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    för att man vill få plats med ett stort antal spel... ett 16gb minne räcker inte speciellt långt egentligen... 32 spel får du knappast in på ett sådant minne, dom flesta spelen är 1gb-4gb~, vissa spel kan vara större också... ett exempel är Metroid Prime trilogin som är en DL skiva (totalt är spelet typ 7.5gb, det är 3 spel på en och samma skiva)

    på en 320gb HDD får man plats med 80-100~ spel på...
    Okej, då får jag väl handla hem en 100-200gb.

    Tack för hjälpen och snabb respons! Jag åter kommer när nintendon är här.

Liknande diskussioner

  1. usa acc på pal konsoll
    By DrMyxo in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-15, 00:30
  2. Guide: Nergradera från 3.4 till 3.2
    By joabor in forum Nintendo WII - Klistrade trådar och guider
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 09:46
  3. Ps2 från usa
    By Redaktör in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 11:32
  4. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00
  5. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •