Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Rätt JF-metod för att återställa Lite-On-läsare till original-FW

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15

    Rätt JF-metod för att återställa Lite-On-läsare till original-FW

    Tjena!

    Ska flasha om en Lite-On-läsare (FW Revision 74850c i detta fall) till original-FW för att uppdatera tillhörande Xbox till senaste dashboard-versionen via Xbox-Live.
    (Sedan när detta är gjort ska jag flasha iX LT till läsaren).

    Min fråga gäller då återställningen till original-FW för läsaren.

    Jag hade tänkt tanka hem original-FW'n för läsaren som ligger ute på flertalet Xbox-sajter, välja den FW'n som Target-firmware i JungleFlasher, välja min "Probe-urlästa" dummy.bin som Source-firmware i JungleFlasher, köra en Spoof Source to Target och sedan flasha över original-FW'n i Target-firmware (med original-nycklarna spoofade) till läsaren "som vanligt" (dvs via Lite-On Erase och sedan Write under MTK Flash 32 med läsaren i "Vendor Mode").

    Dock läste jag i en några månader gammal tråd i Team Xecuter's forum att man skulle undvika att köra en Spoof Source to Target i JF (med urläst dummy.bin som Source och original-FW'n från nätet som Target). Man skulle istället satsa på att köra en Manual Spoofing (givetvis med dummy.bin som Source och original-FW'n från nätet som Target) och endast flytta över nyckeln från dummy.bin -> original-FW'n och sedan flasha över original-FW'n som jag tidigare nämnde.

    Argument för att inte köra en enkel Spoof Source to Target i JF sades i Team Xecuter-forumet vara att iom att speciellt "Probe-urlästa" dummy.bin's inte är riktigt korrekt urlästa egentligen ("full" urläsning som man kör med Lite-On 83850c v2 och 9xxx-läsare är ju att föredra för att läsa ur mer korrekt), så ska man se till att endast flytta nyckeln och ingen annan övrig info från dummy.bin's (framför allt när man endast har en "Probe-urläst" dummy.bin).

    Är det rätt det som skrevs i Team Xecuter-forumet?

    Eller jag kan köra som jag hade tänkt från början, det som skrevs i Team Xecuter-forumet var bara en teori som inte riktigt stämmer/inte spelar någon roll?

    Ytterst tacksam för svar (som vanligt).

    MVH X360Spyder
    Last edited by X360Spyder; 2010-04-07 at 13:44.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Personligen tycker jag inte det spelar någon roll, det är egentligen bättre att köra spoof source to target, Dummy.bin innehåller ju trots allt viss data som inte följer med om du bara kör på en original fil från nätet

    *a.k.a* Serial Data:

    PCB Serial
    Laser Serial
    DVD Serial (den som står i streckkoden på locket)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. test
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 14:52
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •