Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Wii Fit & Firmware-problem

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0

Wii Fit & Firmware-problem

Hejsan, har ett chippat Wii och det har länge gått att spela brända spel...dvs det fungerade tills frugan valde att uppgradera firmware som låg på Wii Fit-spelets skiva. Nu undrar jag om det finns någon som kan ge mig tips om hur jag antingen kan "nedgradera" firmware eller hämta ett firmware som som tillåter mig att spela brända spel igen.

Vänliga Hälsningar

/B

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av BNice Visa Inlägg
    Hejsan, har ett chippat Wii och det har länge gått att spela brända spel...dvs det fungerade tills frugan valde att uppgradera firmware som låg på Wii Fit-spelets skiva. Nu undrar jag om det finns någon som kan ge mig tips om hur jag antingen kan "nedgradera" firmware eller hämta ett firmware som som tillåter mig att spela brända spel igen.

Vänliga Hälsningar

/B
    Vilken region är dom brända spelen från och vilket chip har du?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Hej och tack för ditt svar. Tyvärr köpte jag wii i ett redan chippat stadium så jag vet inte riktigt vilket chip det är. Spelen är alla PAL då försäljaren nämnde att om jag försökte med andra skulle konsollen sluta fungera.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Chippet borde inte sluta fungera för att du uppdaterade, men jag är iofs inte expert, och det finns en hel uppsjö chip till Wii, vissa bättre än andra...

bästa är om du försöker få reda på vad det är för chip i den på något vis, det kanske står på ditt kvitto (om du nu fick ett sådant vilket du troligtvis fick om du köpte i butik)

alternativt om du kan få kontakt med försäljaren så att du kan höra med denna personen om han/hon har någon koll på vad det kan vara för chip i den (baserat på när du köpte den t.ex.)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Försäljare i ASIEN har inte alltid alla hästar i stallet/Patchkablar rätt i patchpeneler.
    De småbarn som sitter i hotellrum med PC datorer o rostar skivor efter de fått SMS från en gatuförsäljare kan surfa o hämta hem PAL omslag o printa detta på USA/JAPN spel o då är Brickning rätt överhängande. * Brickar man maskinen blir den en dyr brevpress då den inte fungerar till annat., Semi Brick är när maskinen är halvt trasig./Feluppdaterad*

Så är det kopior du kört så var säker på vad du fått, det är inte alltid säljare i asien har koll.
    Efter Mjukvara 4.0 i Wii konsollen ( Ej chippen ) så fungerar inte spel från andra länder. Europeiska maskiner spelar då bara Europeiska spel, Japanska Japanska o Amerikanska Amerikanska.
    Last edited by Pendragon; 2010-04-06 at 12:33.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Samtliga spel är brända PAL-spel, de fungerade tidigare på maskinen men har alltså slutat fungera sedan mjukvaru-uppdateringen i samband med orginal-spelet Wii-Fit

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av BNice Visa Inlägg
    Samtliga spel är brända PAL-spel, de fungerade tidigare på maskinen men har alltså slutat fungera sedan mjukvaru-uppdateringen i samband med orginal-spelet Wii-Fit
    du är helt 100% säker på att det är PAL spel? vissa kan vara märkta som PAL men komma från en annan region, det ända sättet du kan vara 100% säker är att köra spelen genom programmet WiiBrickblocker, har du gjort det?
    Google is your friend!

Registrerade
    Jun 2009
    Respekt
    0
    Det har jag inte gjort, men kontentan är följande: spelade många många många brända PAL-spel som fungerade på konsollen INNAN Wii-Fit, orginal. Efter uppgraderingen som följer med på (åter igen) orginalskivan av spelet Wii-Fit fungerar inte de spel (se ovan) som tidigare fungerat.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Well, kolla att det verkligen är PAL spel du kör med, är det inte PAL spel och uppdateringen gjorde att konsollen numera är över 4.0 tror jag att det är så att regionsfriheten har försvunnit, därför kommer inte dom spelen fungera...

men det är väldigt mysko om det är PAL spel och maskinen i sig är PAL (vilket jag förutsätter)

*edit:*

Gå in på systemmenyn för din Wii, kolla vad det står för mjukvaru version där längst upp i högra hörnet, det står i följande format: x.xE, x.xU, x.xJ

där x.x är mjukvaru versionen och E, U, J är regionen, står det E har du en PAL maskin, står det U/J har du en NTSC maskin (U = USA, J = Japan som är 2 separata regioner)
    Last edited by Swizzy; 2010-04-06 at 23:03.
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Brickad wii?
    By Game_Freak_se in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 11:00
  2. Problem med att lägga in spel - Har Custorm Firmware 3.81 eller något :P
    By Sezer143 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 13:08
  3. PSP slim-Custom firmware 3.71=ladda ner spel å köra utan problem?
    By infantil in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 18:17
  4. Problem med wii cd-romen.
    By FiGGe_ in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 23:41
  5. Nytt problem med min wiikey chippad chrome wii.
    By BarrySWE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 11:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner