Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: M3 real...? M3 iTouch2?

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0

M3 real...? M3 iTouch2?

Hejsan!

Joo nu är det så att mitt lite mer än 1 år gamla M3 DS Real har gått sönder.. när jag startar ds et ser det bra ut men när det kommer till M3 DS Real symbolen nere i höger hörn(?) så blir det bara svart efter det... antar att ngt har pajat så ahde tänkt köpa ett nytt kort nu. Har jue ett microsd minne och en sån där adapter grej så jag tänkte vad är det billigaste flashkortet man kan få tag i? det var då M3 iTouch som såg billigast ut. ska användas till att spela spel. är detta bästa alternativet?

MVH Jacob

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Du kanske trollat bort styrfilerna när du raderat spelfiler om de ligger i rooten på minnet.
    Jag brukar rekommendera att man lägger spel i en NDS mapp o musik i en MP3 så man slipper de felen

Vi har lite olika kort men vill du ha ett M3 som även passar på DSi eller DSXL så har du en sådan här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1033&xSec=81

Minnet kan du återanvända men du behöver nya styrfiler bara
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Billigaste kortet vi har på PSXCare är R4, personligen tycker jag dock att M3i Zero är ett mycket bättre kort, men det kostar å andra sidan lite mer (R4 går på 350:- och M3i Zero går på 495:- köper du M3i Zero kommer du direkt känna igen menyerna och du kan köra vidare som vanligt, köper du R4 måste du ladda hem rätt systemfiler [det finns flera olika tillverkare] plus att meny systemet inte ser likadant ut...)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Asså troligtvis ahr mitt M3 pajat av att jag failat. för typ ett halvårsen råkade jag när jag var dödstrött stoppa in sdkortet fel i flashkortet så själva "tryck in så det åker ut" funktionen pajade... Har dock fungerat endå. Men när jag skulle plocka ur minneskortet (minns inte vad jag skulle göra med det...) och stoppade in det igen blev det bara sådär svart.... Jag vill bara ha något billigt. Styrfiler är jue inge problem så det struntar jag i.....

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Btw så har ja DS lite... bara för att säga lixom xD

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Kör på ett nytt M3, tappar du din DS o kortet överlever kan du använda den i en DSi eller XL
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Vad kostar ett nytt M3 då?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Jacob14 Visa Inlägg
    Vad kostar ett nytt M3 då?
    Postade ju en länk i första svaret ( Post nr 2 )
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1033&xSec=81
    Pris: 495:-
    Namn: M3i-Zero
    / Pendragon

Registrerade
    Apr 2010
    Respekt
    0
    Aha jag trodde du mena att man skulle köpa ett nytt DS real.....

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Om DS en fungerar så är det ju dumt o byta ut den
    Prova få hem lite nya styrfiler o hjälper inte det är det nog kontakten som knäckts för du satte kortet fel, isf köp nytt M3
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. Har M3 Real Perfect stöd för 16gb SDHC?
    By FireVisor in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 17:14
  2. M3 Real White screen of death
    By Kibokaj in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 14:48
  3. M3 real stannar i boot
    By nallle in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 20:25
  4. EZ-flash 3-in-1 expansion med M3 REAL?
    By DaniPoo in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 23:26
  5. M3 REAL Perfect + Minneskort ?
    By MrLonley in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 14:36

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner