Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Efterkoll av SSv1/2?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Efterkoll av SSv1/2?

    Jag har läst lite på nätet och sett det skrivas att man måste använda SSv2 på sina spel för att inte bli bannad.
    Jag har använt ABGX på mina tidigare brända spel men hade då ingen aning om det där. Kan man på nåt sätt kolla upp i efterhand (spelen ligger på skivor) vilken version det är?
    Om ABGX kan läsa av skivorna och vilken version det är och sådär.

  2. #2
    dragonslayer Guest
    Ja för tusan.... i abgx360 väljer du "Burned DVD" och din läsare med skivan i, istället för "File(s)"

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag tog den skivan som låg närmast (NHL 10 för intresseklubben) och då står det SS Version: 1.
    Betyder det automatiskt att det blir ban på boxen? För man kan väl knappast ändra till version 2 i efterhand när man redan spelat som version 1?
    Jag har förövrigt iXtreme LT.

  4. #4
    dragonslayer Guest
    vad jag har hört så kollar dom inte efter det i dags läget.. men kan börja med det när som helst...

    Helst bör man kolla alla sina skivor och kasta dom som inte är 100% Stealth, SSv2 & SplitVid, samt booktype DVD-ROM

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Så, om man nu tar NHL 10 som exempel.
    Jag har spelat med den gamla skivan, dvs med SSv1 (Stealth har dock alltid kollats).
    Om jag då slänger den skivan, bränner ut en ny med SSv2, Stealth, SplitVid osv. och spelar. Är det lugnt då?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    inte om du är bannflaggad av Ms redan.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •