Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: problem med en L O 83850c v.2 FW

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    problem med en L O 83850c v.2 FW

    Tjoho! Har lite problem med en L O 83850c v.2 Den visar "write verify failed!" hela tiden.
    Har provat med att flasha tillbaka till original men de blir samma hur man än gör... Har ni några stall tipps=?
    Kör JF 0.1.73 (beta)
    Det enda som ger OK jusst nu är Erase.
    Har ni något sätt att få IN fw utan att använda CK3? typ prob. på en L O 83850C V.2?
    Jag fick ut min Key genom mra.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Lite on erase behöver du inte köra, se bara till att Switchen är i rätt läge efter du initierat dvd-läsaren i din PC innan du skriver.
    Du har förhoppningsvis kapat banor o lagt på en switch med motstånd hoppas jag.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Du är ju KUNG!
    Fan den tut som är i team executers froum längst ner står det att switchen ska vara i läge off när man programerar! Bara ha den på on vid utläsningen. Jag som tästat ALLA sata portarna på datorn å testat med via sata kort å VARIANTER av cykla diven å pillrat ut släden tillbaka till mitten. Men nu funkar det klockrent! TNX MAN!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Nerv Visa Inlägg
    Du är ju KUNG!
    Fan den tut som är i team executers froum längst ner står det att switchen ska vara i läge off när man programerar! Bara ha den på on vid utläsningen. Jag som tästat ALLA sata portarna på datorn å testat med via sata kort å VARIANTER av cykla diven å pillrat ut släden tillbaka till mitten. Men nu funkar det klockrent! TNX MAN!
    man har switchen i läget "on" bara några sekunder, för att få driven att hoppa in i rätt läge (0x72) därefter skall switchen vara i läget off... kör man Liteon Erase (helt ONÖDIGT!) får man ibland sätta switchen i läget on igen en snabbis för att få driven att hamna i rätt läge...

    det som switchen gör när den står i läget "on" är att den får driven att tappa kontakten med chippet, vilket gör att den tror att chippet är tomt, och vill då att användaren ska skriva en mjukvara som den kan använda (du raderar inget vilket är bra)

    Innan du skriver till driven kör datorn en erase runda... Liteon Erase funktion är att den mer eller mindre tvingar fram en erase, men det fungerar inte alltid på dom nyare modellerna av Liteons har jag märkt, därför kan man lika bra gärna köra write direkt [man spar då dessutom tid! och som alla vet: Tid är Pengar! ]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •