Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: 6.20 hack?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    6.20 hack?

    Vet man något om något nytt 6.20 hack som kommer snart lr? vore awsome då min psp är fortfarande förstörd av denna helvetiska uppdatering -.-

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ninjasatan Visa Inlägg
    Vet man något om något nytt 6.20 hack som kommer snart lr? vore awsome då min psp är fortfarande förstörd av denna helvetiska uppdatering -.-
    http://www.psp-hacks.com/2010/03/28/...loit-released/ länk till ett exploit hack:P
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    enligt alla poster under så verkar det vara probs med den iaf. -.- har darkalex gått och dött lr något?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ninjasatan Visa Inlägg
    enligt alla poster under så verkar det vara probs med den iaf. -.- har darkalex gått och dött lr något?
    han har nog bara valt att ta en paus från allt, det är många av dom där välkända hackersen som börjat ta det lite lungt med hacks på senare tid...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Exploit är bara 1:a steget. Sedan gäller det att använda det för att komma åt användbara minnesadresser amt koda fungerande firmwares och installers. Riktigt trevligt att det fungerar på psp go vore ju ett stort steg framåt om det lossnade med custom firmware till den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Exploit är bara 1:a steget. Sedan gäller det att använda det för att komma åt användbara minnesadresser amt koda fungerande firmwares och installers. Riktigt trevligt att det fungerar på psp go vore ju ett stort steg framåt om det lossnade med custom firmware till den.
    m finns många exploits till högre FW nu på psp sidan en som är vanlig är en bild som de står "Hello World" på
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    m finns många exploits till högre FW nu på psp sidan en som är vanlig är en bild som de står "Hello World" på
    det är steg ett för att testa exploiten
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    fattar inte riktigt vad den där "exploiten" gör för något och vad man egentligen har den till. någon som kortfattat kan förklara för en liten nub?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ninjasatan Visa Inlägg
    fattar inte riktigt vad den där "exploiten" gör för något och vad man egentligen har den till. någon som kortfattat kan förklara för en liten nub?
    kortfattat: det är ett säkerhetshål i mjukvaran som gör det möjligt för oss att komma åt viktiga delar av PSP'n som i sin tur gör det möjligt att ev. hacka konsollen på nytt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kortfattat så är en Exploit en sårbarhet/kryphål.
    Hello world programmet är en applikation som startas med hjälp av att utnyttja just det säkerhetshål som hittats o visa på att man kan köra egenskriven kod i en maskin som kräver "Signerad/Officiel kod".

    Att man kan Hello Worlda en maskin betyder inte att den är 100% hackad, utan man har visat ett ( Proof of concept ) en teori som blivit praktisk och därigenom kan man vidareutveckla mjukvaror för att kunna köra ( Egenkodade emulatorer ) i första steg och sedan försöka dumpa mer av maskinens mjukvara för att hitta fler hål så man i slutfasen för PSP användare kan starta en Emulering av UMD skivorna i form av .ISO format från minneskort

    Lät det krängligt?
    Hello world är som att ta sig in i en dator som är hårt krypterad o lösenordsskyddad o byta bakgrundsbild på den till något skojigt för att bevisa att man kunnat komma in
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    haha, tack för förklaringen. fattar precis. helt fucked-up r-tarded är man ju inte men men

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    ingen fara, frågor man ställer här blir säkbara på google, vi gillar därför att kunna ge utförliga svar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    det är lika bra

Liknande diskussioner

  1. JTAG hack FAQ efterfrågas.
    By fArGo_sWe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-13, 08:51
  2. hack fronten
    By swifter in forum Playstation 3
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 14:28
  3. Xbox 360 Hack Pack RC1
    By p_son77 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 19:19
  4. Xbox 360 USB Hack
    By Jocce_84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-09, 02:07
  5. xbox360 hack för DVD läsaren värt det?
    By reed in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 19:08

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •