Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: wii minneskort adapter

  1. #1
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    wii minneskort adapter

    har skaffat mig ett wii sd minneskorts adapter. detta ska jag kunna använda som Gamecube minneskort, problemet är att när jag har ett stoppar in mitt sd kort så säger Wii spelet att det är fel ? vad kan det bero på ? måste minneskortet vara formatterat i ett speciellt format innan ?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Provat fråga dem du köpte adaptern av, eller kikat på tillverkarens hemsida ?
    Vad är det för modell o vart fick du den från ?

    Lite svårt att felsöka/hjälpa om man inte vet vad det är för pinaler du har *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    köpte det på *******, från Asien för total 46 sek med frakt. Behövde det inte, vet inte riktigt varför jag köpte det, tänkte det kunde vara kul att testa om det funkar.......och det gjorde det inte. Någon sa att jag skulle inte använda ett för snabbt och stort kort (SDHC) men nu har jag bara ett 2gb SDHC kort så jag får de hur jag ska kolla detta.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    2GB SDHC? säker på att det är SDHC? såvitt jag vet börjar SDHC gränsen på 4gb?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    HC ( High Capacity ) är från 4.Gb och upp ja.
    Fins inga äkta 2Gb HC kort i Micro SD format
    Däremot för vissa SD kort så benäms dessa kort som Ultra eller Ultra 2
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    du har säkert rätt, är bara ett vanligt sd kort.... Hur som helt funkar det inte med mitt 2 gb sd kort. Nu är det ett micro sd med adapter men det ska väl inte vara någon skillnad eller ?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av yesbox2007vikto Visa Inlägg
    du har säkert rätt, är bara ett vanligt sd kort.... Hur som helt funkar det inte med mitt 2 gb sd kort. Nu är det ett micro sd med adapter men det ska väl inte vara någon skillnad eller ?
    det är samma interface, skillnaden är storleken... så nej det ska inte göra någon skillnad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. det är möjligt att nergradera wii konsoll updaten
    By nimrath in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 51
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 11:08
  2. Emulator Till Wii
    By zuperevilmario in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 11:25
  3. Hur gör jag för att lyckas bricka mitt Wii?
    By PrinsBertil in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-07, 13:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •