Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Intern 2,5" HDD i en icke Jtag-box

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Intern 2,5" HDD i en icke Jtag-box

    Har jag förstått det rätt så kan man stoppa i upp till en 250 gb hdd i en original hddcase till 360 om man har rätt HDDSS.bin att hacka disken med.
    Kan man då på en ICKE JTAGGAD BOX istället löda i en kabel direkt på moderkortets kontakt till HDD och använda den istället? Boxen borde väl inte känna av ifall den är kopplad ute i kontakten eller tjuvkopplad direkt på moderkortet eller?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det borde fungera bra ja, men jag tror inte någon av oss här på forumet testat det förut, så du får väl testa och ge oss andra feedback på hur det gick men tekniskt sätt ska det inte ha någon direkt betydelse så, huvudsaken är att den har rätt firmware ocksåvidare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Från
    könsa
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Det funkar hur bra som hälst, Kabel funkar, Och jag tycker att det ska funka om man får till en 250gb,
    Last edited by lindgren; 2010-03-30 at 20:13.

  4. #4
    dragonslayer Guest
    problemet är väl igentligen att programmet som man flashar firmwaret i diskarna bara funkar till WD 2.5" diskar?

    Ehh läste frågan igen!
    Hur du kopplar in disken har nog ingen betydelse bara skärmen blir bara... SATA är hemskt störnings känsligt. Lödar man t.ex en SATA kabel parallet med original kontakten så kan man inte använda original kontakten utan att terminera SATA kablen.

    Därför har jag skapat en produkt som gör att man inte behöver löda in en sata kabel på original kontakten... Kommer att säljas av konkurrenter... första batchen klar under nästa vecka..

Liknande diskussioner

  1. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •