Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Wiikey 2 Multiplayer/flera remotes fungerar ej.

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0

Wiikey 2 Multiplayer/flera remotes fungerar ej.

Hej.

En liten snabb fråga. Har Wii key 2 senaste update och kör bara Pal

Backupper från orginal ( har även testat med backupper från andra källor

som ska vara ok och fungera ).

Nu till frågan: På alla mina backuper så fungerar inte Multiplayer eller

mer korrekt jag kan bara ansluta 1 remote, försöker jag ansluta remote

2, 3 eller 4 så händer ingenting. Kör jag med orginal dvd'n så fungerar det

direkt att ansluta 2 eller fler remotes. Är detta något ni känner igen ???
    Last edited by oddball; 2010-04-06 at 18:26.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    1. Hur gör du backupper på dina orginalspel ?

2. Eller har du gjort backupper av redan backuppade spel ?

3. Vilket spel handlar det om o har du testar iso filerna innan du bränt dem på skiva med WiiBrickBlocker o sen berättade att det var PAL du hade ?

4. Du patchade inte dina PAL skivor med WiiBrickBlocker med hoppas jag.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Som jag skrev tidigare så har jag testad BÅDE med egna backupper och backupper

hämtade från andra vanliga källor. Allt fungerar perfekt FÖRUTOM att jag inte kan

använda fler än en fjärkontroll. Spel som är testade är bl.a Mario Kart, Trivial Pursuit,

Mario and Sonic at the olympic winter games, Sonic and Sega all star racing, Gti Club

Super mini Fiesta etc.... etc......... Wiiet är köpt nytt 10-01-15 chippat med Wiikey 2

och har varit såhär från början ( vad jag kan minnas ) så frågan återstår, är detta en

begränsning som ligger i chippet, kommit med den senaste uppdateringen ( var gjord

när jag köpte Wiit ) känt problem, okänt problem etc.... Med andra ord, Går det att

fixa med en garanti reparation eller är det ett olösligt problem som man får stå ut

med helt enkelt ??? Observera att ORGINAL spel fungerar helt felfritt.

Edit: Kör med Verbatim Dvd's har testat att bränna i både 4X och 8X utan

någon skillnad, bränner med ImgBurn enligt konstens alla regler och

instruktioner på detta forum.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Två fråga kvarstår, har du gjort något med spelen i WiiBrickblocker? Hur har du gjort dina egna backuper?

en annan fråga som Pendragon inte skrev något om:

Har du scrubbat spelen?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Då jag inte är helt hundra på att mina egna kopiar är gjorda 100% rätt så har jag hämtat

hem iso's från allternativa platser, och enligt olika forum ( bl.a ert eget ) samt

kommentarer på den fil jag hämtat så ska dessa fungera perfekt. Jag tar endast hem

Pal versioner som ska fungera enligt övriga. Det ENDA som inte fungerar är fler

fjärrkontroller. Om jag t.ex kör mario kart så kan jag välja multiplayer och kommer då

till nästa meny som är tryck A på fjärrkontroll 2, men då händer INGENTING, nada

inget. Samma fjärrkontroll kan jag ha testat med Orginal DVD'n av samma spel 47

sekunder tidigare och då fungerar allt perfekt.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vad har du för mjukvara på ditt chip? och fortfarande: har du använt Wiibrickblocker?!?!
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Nej, jag har inte använt Wiibrickblocker eller på något annat sätt trixat med iso'n som

jag tagit ner. Har även lånat ut en av mina backupper till en jobbarkompis för test.

Han har INTE Wiikey 2 utan en annan lösning, och på hans wii fungerar det som det ska.

Har 1.3 på min Wiikey 2 ( wk2EurV1.3.tar.bz2 ) hämtade den på detta forum och

kan boota från den dvd'n och kommer in i "menyn" direkt, dvs den gör ingen uppdatering.

Så min fråga kvarstår: är detta ett känt problem och bör jag då lämna in Wii'n för

reparation ( köpt ny chippad och klar med Wiikey2 ) ???????

Edit: Eller kan man på något sätt "forcera" en uppdatering om det är någon liten

byte som har hamnat fel när dem uppdaterade till senaste versionen av

Wiikey 2 i butiken när dem monterade chippet ??

Edit 2: Och min orginalfråga kvarstår: kan detta problem uppstå om det t.ex är

ett fel på A = Chippet, B = Monteringen, C = Firmwaren, D = Wiiét i sig.

Samt är detta ett KÄNT problem, dvs något som man får stå ut med ????????
    Last edited by oddball; 2010-04-06 at 22:39.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova rensa synkningen, har för mig den töms om man håller in syncknappen tillräckligt länge, sedan får man synka om alla handkontrollerna från början. Kanske hjälper.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Okey, testade att göra en resync enligt denna beskrivning:

http://www.nintendo.com/consumer/sys.../wiiremote.jsp

och det blev ingen skillnad. testade både en vanlig resync samt att resynca remote

2 som remote 1 och remote 1 som remote 2.

Samma problem, det funkar klockrent med fler remotes på Orginal spel och går INTE att

använda mer än 1 remote på backupspel. Så min fråga kvarstår fortfarande: Kan detta

problem uppstå om det är fel på chippet eller installationen ?? Har någon haft/hört talas

om detta problem tidigare ?? Bör jag lämna in Wii't på garanti service/koll ??

Vet någon om Multi player med 2 eller fler remotes ska fungera på t.ex Mario Kart, Sonic

and Sega all star racing, Gti Club Super mini Fiesta ............. ( Backup ) ??
    Last edited by oddball; 2010-04-07 at 00:55.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg

3. Vilket spel handlar det om o har du testar iso filerna innan du bränt dem på skiva med WiiBrickBlocker o sen berättade att det var PAL du hade ?

Vill du vara vänlig o svara på mina frågor
    Om du gör det kan det kanske gå upp ett ljus i felsökningen o andra människor lära sig av andras misstag/erfarenheter.

Fråga 1, Hur man gör backup av sina orginalspel och fråga 2 kan ge dig ett direkt svar på problemet.... Man kan inte backuppa orginalspel på vissa sätt o gör man fel så kan information uteslutas vilket så som uppdateringar för hur handkontroller skall fungera med nyare spel fattas....

Så svara gärna med siffror motsvarande mina siffror på frågorna är du bussig.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Och som jag svarade tidigare, då jag är osäker på om jag gör rätt eller inte så

hämtar jag ÄVEN samma spel från andra källor ( läs internet ) där flera hundra personer har

hämtat samma release och allt fungerar som det ska för dessa personer. Jag har även bett

en jobbarkompis som oxå har ett Wii att testa mina brända backuper på sitt Wii och där

fungerar allt perfekt INKLUSIVE multiplayer med flera remotes. Han har dock INTE Wiikey 2

på sitt Wii utan en annan lösning. Så, mina backuper fungerar som dem ska på en annan

Wii och därför ställer jag igen min fråga: Är detta ett känt problem med Wiikey 2 ??

Kan det vara ett felaktigt Chip som skapar detta problem ??? Eller kanske ett felaktigt

monterat Chip ??? Är det någon annan som har haft detta problem ????

Fråga 3 0ch 4 har jag redan svarat på: det gäller bland annat dessa spel:

Mario Kart, Trivial Pursuit,

Mario and Sonic at the olympic winter games, Sonic and Sega all star racing, Gti Club

Super mini Fiesta och nej jag har inte patchat dessa på något sätt.

Jag har testat att göra egna backupper och följde en guide på

Agfter Dawn + en bunt nerladdade program som skulle fixas med

( Unscrambler och ett par andra ). Vad du verkar missa är att jag även tar ner

färdigrippade Isos från nätet som jag inte gör något med, bara bränner som dem

är med ImgBurn, kör med Verbatim -r Dvd'er och har testat att bränna i både

4X och 8X. DESSUTOM så fungerar spelen UTMÄRKT i min arbetskarmats Wii

+ att spelen fungerar UTMÄRKT i min Wii FÖRUTOM att jag inte kan ha fler

remotes och spela med samtidigt.
    Last edited by oddball; 2010-04-07 at 13:59.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Då du inte svarar

på mina frågor o formaterar texten udda så bklöder mina sjuka ögon

så jag

inte orkar läsa vad du skriver

o hitta

en

röd tråd

i det du skriver samt tröttnat rätt rejält då jag ber dig följa enkla guider så jag lättare

eller andra kan hjälpa dig.

Skriv inte isär texten är du vänlig och svara på mina frågor!
    Hur gör du backupper, Gör du backupper av backupper? ja det jag skrev innan.
    Annars kan vi lika gärna lägga ned o låsa tråden.

Om du gör eller har gjort på fel sätt så uppdateringsfiler blivit korrupta eller saknas helt kan det vara ett svar på varför dina kontroller inte fungerar som de skall.
    Är dessutom filerna scrubbade eller dyligt eller av USA eller Japansk region kan det ha trasat sönder funktioner i din Europeiska maskin ( Sk: Semibrickning )......

En chippad Wii skall inte påverka annat än DVD enheten så den inte ser skillnad på orginalspel o backupper "( Från andra källor )".
    De konsoler vi modifierar testas innan vi moddar dessa så de fungerar med orginalspel och givetvis efter vi moddat med backupper.
    Har du råkat få in en korrupt uppgradering i konsolen kan vad so mhelst hända. Därför bad jag dig svara på fyra (4) enkla frågor. Klarar du inte av det så föreslår jag att du köper en omodifierad konsol o håller dig till orginaltitlar så du kan ringa eller ställa frågor till Nintendo support/forum.

Vi brukar kunna hjälpa folk som har problem men ibland behövs det en djupare förståelse. En kund idag hade problem med en 360 som var modifierad hos en konkurent med sina backupper men ville inte gå till dem med enheten o kom förbi oss, han hade ett spel i maskinen som var bränt på ett bra meduim ( Verbatim ) men när jag skjöt ut släden o tittade på skivan var den tokigt repig och hade både fingeravtruck o kolakladd från småbarnen som gnällde på pappa att det inte fungerade.....
    När vi körde våra testskivor fungerade det galant så antagligen var det de repiga, flottiga klolakladdade skivorna som orsakade läsfel.
    Kunden kom bara in o sa "Den spelar inga spel" o inget mer...
    Det är då lätt för oss när vi har maskinen framför oss att kasta i en skiva o se hur den beter sig gentemot fjärrsupport via ett forum som här när det fattas information vi försöker få reda på....
    hoppas du förstår det jag skriver o svarar på de FYRA frågorna efter detta så vi kan gå vidare o kanske ställa några följdfrågor till eller helt sonika lägger ned ärendet. Det krävs lite kunskap/information och erfarenhet att hjälpa folk på distans, något vi gärna hjälper till med om vi får hjälp i rätt riktning. Men att cykla tandemcykel när personen bakom ligger på bromsen är tamigfan inte muntert någonstans alls.

JU MER INFO DU GER OSS SVAR PÅ JU LÄTTARE KAN VI HJÄLPA DIG!

Frågor:

Svar:

1. Skriv svaret på fråga 1 här

2. Skriv svaret på fråga 2 här

3. Skriv svaret på fråga 3 här

4. Skriv svaret på fråga 4 här
    Last edited by Pendragon; 2010-04-07 at 15:08.
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Då du inte svarar

på mina frågor o formaterar texten udda så bklöder mina sjuka ögon

så jag

inte orkar läsa vad du skriver

o hitta

en

röd tråd

i det du skriver samt tröttnat rätt rejält då jag ber dig följa enkla guider så jag lättare

eller andra kan hjälpa dig.

Skriv inte isär texten är du vänlig och svara på mina frågor!
    Hur gör du backupper, Gör du backupper av backupper? ja det jag skrev innan.
    Annars kan vi lika gärna lägga ned o låsa tråden.

Om du gör eller har gjort på fel sätt så uppdateringsfiler blivit korrupta eller saknas helt kan det vara ett svar på varför dina kontroller inte fungerar som de skall.
    Är dessutom filerna scrubbade eller dyligt eller av USA eller Japansk region kan det ha trasat sönder funktioner i din Europeiska maskin ( Sk: Semibrickning )......

JU MER INFO DU GER OSS SVAR PÅ JU LÄTTARE KAN VI HJÄLPA DIG!

Frågor:

Svar:

1. Skriv svaret på fråga 1 här: Glöm denna fråga, då problemet även gäller när jag tar ner helt ok group releaser från internet som FUNGERAR okey för tusentals andra användare.

2. Skriv svaret på fråga 2 här: NEJ, jag har inte gjort backuper på redan backuppade spel, jag bränner en ORÖRD iso från internet med IMG burn, releasen fungerar för tusentals andra användare.

3. Skriv svaret på fråga 3 här: Det gäller ALLA backup spel t.ex Mario Kart, Trivial Pursuit, Mario and Sonic at the olympic winter games, Sonic and Sega all star racing, Gti Club Super mini Fiesta. Det fungerar PERFEKT på orginal spel, och INTE på backupspel, Jag har tagit ner EXAKT samma release som många av mina kompisar och för dem fungerar det PERFEKT med EXAKT samma release. Vissa av dessa kompisar kör även dem med Wiikey 2 vissa kör med andra lösningar.

4. Skriv svaret på fråga 4 här: Jag bränner ner HELT ORÖRDA iso filer hämtade från nätet, dessa fungerar PERFEKT för mina kompisar. Jag lägger med andra ord INTE på några patchar.

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Men egentligen är min fråga väldigt enkel, kan det problem jag har beskrivit uppstå om det är fel på chippet eller om det har blivit något fel vid monteringen ???????????????

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av oddball Visa Inlägg
    1. Skriv svaret på fråga 1 här: Glöm denna fråga, då problemet även gäller när jag tar ner helt ok group releaser från internet som FUNGERAR okey för tusentals andra användare.
    Då borde det inte vara några problem om inte någon jeppe gjort en repack på något han patchat själv o lagt upp som en Scene release nej.
    Då låter det som att du kanske fått in en uppdatering från något annat spel som spökat till det lite, nej problemet är inte vanligt förekommande alls.

2. Skriv svaret på fråga 2 här: NEJ, jag har inte gjort backuper på redan backuppade spel, jag bränner en ORÖRD iso från internet med IMG burn, releasen fungerar för tusentals andra användare.
    Se svaret på förra

3. Skriv svaret på fråga 3 här: Det gäller ALLA backup spel t.ex Mario Kart, Trivial Pursuit, Mario and Sonic at the olympic winter games, Sonic and Sega all star racing, Gti Club Super mini Fiesta. Det fungerar PERFEKT på orginal spel, och INTE på backupspel, Jag har tagit ner EXAKT samma release som många av mina kompisar och för dem fungerar det PERFEKT med EXAKT samma release. Vissa av dessa kompisar kör även dem med Wiikey 2 vissa kör med andra lösningar.
    Skillnaderna mellan olika chipp är som att jämföra olika bilmärken ( Wiikey/Volvo, Drivekey/Saab, Sundrive etc/Cittoträng. ) Olika tillverkare men Chippen gör samma sak. Nyare chipp har stöd för NSMB spelet som har ett nytt sätt att motverka chippade konsoller ( Sectordata i början av skivan liknande checksum, därför kan man spela några banor men sedan när den gör en kontroll så saknas denna info på ison. ) Men generellt så borde spelen som fungerar i multiplayer på dina vänners konsoller med samma skiva fungera på din med. Fungerar de på vännernas så är det ju inte fel på spelet utan låter då som en felaktig uppdatering på din Wii, kanske pg.av avsakknad av info på skivan som dina vänner kan fått med från ett annat spel eller en korrupt uppdatering av något slag. Om du köpt konsolen av oss så dyk gärna förbi med ditt kvitto o enhet så kastar vi ett getöga på den. Har vi tur i oturen är det Blåtandsdongeln som gett upp eller håller på att ge upp, denna dongel påverkas inte av chippet då den sitter på Moderkortet till själva wiin kontra Chippet som sitter på DVD-läsarens styrkort. Men vi kan givetvis prova att byta dvd enhet med styrkort o chipp helt när vi felsöker.
    Klart det bör fungera för dig, det har du garanti på från vårt håll sett.

4. Skriv svaret på fråga 4 här: Jag bränner ner HELT ORÖRDA iso filer hämtade från nätet, dessa fungerar PERFEKT för mina kompisar. Jag lägger med andra ord INTE på några patchar.
    Då borde det vara funkis, Dock skulle jag för framtida bruk rekommendera att du bränner dina DVD-R skivor i de hastigheter skivorna är certifierade för samt din brännare klarar av. är det 20x skivor o din brännare klarar bränna i 30x så bränn dessa i 20x inte 4x eller 8x då det kan orsaka jitter o bufferproblem. Vissa nyare brännare bränner sämre på lägre hastigheter. Men ser man till tekniken på CD brännare för 8 år sedan var det stabilare ju lägre hastighet man körde, men då kunde man inte bränna DVD skivor knappt och eller cd i hastigheter över 4x då det var lyxigt o kostade pengar.

Kort o gott, har du vägarna förbi, dyk in med maskin o kvitto, om Mario-Kart har stöd för fler spelare så har vi ett ex liggandes vi kan testa med så du slipper ta med din backup
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Tack för ett bra och utförligt svar.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    nemas problemas
    Personligen hoppas jag det löser sig för dig, själv skulle jag tycka det var oerhört tråkigt att bara kunna spela en spelare åt gången när man kör backupper.

Lite småmysko problem.

Du har möjligtsvis inte uppdaterat wiins mjukvara med den nya 4.3E uppdateringen tro ?
    Den kom till påskhelgen o kanske kan ha o göra med strulet eller inte alls?

O vad hade din Wii för första tre siffror i Serienummret:
    LEH xxx
    Om det har någon koppling till felet eller inte vette katten?
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Wiikey + NTSC
    By Zyke in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 09:25
  2. Wiikey 2.0
    By SYNERGiST in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 04:01
  3. Wiikey
    By Fade2blk in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 11:34
  4. Ny update Wiikey 1.9s
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2