Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: hilfe !!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Question hilfe !!

    Jag köpte drivekey igår, installerade det och startade upp spelet utan problem. Alla mina orginalspel fungerar, men inga brännda spel. Jag har läst igenom ALLA trådar som existerar på internet angående detta.

    Jag bränner med IMGBurn och enligt alla anvisningar.

    I början körde jag med DVD+ skivor och då kommer spelet upp i disc channel, jag kan gå in på spelet och trycka på start sen står det att det inte går att läsa skivan.

    Nu har jag bytt till DVD- skivor, vad som händer nu är att så fort jag sätter i skivan så laddar det en liten stund som normal. Men sen blir skärmen svart och det står nåt med att "An error has occured, press eject to remove the disc and restart your wii"

    Vad är detta !? Är det jag som gör något fel !?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    fan detta suger så hårt !!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av bjerka Visa Inlägg
    Jag köpte drivekey igår, installerade det och startade upp spelet utan problem. Alla mina orginalspel fungerar, men inga brännda spel. Jag har läst igenom ALLA trådar som existerar på internet angående detta.

    Jag bränner med IMGBurn och enligt alla anvisningar.

    I början körde jag med DVD+ skivor och då kommer spelet upp i disc channel, jag kan gå in på spelet och trycka på start sen står det att det inte går att läsa skivan.
    DVD+R skall man inte köra, du skall köra med DVD-R och helst kvalitetsmärken som Verbatim. Vissa spel ligger över 4,7Gb då får man använda DVD+R DL skivor. + är ingen bra standard för Wii eller Ps2 alls,

    Citat Original inlägg av bjerka Visa Inlägg
    Nu har jag bytt till DVD- skivor, vad som händer nu är att så fort jag sätter i skivan så laddar det en liten stund som normal. Men sen blir skärmen svart och det står nåt med att "An error has occured, press eject to remove the disc and restart your wii"

    Vad är detta !? Är det jag som gör något fel !?
    Bränner du på Verbatim DVD-R skivor i den hastighet skivorna är certifierade för ( om 20x så 20x inte 4x så länge din DVD brännare klarar hastigheten, annars enligt brännarens kapacitet. )

    Drivekey brukar fungera smärtfritt för majoriteten folk.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sen såg jag att du postat frågor ang detta här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37572

    Varför skapa en helt ny tråd isf?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    För att det blev något knas, sidan kunde inte visas så fort jag postade en ny tråd. Men sen dök den upp efter typ 10min.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Hjälpte något av det jag skrev som svar här ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Jag har inte fått mina skivor ännu, det kan nog ta ett tag. Men i princip alla trådar säger att man ska bränna så längsamt så möjlgt, det stämmer alltså inte ?

    Jag ska testa mina skivor hos en polare idag, och hans skivor i mitt wii. Men han upplever det mer problemfritt med +skivor än med -skivor. Det verkar vara olika med olika brännare och skivor, kanske tom. olika wii, eller ?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om en maskin klarar att läsa +R skivor är ju det roligt tills lasern säckar i förtid för den får arbeta mer på att fokusera strålen som reflekterar ettor o nollor från skivan.
    -R är det du skall köra. Olika lasrar är kalibrerade olika så som folk får synfel o har olika styrka på glasögon, annars hade det funnits en standard på styrkor på glasögon
    Du kan hälsa kompisen att han bör gå över till -R skivor om han vill ha en Wii där lasern inte säckar i förtid om han har otur.

    Skivorna skall brännas i den hastighet skivorna är Certifierade för ( 20x skivor i 20x inte 1x eller 4x ) o klarar din brännare bara av 10x så kör du 20x skivor i 10x.

    En +3 år gammal brännare kan du kassera o köpa en ny ifall du sitter på en gammal slö häck
    Brännare o Media är färskvara, och skivor är känsliga för UV-Strålning *Solljus*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Okidokie, det ska jag hälsa... tack för tipset !

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Nu är det testat... första försöket med mitt wii och mitt spel..... fungerade ! otroligt.

    Mitt spel fungerade även på hans wii.

    Nu funkar spelet hemma också, helt otroligt. Utan att några ändringar gjorts.. fattar nada, men men... Väntar nu på mina nya skivor.


  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Din maskin vart väl rädd när du hotade med mig *skratt*
    Jag har varit med om att helt döda konsoler väckts till liv efter att jag bara tagit i dem, en praktikant tror fortfarande jag har Guds hand *skratt*
    Sen har vi märkt att vissa vänder skivorna upp o ned i Wii maskiner, då är det lite svårt för dem att läsa

    Kanske en skvätt positivt jävlar anamma, vem vet

    Men kör på Verbatim DVD-R så lär du ha en maskin som håller ett bra tag
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hehe ok, det fungerade dock bara typ 3 ggr. Sen var samma gamla visa igen. Men jag väntar med spänning på mina nya skivor

Liknande diskussioner

  1. Hilfe Novis
    By Trax in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-23, 16:56
  2. Akuta frågor och sorry hinner inte söka! hilfe med PSP!
    By jimler in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 10:28
  3. Hilfe!
    By Drygmasken in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 20:26
  4. Hilfe - superdisc
    By khamon in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 09:05
  5. Boxen, chippen EVOx..hilfe...
    By lazer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-29, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •