Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: vad för verktyg för case modding?

  1. #1
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16

    vad för verktyg för case modding?

    har funderat lite på om man skulle modda sitt 360 skal lite. har då funderat mer på att skära ut nåt me lite former typ en spindel elr nåt liknande, o inte en enda stor ruta. men vet inte riktigt va för verktyg som skulle kunna funka me de? har funderat på en "vanlig" dremel men är lite fundersam på om den kan skära ut just former? har aldrig använt någon så... har kikat på classe o hittade där 2 olika dremel maskiner. ena va en "vanlig" o den andra va en dremel engraver. kan en sån funka? den kanske inte skär igenom materialet utan bara lämnar ett spår?
    va tror ni? kan en sån funka elr är de en vanlig dremel som gäller? ni kanske har tips på nåt annat man kan använda istället för en dremel?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    En dremel med graveringsspets borde klara biffen, köper du bara en engraver får du mig veterligen en smidigare o lättare msskin som inte är lika kraftfull om man vill borra o skära sedan.
    köps isf en stor dremel med en fjäderspiralsarmstillägg mojäng, en kabel som man ansluter till munstycket på sin dremel som förlänger.
    CoolTech är den billigare motsvarigheten till Dremel o fungerar minst lika bra
    Dock passar inte alltid vissa Dremel tillbehör till CoolTech o vice versa av förklariga anledningar




    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    ok de tipset tackar jag för sökte efter cooltech på classe o på kjell men hittade inget. hittade lite grejer som heter Cotech. kan de va dem du menar? Cotech va iaf mycke billigare, passar min ekonomi perfekt o så man får me en böjlig axel till multiverktyget

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Ja det var nog de jag menade, sorry... jag lär mig aldig namnet på CoTech eller coldtech *löl*

    Jag köpte CoTech just bara för prislappen var bättre o för att man fick med armen på köpet, samt har råd o köpa till fler tillbehör på en gång än om man köper en dyrare dremel.
    Lite Volvo (Dremel kontra CoTech (saab ) skillnad.. samma samma men billigare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    hehe de är lugnt

    ok så du använder en sån alltså. då duger den alldeles utmärkt till mig

    är som sagt jäkligt sugen att testa lite på skalen, se om man kan komma på nåt snyggt. vore trevligt att modda me lite lampor också, i själva enheten, i ringen o i dosorna men de får vänta.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Ja man behöver inta alltid köpa det dyraste som finns
    Jobbat blir inte bättre än vad personen som vevar trollstaven gör det till *skratt*
    Folk kan fortfarande göra underverk i Paint/Gimp istället för att fläska på i Photoshop som kostar massor

    Googlade lite videotipsguider för dremel moddare, såg att det fans en hel del extra i kanallistan till höger där med:
    http://www.youtube.com/watch?v=9iMiH8wYTDY
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    Jobbat blir inte bättre än vad personen som vevar trollstaven gör det till *skratt*
    haha den va bra

    kikade på länken o de va en del nyttigt där. ska kika vidare för tips hur man gör är ju alltid bra de problemet man har nu är att komma på nåt bra o sen hålla fast vid de. man ändrar sig ju hela tiden! har typ lika många ideer till de här som till en tatuering :/

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Så är det ju
    Skulle jag modda en box i dagsläge skulle jag försöka få fläkten att trycka in luft ist för att suga ut baktill, lägga på större kylare o höja upp DVD enheten lite i ett externt kabinett.
    Antingen det eller köpa ett Lian-Li chassi o ist för att ha en tokliten fläns till GPu ha en tokstor på både CPU och GPU samt ordentligt med kylning på Ana-Hana och Syndbryggan samt minnena. Bygga in en hårddisk vore rätt smidigt det med.

    Jag är inte mycket för plexi o neon men som tur är gillar ju andra det.
    Kan nog bero på att jag är 33
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    ett Lian Li chassi hade iofs varit nåt. såg inte alls dumt ut.

    men är inne på de här me att modda om org chassit. lät inte dumt att flytta upp dvdn lite. o sen ha hdd:n intern. låter inte alls dumt. så långt har jag inte tänkt. nu har man ännu mer ideér för ett bygge. tack för de!!

    hehe ok jo men då har jag några år till på mig. är ju "bara" 27

Liknande diskussioner

  1. test
    By MaCRo in forum Test
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 23:04
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •