Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: lurigt brännar fel

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

lurigt brännar fel

jag har ett problem. jag brännde Resident evil 5 utan problem.
    sen skulle jag bränna left for dead 2. då la den av vid 11%.
    la i en ny skiva testade igen samma sak där.
    okej fel pa filerna eller ngt tänkte jag
    Testade med just cause 2. Då startade den inte alls. datorn hänger sig eller blir väldigt seg, så jag får stänga av den där framme efter varje misslyckande.

okej clone cd kanske har blivit bäng installerade imgburn och provade JC2 igen.
    36% sen la den av med. nu har jag slösat 4 skivor. Någon som varit med om ngt liknande? har brännaren pajjat? drivrutin tror jag inte det är då RE5 gick alldeles utmärkt. enligt enhets hanteraren funger den.

hjälp ngn!

John

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Det kan vara brännaren som börjat lägga av ... Men vore jag du skulle jag först av allt pröva att bränna något annat ex. en film eller något som tar hela skiva i anspråk och pröva även att använda ett annat progg ... Går det åt h-vete så är det nog brännare som är trött, men det är tur dom är billiga nuförtiden ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    okej testar det! tack för snabbt svar snygga stjärten

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av john7612 Visa Inlägg
    okej testar det! tack för snabbt svar snygga stjärten
    Jo visst är hon läcker min flickvän ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    jag har också bilder på den stjärten dock mindre cencurerade
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    har nu köpt en ny brännare och det fungerar utmärkt. synd bara att man pajjade 8 skivor i utredningen av felet

stort tack för hjälpen.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av john7612 Visa Inlägg
    har nu köpt en ny brännare och det fungerar utmärkt. synd bara att man pajjade 8 skivor i utredningen av felet

stort tack för hjälpen.
    Skönt att det löste sig ca: 150 kr senare *summan baserat på antal trasiga skivor*

Rätt överkomligt ändock med tanke på att orginalspel kostar 500+ kr
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0

jag blir galen

Jag köpte ny brännare vad skit glad i någon dag. Den jäkla brännaren gillar inte mig och mina 360 spel.
    nu har han börjat lägga av igen denna gång runt 48 %.
    innan jag gick tillbaka med brännaren för gorma och gapa gick jag till brosan för att testa den. Fungerade perfekt. Så brännaren kan jag utesluta tror jag.

tror inte det är drivrutiner heller för det provade jag med plus att broosan behövde inga nya drivrutiner.

någon som har ngt annat förslag? nytt modekort? jag uppgraderade från XP till win 7 i hopp att det skulle göra saken bättre.

tacksam för ideer och förslag.

John

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Om du uppgraderat från XP till Win 7 kan trasiga registerfiler följt med, prova en ren installation av Win 7 istället.

Ha inte två CD enheter på samma IDE slinga ( Master/Slave ) o installera inte CloneFuckup alls

Från ren installation till Imgburn o testa direkt.
    / Pendragon

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    jag skrev fel. jag gjorde en ren installation av win7. formaterade först och hela faderullan. men jag har dock både HD och DVDbrännaren på samma ide kabel. så det ska jag testa att inte ha.

tack på förhand. hör av mig hur det går senare.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Jag bytte IDE kabel och drog ur en HD så endast dvd brännaren var inkopplad.
    Har nu bränt två stycken spel som fungerar, men jag väntar lite innan jag roppar häpp, den här jäkla ån är bred.

men det verkar fungera. "knack" "knack"

så tack för tippset! och det snabba svaret.

John

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    En HDD + CD/DVD åp¨samma ide slinga borde fungera om HDDn är strappas som MAster och CDn som Slave på Första ide kanalen.
    Däremot skulle jag rekommendera att köra DVD enheten på IDE kanal 2

Har du 2* HDD *Master/Slave ) på ide kanal 1 och en HDD till på IDE kanal 2 skulle jag sätta den HDDn som MASTER o CD/DVDn som SLAVE.

Nya IDE kablar brukat hjälpa ibland om man sparat på gamla kablar som inte tillåter höga överföringshastigheter om vi pratar IDE standard.

Du kan anske har haft problem med strömförsörjningen dessutom.
    Har du tidigare haft 3* HDD + 1 CD/DVD så kanske du haft för lite ström att försörja alla enheter. 350Watt+ nätagg borde klara biffen om man inte har för fläskiga grafikkort i buirkarna
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Hitatchi v47 Hjälp! Något fel i flashnigen
    By codo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-03-09, 23:26
  2. "Medium not present" fel efter bränt färdigt?
    By milky81 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 00:06
  3. vad gör jag för fel?
    By oliolu in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 00:48
  4. Fel 404 i ABGX360
    By Beer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 13:47
  5. Vad har jag gjort för fel ??
    By passat18t in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 18:14

Bookmarks