Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Ny uppdatering = Ban?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Ny uppdatering = Ban?

    Snart kommer ju microsoft släppa en uppdatering som möjliggör att man kan använda externa hårddiskar och flasminnen till 360. Då jag spelar "säkerhetskopierade spel" har jag ej vågat att spela live eller göra uppdateringar via live. Jag är ju givetvis sugen på att uppdatera så jag kan använda en HDD till min box. Då är frågan, kan jag koppla upp mot live och uppdatera utan att bli banad eller att ngt slutar att fungera som det ska på min box. vad bör jag mer tänka på när jag kopplar upp mot live?
    Jag vet ej vilken flashning eller chippning jag har men den är uppdaterad så jag kan köra mitt "säkerhetskopierade" Dragon age origins och Final fantasy.

    //Weaver

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Weaveroll Visa Inlägg
    Snart kommer ju microsoft släppa en uppdatering som möjliggör att man kan använda externa hårddiskar och flasminnen till 360. Då jag spelar "säkerhetskopierade spel" har jag ej vågat att spela live eller göra uppdateringar via live. Jag är ju givetvis sugen på att uppdatera så jag kan använda en HDD till min box. Då är frågan, kan jag koppla upp mot live och uppdatera utan att bli banad eller att ngt slutar att fungera som det ska på min box. vad bör jag mer tänka på när jag kopplar upp mot live?
    Jag vet ej vilken flashning eller chippning jag har men den är uppdaterad så jag kan köra mitt "säkerhetskopierade" Dragon age origins och Final fantasy.

    //Weaver
    Den uppdateringen kom för 6 dagar sedan... du kan antingen lägga in den manuellt eller tanka den från live, att lägga in den manuellt är väl att rekomendera
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    dragonslayer Guest
    du hittar uppdateringen i följande tråd
    http://forum.psxcare.com/support/sho...t=38469&page=3

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Är det någon som blivit bannad bara för att ha laddat ner en uppdatering, har inte funnit något svar på detta ännu. Så jag undrar hur stor risken egentligen är?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Många har blivit bannade när de kärt Live med en J-Taggad ( Xex enabled ) 360 ja.
    Swizzy o Allewi är två av våra kära forumstroll som testat o blivit det.

    Tydligen så känner Ms av sånt o inom 24H så kastar de ut en flagga.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ok, men då borde det inte spela någon roll om man gör en manuell installering eller via live, man blir fortfarande banad? Jag är så kass på detta!

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Weaveroll Visa Inlägg
    Ok, men då borde det inte spela någon roll om man gör en manuell installering eller via live, man blir fortfarande banad? Jag är så kass på detta!
    Sätter du i en nätverkssladd i maskinen eller trådlös dongel o den får kontakt med WWW så kommer MS flagga den för banning o crippla HDD *Som dom förvisso låst upp i nya mjukvaran*

    Däremot om du sitter med spel som uppdaterar din konsol eller gör detta manuellt med en J-Tag hackad ( XeX ) 360 så har de inte implementerat några kontroller som bannar konsolen mig veterligen.

    Så Nätverk = Ban
    Manuellt = Tuta o kör än så länge mig veterligen.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sätter du i en nätverkssladd i maskinen eller trådlös dongel o den får kontakt med WWW så kommer MS flagga den för banning o crippla HDD *Som dom förvisso låst upp i nya mjukvaran*

    Däremot om du sitter med spel som uppdaterar din konsol eller gör detta manuellt med en J-Tag hackad ( XeX ) 360 så har de inte implementerat några kontroller som bannar konsolen mig veterligen.

    Så Nätverk = Ban
    Manuellt = Tuta o kör än så länge mig veterligen.
    uppdaterar man en JTAG konsoll med den här uppdateringen förstör man JTAG hacket, det går att fixa tillbaka det [om man har varit noga med att ta bort R6T3]

    Kör man manuell uppdatering blir man inte direkt bannad/flaggad för ban, eftersom konsollen då inte har tillgång till internet [förhoppningsvis iaf]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kör man manuell uppdatering blir man inte direkt bannad/flaggad för ban, eftersom konsollen då inte har tillgång till internet [förhoppningsvis iaf]
    ok, hoppas inte "the all mighty banhammer" kommer så fort man kopplar upp sig senare bara

  10. #10
    dragonslayer Guest
    risken finns alltid när man har en modifierad konsoll!

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Jag hänger inte med riktigt.....

    -Microsofts uppdatering kom förra veckan? Så man kan använda externa HD.
    -Om man är uppkopplad mot internet hela tiden så borde den vilja uppdatera automatiskt när man startar boxen? =ban?
    -Har allt detta bara att göra med JTAG boxar eller vanligt flashade också?

  12. #12
    dragonslayer Guest
    Uppdateringen fungerar inte till JTAG-Hackade boxar !!! (FreeBoot & XBR)

    Uppdateringen släpptes 6-April och är "mandatory" (du måste tanka ned och installera den för att kunna komma in på Xbox-Live)

    Vill du ha uppdateringen utan att koppla upp dig till Xbox LIVE! tankar du ned den och kör en manuell installation!
    http://www.megaupload.com/?d=UNPHRWEK

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Microsoft släppte en officiell uppdatering som tillåter att man använder ett USB minne för att skapa en profil på, så man slipper HDD eller dyra original minnen.

    Nej du måste själv initiera uppdateringen genom att välja Test internetconnection eller köra en uppdatering via ett nytt spel. oa det räcker med att du har en moddad 360 med en nätverkssladd i för att du automatiskt skall bli bannad, du måste inte spela spel online för det.

    Denna uppdatering har inget med J-Taggade boxar o göra annat än att den är eller kommer trollas om o förmodligen finnas/finns patchad för J-Taggade maskiner
    Kör man in den officiella uppdateringen ryker J-Tag bakdörrarna så se till att löda bort rätt resistor.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Ok, då undrar jag om man blir bannad direkt? eller blir man bara flaggad?

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Normalt arbetar Ms tjänst för Banning såhär:
    1. Du kopplar in din nätverkssladd till din 360
    2. Den pratar med Ms
    3. Ms ser att du har en alternativ mjukvara om du inte skött dig eller kunnat spela spel som är fulpatchade etc o saknar skydd.
    4. Din box flaggas o i samma procedur så skapas en uppdatering hos Ms för just din konsol.
    5. Ms skickar en uppdatering du inte märker av och installeras.
    6. Din 360 Bannas + dibn HDD cripplas.

    Detta kan ta ett tag.

    Inom 24Timmar efter Swizzy eller Allewi kopplade upp sina J-Tag hackade boxar var de bannade.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15
    ska man uppdatera eller ej? har en flashad xbox med LT 1.1 .

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Kör man in den officiella uppdateringen ryker J-Tag bakdörrarna så se till att löda bort rätt resistor.
    Tar man bort resistorn får man E80
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av konya Visa Inlägg
    ska man uppdatera eller ej? har en flashad xbox med LT 1.1 .
    om du redan har 8xxx dashboard på din konsoll finns det ingen mening med att inte uppdatera...

    har du en dashboard under 2.0.7371.0 samt en maskin tillverkad innan 2009-06-15 (finns vissa undantag dagarna runt det här datumet, så ligger du på gränsen kan det fortfarande fungera om du har tur!!) då bör du INTE uppdatera, då bör du istället JTAG-Hacka din konsoll, detta innebär dock som Pendragon skrev tidigare, Ban inom 24 timmar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Till er oroliga så har jag med en ny XBOX flashad med LT och har uppdaterad den senaste version. Jag lever fortfarande och det är ca 1 vecka sen jag uppdaterade.

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Till er oroliga så har jag med en ny XBOX flashad med LT och har uppdaterad den senaste version. Jag lever fortfarande och det är ca 1 vecka sen jag uppdaterade.
    Samma för mig och jag kör med en hitachi 1.51 och har gjort sen november-09

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Obbe Visa Inlägg
    Samma för mig och jag kör med en hitachi 1.51 och har gjort sen november-09
    du är ute på väldigt tunn is
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du är ute på väldigt tunn is
    jag tror att det är lika farligt som LT då vid banvågen kommer de se båda så:P Se till att bara ha Splitvid och ssv2 på spelen så
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    39
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du är ute på väldigt tunn is
    Jo jag har förstått de Jag kör så länge jag kan och hoppas på det bästa

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    jag tror att det är lika farligt som LT då vid banvågen kommer de se båda så:P Se till att bara ha Splitvid och ssv2 på spelen så
    LT sägs vara säker, iXtreme 1.51 är definitivt INTE livesäker
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Cool

    Inget är säkert
    Hoppa Bungyjump, skyddad sex, åka bil/buss/flyg/båt, äta mat, dricka alkohol, röka, sova, gå i skogen en mörk kväll eller 360 flashningar/skitgamlaosopigaChipp

    Livet är en chansning o det blir vad man gör det till.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. NSMB uppdatering
    By rogge75 in forum Nintendo WII - Drivekey
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 10:20
  2. Allt detta prat ang ban
    By sampa81 in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-17, 19:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •