Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: koppla 360 genom dator

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16

koppla 360 genom dator

jag skulle vilja ha xboxet kopplat till datorn o då få bild på skärmen samtidigt som jag kan se skrivbordet, om ni fattar va jag menar. som de är nu så kör jag me dataskärmen kopplad till xboxet men tröttnar på att behöva byta sladd hela tiden. vore alltså skönt att kunna ha xboxet kopplat till datorn o så få bild på skärmen utan att behöva byta sladd. man måste väl ha ett tv-kort för att kunna koppla så? har ni nåt tips på nåt sånt kort?

http://www.youtube.com/watch?v=N_9jflrJ9I0

så menar jag alltså.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det finns speciella sådana kort som klarar av att spela in högupplöst video, men dom är inte direkt billiga, om du vill kunna spela in sådär tror jag inte du vill ha komposkit bild
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    tror du missuppfatta mig. jag vill inte spela in. utan som jag förstår de så kan man ha en ruta från då tex xboxets bild på datorns skärm samtidigt som man ser windows. jag vill kunna spela utan att behöva byta kabel. o de behöver inte va super kvalitet. kör ju me en vga kabel nu o den ger ju ingen värsting bild men duger helt klart till min skärm. finns de ett kort me tex vga ingång så duger de alldeles utmärkt.
    hur kör personen i filmen? han måste ju ha kopplat in xboxet i datorn på något vis

Det du letar efter finns inte direkt, jag har försökt uppnå detsamma, ja det funkar men du kommer aldrig kunna spela med lagget som blir när datorn kodar om källan så den kan visas på datorn. Vad du behöver är ett Capture Card, finns i alla prisklasser, personen i videon använder det här som en stencil för att kunna kalkylera bilden till xboxet.

Det du vill är inget jag kan rekomendera, har du finderat på en VGA switch? Själv kör jag på en monitor med DVI-D & VGA ett enkelt knapptryck så har jag xboxet och tvärtom.

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    de va lite av de jag hade tänkt också. att kunna kopiera en bild till forza. men får helt enkelt slopa den idéen. köper ju inte en grej enbart för de.
    nej har inte funderat på en vga switch. hade inte en aning om att de fanns ens. men en sån måste jag ha tack för tipset

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    tror du missuppfatta mig. jag vill inte spela in. utan som jag förstår de så kan man ha en ruta från då tex xboxets bild på datorns skärm samtidigt som man ser windows. jag vill kunna spela utan att behöva byta kabel. o de behöver inte va super kvalitet. kör ju me en vga kabel nu o den ger ju ingen värsting bild men duger helt klart till min skärm. finns de ett kort me tex vga ingång så duger de alldeles utmärkt.
    hur kör personen i filmen? han måste ju ha kopplat in xboxet i datorn på något vis
    nej, jag förstod precis vad du ville göra, men det finns ingen riktigt sådan lösning för att enbart använda det på det viset, det finns däremot lösningar för att spela in, med vissa sådana kan du även se på vad som händer samtidigt som du spelar in... (du behöver egentligen inte spela in heller, men det är vad dom korten främst är till för)

VGA/KVM switch är som både du och 4everapple1 pratar om det bästa alternativet för eran del
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. test
    By MaCRo in forum Test
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 00:04
  2. test
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 15:52
  3. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 09:41
  4. Inlägg: 1