Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spela mot varandra över internt nätverk

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Spela mot varandra över internt nätverk

    Jag och grabben skulle vilja spela lite link-spel med 360, t.ex. PGR3.
    Min box har Jtag och hans är bannad, så vi har satt statiska ip-nummer på boxarna, min dators ip som gateway och 0.0.0.0 som dns. Kan tillägga att vi stängt av xboxlive också i boxen enligt alla råd på forum.
    Vi kommer åt bilder som ligger på nätverket så det interna nätverket fungerar, men boxarna hittar inte varandra när vi drar igång spelet.

    1. Hur skall man konfigurera för att kunna köra linkade spel över nätverket?

    2. Skulle också vilja köra onlinespel mot varandra på vårt interna nätverk med hjälp av Xlink Kai, men fungerar det?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    dragonslayer Guest
    du kan "lana" alla spel som har stöd för system-link
    jag tror att det finns en lista på X-link kais sida

    1. Normal behöver man inte konfigurera nått ... bara att koppla in i nätverket.. starta samma spel .. och "join" den som "host" ..
    Ev behöver spelen ha samma uppdateringar

    2. Xlink kai stödjer endast System-Link spel (LAN) men du kan ju kalla det för on-line om du vill

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Ok, det är skumt det här. Boxarna hittar inte varandra, det står att det inte finns nåt spel att ansluta till på den box som jag inte startat link-spelet på.
    Startar jag upp Xlink Kai, klickar på förstoringsglaset och sedan på den lilla katalogen så dyker båda boxarnas Macadresser upp, vilket borde visa på att de är rätt konfigurerade för i alla fall internt nätverksspel.
    Enligt Xlink Kai står det 'Network Reachable: Not Yet' vilket visar att min router inte är öppen, men använder jag det verktyg de hänvisar till, PFPortchecker så visar den att både TCP & UDP är öppen på port 30000.
    Har någon annan varit med om samma?
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    dragonslayer Guest
    kan någon av xboxarna fått en speluppdatering via xbox-live eller på annat vis?
    att tömma cachen helt är väl kanske inte så roligt... Tror att du kan mixtra med cachen (göra backup etc) med XM360

    På xbox1 används ipadresserna 0.0.0.1 osv när man kör system-link (det konfigureras helt automatiskt där) kanske det är liknande med xbox360

Liknande diskussioner

  1. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •